X. Students look for the colored affiches which are the pictures below. They are distributed somewhere in the classroom, taped to a wall, etc. At each.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
A partir d’un verbe Les Verbes Réguliers en ER.
Advertisements

Discovering French Bleu
Les pronoms relatifs Objective: Learn to use more interesting and more complex sentences in French.
A quoi tu ressembles? Décris-toi Comment est ta famille?
Ma famille est… L/O: to use the comparative to talk about what your family is like Qui est…? La mère de ma mère est ma… Le frère de mon père est mon… La.
Les Adjectifs BAGS.
Pleins feux sur les entrevues orales: les stratégies et les suggestions.
Rules All groups answer every question on their grid. Question-picking goes in order, regardless of who answers the question correctly. Keep track of.
What gender is this word?
Tonight’s Live Lesson: 4.07 & 5.04 Adjectives & Avoir We will get started soon!!
Les Adjectifs descriptifs
Les verbes en -er. –er 5000 –er verbs !!!  They are called REGULAR verbs because about 5000 verbs have the same endings.  It’s a good idea to learn.
Unité 7-B. a blue shirt une chemise bleue a red jacket une veste rouge.
 Qui est-ce? – Who is it?  Comment est-il? – How is he?  Comment est-elle? – How is she?
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
BONJOUR TOUT LE MONDE  L’activite: Quelle est ta couleur préférée?  Ask 2 people around you what their favorite color is. Use the question above. You.
Jolie belle. beau fort forte faible maigre mince.
Unité 3 et 4 Les activités et les adjectifs. What do you like to do? Qu’est-ce que tu aimes faire?
A. Le comparatif p.234 Comparative constructions are used to compare people or things. Cet hôtel est aussi moderne que l’autre. This hotel is as modern.
Two versions– slide three is updated as of 2012 to simplify the activity for students...hopefully.
Vocabulaire 12. Les Couleurs: De quelle couleur … ?What color …. ? Blanc (blanche)white Noir (noire)black Bleu (bleue)blue Rouge (rouge)red Jaune (jaune)yellow.
Adjective Placement.
Adjectives Objectives: To explain what adjectives are and to practise their use. 1.Position 2.Agreement 3.Comparatives - superlatives.
Chapitre 1 Une amie et un ami. Objectifs In this chapter, students will communicate in spoken and written French to: 1. Identify and describe themselves.
Leçon 7: Une Boum Unité 3.
A Verbs like acheter (to buy) end in: e + CONSONANT + -er.
Français 1 vendredi, le 9 novembre 2012 Objectifs Aujiourd’hui nous faisons: Grammaire:  Le verbe «être»  La négation  La déscription  Mon autobiographie.
Leçon 10 What are the definite articles in French?
Qui est-ce? C’est …. Homer Simpson.
Dans la chambre il y a une fille brune. Elle est petite et jeune. C’est une élève. Elle étudie. Il y a aussi une guitare jaune, un vélo rouge, une fenêtre.
J’ai fini Il regardeVous perdez Il a regardé J’ai vendu Nous avons choisi Elles attendent Tu as mangé Vous avez répondu Je finis Elles ont attenduTu manges.
Adjectives that precede the noun they describe
FLASH! Power Point Sample. Use FLASH! with any level I put a variety of topics in here so you can see how to make a FLASH! with different levels of learners.
 Qui est présent?  Les dates importantes  La carte francophone  Pour commencer  La position d’adjectifs  Pliez et passez.
Les questions, avoir, être, avoir ou être, les pronoms.
Card sorting Cut out the cards, then try to sort them into 4 groups. You’ll need to think about: -What the words mean -How they’re spelt -Which ones you.
Beach pictures Give pairs of children a picture or postcard of a beach scene. Invite them to use their sentence cards as a model to write some sentences.
CONTRACTIONS  How to use “À” to say where you are going  How to use “DE” to say where you are coming from.
Leçons 11 & 12: Le copain de Mireille
De quelle couleur est...? Talking about the colour of objects in French...
notre arbre généologique Cherchez les membres de ta famille! Click on a member of the family. Read the description. You will use these descriptions as.
Chapitre 1 Le çon 2 Le vocabulaire. Un crayon A pencil.
L’article indéfini = un, une (a, an) All nouns in French are introduced by an article All nouns have a gender: un = m. une = f. Nouns that refer to boys/men.
1. Est-ce que Est-ce que, literally translated "is it that," can be placed at the beginning of any affirmative sentence to turn it into a question: Je.
Les objets Français 1. un vélo une moto une voiture.
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
Mlle Abraham Français 1 Période 2
Extra Practice with lequel, auquel and duquel. Lequel de ces livres voulez-vous? This means “Which one of these books do you want.” Use lequel because.
A Les couleurs p. 174 Note the form and position of the color words in the following sentences: Alice a un vélo bleu. Alice has a blue bicycle. Nous avons.
blanc blanche noir noire bleu bleue rouge jaune vert verte gris grise
Beauty, Age, Goodness, Size
Français I – Leçon 6A Structures demonstrative adjectives passé composé with avoir.
Verb Conjugation Learning to conjugate your first verb in French.
Je vais aller à Paris L’objectif: 1.To identify a verb in its infinitive form 2.To know how to form the near future tense Play the presentation & complete.
GRADE 1 HIGH-FREQUENCY VOCABULARY French Immersion.
C’EST - IL EST Page in composition notebook.
It’s.  Both C’est and Il est/Elle est can mean it’s.  There are specific times to use each.
Negative sentences Questions
Révision du Français I. How do we make this group of adjectives feminine? âgé américain amusant barbant bleu blond brun chaud compliqué court désolé épicé.
La Pratique Orale! Qu’est-ce que tu as chez toi ? J’ai un/une/des… Je n’ai pas de… Qu’est-ce que Madame a en classe ? Elle a un/une/des … Elle n’a pas.
La Pratique Orale! Qu’est-ce que tu as chez toi ? J’ai… De quelle couleur? Il est / Elle est… Qu’est-ce que Madame a en classe ? Elle a … De quelle couleur?
Les mots du mur Première année. L’anneau de mots In this presentation you will find 104 high frequency words that your child should be able to read by.
Les interrogatifs Partie E: l’inversion. DEVOIRS: page Ex. 5 (questions only) 1.À qui est-ce qu’il téléphone? 2.Avec qui est-ce qu’il étudie ?
La signification de tes couleurs!. LES COULEURS BLEU JAUNE VIOLET NOIR ROSE ORANGE OR VERT BRUN BEIGE ARGENT ROUGE BLANC GRIS.
Revue pour le test de la leçon 11.. Présentations: form sentences with the following elements. Je/avoir/cousine/canadien.
Les adjectifs: masculin et féminin Adjectives are words that describe people, places, and things. In French, masculine adjectives are used with masculine.
Mercredi, le 5 février Mon identité. Les adjectifs et le masculin et féminin.
Human Sentences! J’ adore les chats Notes to teachers Print out slides 13 – 18 on card cut them into two and distribute them to children. This gives.
Transcription de la présentation:

