Leçon 1.2.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
La Bonne Forme Les Verbes Réguliers au Présent. La Bonne Forme Set-Up and Play: This is a great activity to get students saying complete sentences with.
Advertisements

La Bonne Forme Les Verbes Réguliers au Passé Composé
un hamburger une limonade un sandwich au jambon des frites un café
Comment ils sappellent?. Jaime / je déteste habiter dans ma région Le but: In this lesson you will learn how to say why you like / dislike living.
Chapter 4 & 5 Practice Test Madame Ouiellé-Silva Lycée Hancock.
Aujourd’hui c’est mardi dix-huit mars
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Nous finissons Je regarde.. Le Présent Ils vendent.
Les vêtements Clothes.
Rien n’est parfait Alyse Treesh
Les notes # Révision - Er verb endings: je – e tu – es il/elle – e nous – ons vous – ez ils/elles – ent.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
AU MAGASIN DE JOUETS AVEC UN ENFANT ou JE LE VEUX !!! (I want it!)
Les Adverbes Interrogatifs Les Verbes en- RE We will get started shortly!
Let’s go back to the verb endings. What are our 3 infinitive endings? ER IR RE What is an infinitive? An unconjugated verb In other words, a verb in the.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Forming questions in French
Qu’est-ce que tu portes?
Chapitre 1 Une amie et un ami. Objectifs In this chapter, students will communicate in spoken and written French to: 1. Identify and describe themselves.
Chapter 6 Lesson 1 Essential Questions: How can you talk about the city in French? How can you describe how you travel in the city?
Souvenez-vous AVOIR? What else is it good for? Les expressions!
Qu’est-ce que vous voulez?. Context: You need to do some shopping according to your list Task: Have a conversation with the vendor Audience: the vendor.
J’ai fini Il regardeVous perdez Il a regardé J’ai vendu Nous avons choisi Elles attendent Tu as mangé Vous avez répondu Je finis Elles ont attenduTu manges.
Cette semaine…. Les buts du jour I can express how I am feeling I can form a question.
Une veste. un polo un collant les chausettes (fpl)
Epreuve 1 revisions Watch the following Powerpoint and write a roleplay about buying food and a roleplay about buying clothes in your exercise-book or.
FLASH! Power Point Sample. Use FLASH! with any level I put a variety of topics in here so you can see how to make a FLASH! with different levels of learners.
Warm up Lesson 4 Quel temps fait-il aujourd’hui?.
Warm up Write about each chore you do and say how often you have to do them, using French expression such deux fois par semaine, chaque Lundi, souvent,
Leçon R/5 La Grammaire.
Flash Culture Lesson 2.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
Let’s enjoy making Session 3 Let’s enjoy making: Session 3 Que pensez-vous ?
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Le futur proche Français 8-1 – Unité 1.
How many colours can you remember?. Les vêtements I will learn about clothing and be able to use my knowledge of the colours to describe my clothing.
Français I -re verbs. Many French verbs end in –re. Most –re verbs are regular, which means they follow a pattern, just like –er and –ir verbs. Remember…
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Mettre. First, let’s review the irregular verbs we know. Think of as many as you can, while I hand out whiteboards.
Les verbes -re. You’ve already learned about –er verbs in French: -er -e-ons -es-ez -e-ent.
Journal – le 24 novembre Décrivez la salle de classe. List as many classroom vocab words as you can remember. (Put all written activities in your journal.
Leçon 7: Une boum Les verbes en -er -e -ons -es -ez -e -ent je nous tu
Leçon 20: Alice a un job Les verbes réguliers en -RE s ons s ez - ent
Les objets Français 1. un vélo une moto une voiture.
Les verbs Mme Zakus, Français 9. The basics In French, we have three main groups of verbs. In the three groups, we have regular verbs and irregular verbs.
Write your answer in French
Les couleurs.
Français I – Leçon 6B Vocabulaire
Le monde des. Pierre va au cinéma. Ses amis sont là aussi. Sa mère reste à la maison. These words are nouns or proper nouns that are also s ss subjects.
Write down the VERBS only table mangent écoute cheveux parlez ordinateur parlent école danses chaise porter frère.
A l’école C’est une photo de jeunes personnes à l’école.?
How many colors can you remember? Write them down in your books.
Message Unexpected events incapacitated me to assume class today. I hope you will be good. (crêpes upon return to the best class and most productive as.
Une veste. un polo un collant les chausettes (fpl)
Negative sentences Questions
Des vêtements Clothes Objectives Students will be able: to name of items of clothing. to say what someone is wearing To use adjectives to describe clothing.
Avec Madame Gonzalez Jeopardy! Unité Vocabulaire Les verbes en -re La culture Logique ou illogique Les verbes en –ir La grammaire.
PRESENT TENSE OF THE VERBS: ACHETER AND PRÉFÉRER.
Les couleurs et les vêtements. Qu’est ce qu’on va faire aujourd’hui? D’abord on va faire des jeux. Ensuite, on va lire. Puis on va faire de la grammaire.
Expressions of Quantity. Combien de To ask “how many” or “how much,” use the expression combien de before a noun. Combien de croissants est-ce que tu.
Vêtements Français Avoir-to have. Je (I) Tu (You) Il/Elle (He/She) Nous (We) Vous (You p) Ils/Elles (They)
Le Verbe Avoir L’Objectif: to learn the verb avoir in the present tense and to be able to use it in context By: B. Antoniazzi DDE French 1 U1 L2C AVOIR.
Mercredi, le 5 février Mon identité. Les adjectifs et le masculin et féminin.
Do now: translate into English 1.Je voudrais une livre du bœuf. 2.Tu aimes le poisson? 3.Vous prenez du poulet avec (with) des pommes de terre? 4.Nous.
Ma Famille Find the French for the following words: 1.Mother 2.Father 3.Brother 4.Sister 5.Uncle 6.Aunt 7.Grandmother 8.Grandfather.
Learning objective: To understand how to create the past tense in French “Le Passé Composé”
Day 3 I can talk about the clothing that I prefer.
Transcription de la présentation:

