Chapitre 5 On va au café?. Note Culturelle Paris has a population of over 2 million. Including the suburbs, there are more than 10 million. Points d’intérêt:

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Chapitre 5 Premier Etape Making Suggestions & Excuses Food & Drink Vocabulary.
Advertisements

un hamburger une limonade un sandwich au jambon des frites un café
Bien Dit 1 chapitre 6.2 vocab Exprimons-nous conversation.
Chapitre 6 – partie 2 – AU CAFÉ Les repas Le petit déjeuner Le déjeuner Le dîner MANGER = BOUFFER FOOD = LA BOUFFE JUNK FOOD = MALBOUFFE Le serveur / la.
BDI- CH6.1 La Nourriture bon appétit !.
NOURRITURE.
La nourriture et les boissons. Jai Tu as Il a Elle a On a Nous avons Vous avez Ils ont Elles ont.
Learning Target: I can say what food items are in my fridge and in my basket. I can say which foods are healthy or not How? I will use the food vocabulary.
Vocabulaire de Français I
Au café.
Au Café.
La nourriture et les boissons. Jai Tu as Il a Elle a On a Nous avons Vous avez Ils ont Elles ont.
To identify a verb in its infinitive form
Food and Drink. un croissant un sandwich un steak.
Tu as très faim! Order the following items at a café in Montreal. 1. Je voudrais un croissant, s’il vous plait
Au Café Chapitre 6 Vocabulaire 2.
Les objectifs d’aujourd’hui: - Parler: Nos weekends - Examen du chapitre 5: Au café jeudi, le six février, 2014 (deux mille quatorze) Devoirs Jeudi : Quiz.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
Vocabulaire A et B Lecon 9 Francais II
Journal – mardi, le 2 décembre Regardez et écrivez: Qu’est-ce qu’il y a dans la salle de classe ou sur ta table? Ecrivez 5 choses. 1. Il y a……
L’impératif FSL8. L’impératif is almost the same as the présent but, there are only three forms of l’impératif; Tu, Nous, Vous We use l’impératif when.
Quelque chose à boire… et Quelque chose à manger.
Saying “some” in different ways
Les Repas.
Bellwork: In French, write whether you like or dislike the following foods: 1.Le chocolat 2.La glace 3.Les escargots 4.Les hamburgers 5.Les frites 6.La.
Note to teacher This powerpoint is to supplement Unit 2 food unit. The official Unit 2 vocab list does not contain many vocab words specific to French.
Au café. Tournez à la page 156 Un croissant un croque monsieur.
Warm up Lesson 9.
Leçon 3: Bon appétit!.
C’est combien ? Les euros
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
OBJECTIF T To be able to understand a restaurant menu To understand people ordering food in a restaurant To hold a conversation in a restaurant.
Warm up Do you like the food served at the cafeteria? If not, how would you make the food better and healthy?
Lesson 3B La nourriture et les boissons. Video 3B: Page 48.
Warm up Lesson 7. Fill in the blanks with the correct form of vouloir. -Qu’est-ce que vous ___ faire aujourd’hui? -Moi, je ___ jouer au tennis avec Théo,
Warm up Lesson 10.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Year 10. Bon appetit unit. Introducing ‘en’. ‘en’ – ‘some of it’ or ‘some of them’ ‘En’ is a small but important word in French that is commonly used.