Leçon 1.2

Qu’est-ce qu’il/elle porte? Il porte… Elle porte…

_____est-ce que tu préfères? Quel Quels Quelle Quelles Je préfère ce cet cette ces ___________.

_____est-ce que tu préfères? Quel Quels Quelle Quelles Je préfère ce cet cette ces ___________.

Les adjectifs interrogatifs Les adjectifs demonstratifs quel (m.) quels (m.pl.) quelle (f.) quelles (f.pl.) (what/which) ce/cet (m.) ces (m.pl.) cette (f.) ces (f.pl.) (this/that)

_____est-ce que tu préfères? Quel Quels Quelle Quelles Je préfère/déteste ce cet cette ces _________ + description

_____est-ce que tu préfères? Quel Quels Quelle Quelles Je préfère/déteste ce cet cette ces _________ + description

_____est-ce que tu préfères? Quel Quels Quelle Quelles Je préfère/déteste ce cet cette ces _________ + description

Activité de Classe Each student will receive a conversation guide. Each student will receive a clothing card. Students will stand in a circle and partner up. Once you have asked and answered the guided questions about your item of clothing, pass the clothing card to the next group. Continue the activity until your card comes back around.

Qu’est-ce qu’on vend au magasin?

Qu’est-ce qu’on vend au magasin?

RE verbes je ______s tu ______s il/elle ______ nous ______ons vous ______ez ils/elles ______ent

vendre

attendre

Perdre

entendre

Rendre visite à

Répondre (à)

La Pratique! He waits I lose often We hear She visits her uncle They asnwer the question You sell your glasses Il attend Je perds souvent Nous entendons Elle rend visite à son oncle Ils répondent à la question Vous vendez vos lunettes (Tu vends tes lunettes.)

Qu’est-ce qu’on vend au magasin?

Combien ça coûte? le chapeau le manteau les chaussures la jupe Ca coûte… 50 € 250 € 100 € 80 €

Combien ça coûte? la chemise rose le pantalon rouge la chemise bleue à rayures la jupe violette le jean … Ca coûte…

Partner 1: Combien ça coûte le, la, les ____? Partner 2: Ca coûte…

Partner 1: Combien ça coûte le, la, les ____? Partner 2: Ca coûte…

Le Vocabulaire 1.2 Read through the following dialogue. How many new vocabulary words can you figure out by context? Write them in on your vocab list. Talk to a partner to compare your results. Use a dictionary or smartphone to look the others up.

Au magasin Vendeuse: Bonjour Barbie! Barbie: Bonjour! Vendeuse: Puis-je vous aider? Barbie: Oui, merci. Vendeuse: Qu’est-ce que vous cherchez? Barbie: Je cherche une robe. Vendeuse: De quelle couleur? Barbie: Je voudrais une robe bleue. Vendeuse: Quelle taille? Barbie: Je porte un XS. Barbie: Puis-je essayer cette robe bleue? Vendeuse: Oui, bien sur! Vendeuse: Ca vous va? Barbie: Oui, ça me va bien. Je voudrais acheter la robe bleue. Vendeuse: Super! Comment allez-vous payer? Barbie: Avec une carte de credit.

Le Journal: Au magasin Create a dialogue between a shopkeeper and Ken. Try to use as many words and expressions from 1.1 and 1.2 as possible. Be creative and be prepared to share with the class! You have 10 minutes.

A l’oral: Au magasin Choose a partner. One of you will play the shopkeeper. The other will be Barbie. Use your vocab list to create a conversation. Do not write anything down. You have 5 minutes 