Chapter 6 Lesson 8. Flash Culture ● In France, most people have a carte bleu (bank card) which is like a debit card. A carte bleue has a puce (memory.
Unité 3: Leçon C. Add the number in the series quarante et un, cinquante et un, soixante et un,... soixante et onze.
A review of how to ask how much something is.
Chapitre 6 Au café.
Dans un café. Revue des leçons 3A à 3C.. 1. How would you tell a French friend that A. you are really hungry B. you are really thirsty.
French 1 FINAL EXAM REVIEW MAY Au café: Je voudrais….. un jus de pommeun citron presse une limonadeun sirop de fraise a l’eau une eau mineraledes.
Opinions J’aime Je n’aime pas J’adore Je déteste Je préfère
Bon appétit Tu as faim?.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
Les infinitifs réguliers en - ir
Salut, les copains! French 1, Chapter 1-1.
L’impératifL’impératif How to give formal and informal commands (How to order people around)
Qu’est-ce que tu veux? Je voudrais une salade..
The following people will be placing their order using the menu above. Draw the items that they would like on the tray. On the back of this page, itemize.
La nourriture Unite 4. Entrée le 8 décembre = = 97-4 = 12 X 12 = 888 ÷ 2=
Au Café. Excusez-moi, monsieur! Oui? La carte s’il vous plait. -Oui, tout de suite. -Oui, deux minutes.
Français I – Leçon 6A Structures demonstrative adjectives passé composé with avoir.
Revue: Answer each question with a command. Qu’est-ce que je dois prendre… 1.pour aller à Miami en été? 2.pour aller au Canada en hiver? 3.pour aller en.
Allons au café!. Dialogue au restaurant Sylvie: Tu as faim? Marc: Oui, j’ai hyper faim. Je vais prendre un bon steak-frites. Serveur: Vous désirez? Marc:
Le café -The café is a favorite gathering place for French young people. They go there not only when they are hungry or thirsty but also to meet their.
We all ready know two French verbs. What are they?
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
 L’impératif FSF3U. L’impératif L’impératif is almost the same as the présent but, there are only three forms of l’impératif; Tu, Nous, Vous  We use.
Bienvenue le 25 avril (38) LES OBJECTIFSLE CRITERON DU SUCCÈS -La nourriture française --IR verbs -Je peux parler de la nourriture À FAIRE MAINTENANT Complete.
L’IMPÉRATIF. IMPERATIVE is another word for COMMAND. Imperatives tell people to do or not to do things. The imperative starts with the verb. This is similar.
Chapitre 5-1ere étape On va au café?. Making Suggestions and Excuses Suggestions: On va au café? On va au café? On fait du ski? On fait du ski? On joue.
Au café At a café. Le sandwich au saucisson Le sandwich au jambon.
Unité 9 : les repas Leçon 35 : Un Client Difficile Ordering food in a restaurant Partie B : les pronoms compléments à l’impératif.
Examen Final-Partie orale Français 2-semestre 2 Mme Dutton HHS.
L’Horaire d’Aujourdhui  Les Devoirs de la Cloche  Reviser les Devoirs  Pouvoir et Vouloir  Vocabulaire 6.1  Interro: Pouvoir, Vouloir & Voc 6.1 
Bon appétit! Lesson 3A *an expression used as people sit down to eat…it means “Enjoy the meal!”
Conversations Chapitre5
Transcription de la présentation:

Chapitre 5 On va au café?

Note Culturelle Paris has a population of over 2 million. Including the suburbs, there are more than 10 million. Points d’intérêt: La tour Eiffel L’arc de Triomphe La cathédrale Notre-Dame La Sacré Coeur

Note Culturelle (continued) Musées: Le centre Georges Pompidou Le Louvre Parcs et jardins: Le jardin du Luxembourg Les Tuileries

Note Culturelle: Des parisiens célèbres Edith Piaf Charles Baudelaire Victor Hugo Auguste Rodin

Première étape: Making suggestions, excuses, accepting To make suggestions: Use the pronoun on + verb + activity On fait du ski?On joue au foot? On fait un pique-nique? Use on + aller (to go) + a place On va au café? To make excuses: Désolé(e)… j’ai des devoirs à faire. j’ai des courses à faire. j’ai des trucs à faire. j’ai des tas de choses à faire. je ne peux pas parce que… Ça ne me dit rien. J’aime mieux…

Première étape: Making suggestions, excuses, and accepting To accept: Oui, … d’accord. bonne idée. j’adore …! allons-y! on y va.

Chapitre 5 Vocabulaire J’ai soif. un citron pressé un jus de pomme un jus d’orange un jus de pamplemousse un coca un coca-lite un sirop de fraise à l’eau un sirop de menthe à l’eau un chocolat (chaud) un café une limonade une eau minérale J’ai faim. des crêpes un croque-monsieur un croque-madame un sandwich au jambon un sandwich au saucisson un sandwich au fromage un hot-dog un steak-frites un hamburger une pizza une omelette de la quiche

Première étape : Recommendations and ordering at a café/restaurant To order: Use the verb prendre (to take). It is irregular. Je prendsNous prenons Tu prendsVous prenez Il/Elle/On prendIls/Elles prennent Je prends un croque-monsieur. Nous prenons des crêpes. Tu prends des frites? Vous prenez une glace? To make a recommendation: Prends ________________. Prenez ________________.

Note Culturelle Most cafés serve primarily beverages, but some offer du pain (bread) or croissants at petit déjeuner (breakfast) and serve food at déjeuner (lunch). As long as you order something, you may stay as long as you like at a café.

Deuxième étape: getting someone’s attention, ordering food and beverages To get the server’s attention: Excusez-moi. Monsieur! Madame! Mademoiselle! La carte, s’il vous plaît. The server may say: Vous avez choisi? Vous prenez? Nous avons ________________. Nous n’avons pas de _____________. Voilà, votre ___________________

Deuxième étape: getting someone’s attention, ordering food and beverages Questions to ask your server (le serveur/la serveuse): Vous avez _________________? Qu’est-ce que vous avez comme boissons? Qu’est-ce que vous avez comme desserts? Qu’est-ce qu’il y a à boire? To place an order: Je voudrais ____________________. Je vais prendre ___________________. Donnez-moi ________________________, s’il vous plaît. Apportez-moi _______________________, s’il vous plaît. If you need to pause while you’re thinking, use Eh bien… (Um in English).

Deuxième étape: The imperative When you give a command in French, you leave off the subject pronoun (vous/tu), just like we leave off you when giving a command in English. However in French you’ll have to decide to whom you’re speaking to know if your subject is vous or tu. Examples: Do the homework! The subject is an understood you. In French this command can be written two ways: Faites les devoirs! (The subject is understood vous. You are commanding two or more people or someone with whom you need to be formal.) Fais les devoirs! (The subject is understood tu. You are commanding one person with whom you can be informal.)

Deuxième étape: The imperative *When you use the tu form of a regular –er verb in the imperative, you need to drop the final –s. Tu écoutes. (declarative)Ecoute! (imperative) Tu regardes. (declarative)Regarde! (imperative) **If the verb is not a regular –er verb, then there is no spelling change. Tu fais les devoirs. (declarative)Fais les devoirs! (imperative) Tu prends un café. (declarative)Prends un café! (imperative)

Note Culturelle: Au restaurant/café In France, being a waiter or waitress is a profession. In better restaurants, servers are expected to be knowledgeable about food and wine. It is rude to address a server as “Garçon!” To get a server’s attention, it is polite to address him/her with Madame, Mademoiselle, or Monsieur. Service may seem slow to Americans. In France it is common for meals to last several hours. You must ask for your check. It is considered rude for your server to bring it before you ask. La litote is the tendency of the French to understate things. For example: Pas terrible for something that is really bad

Troisième étape: Likes/Dislikes and paying the bill To ask if someone likes the food/drink: Comment tu trouves ça? Comment vous trouvez ça? To express like: C’est… bon. excellent. délicieux. pas mauvais. To express dislike: C’est… pas bon. pas terrible. dégoûtant. mauvais.

Troisième étape: Likes/Dislikes and paying the bill To ask for the check/bill: L’addition, s’il vous plaît. The server might respond with: Oui, tout de suite. Un moment, s’il vous plaît. To ask the price: C’est combien? Ça fait combien? To give price: C’est ________euros. Ça fait __________ euros. Note: Service compris means that a 15% tip is already included in your check. You may find this on the menu or your bill. If you’re not sure if tip is included, you may ask Le service est compris?