x

Students look for the colored affiches which are the pictures below. They are distributed somewhere in the classroom, taped to a wall, etc. At each one there is a also a paper with a sentence to translate. Those sentences are in the document mentioned below. First they look at the affiche and write a sentence saying it is or they are and the color on the chart they have received (next slide). Then they translate the sentence that is written on the card that is with the affiche. The cards are on a document called L12 preced and after adj translation. This activity needs the below chart, the colored printouts of the pix below and the cards from the mentioned doc.

Les canaris – Ils sont jaunes. Le mauvais cousin riche saute sur la feuille de papier. BarneyA small, pretty café is fun for my family. Les chocolatsThe bad American student does not pay attention. Le cielThe fun, good neighbor invites my buddy and me to Paris. Une FerrariA dumb, bad book is not interesting. Le loupThe big, interesting restaurant is in Lyon. Un joli petit café est amusant pour ma famille. Le mauvais élève américain ne fait pas attention. Le bon voisin amusant invite mon copain/ma copine et moi à Paris. Un mauvais livre bête n’est pas intéressant. Le grand restaurant intéressant est à Lyon. Barney est violet. Les chocolats sont marron. Le ciel est bleu clair. Le ciel est bleu. Une Ferrari est rouge. Le loup est gris.

Les orangesThe pleasant, beautiful grandmother has candies in her bag. La panthèreThe ugly, mean dog pays attention when you eat. Les robesA big, interesting poster is under the desk. Le smokingThe athletic, tall man likes to play tennis. Le soleilThe shy, good teacher speaks French. Les trèflesThe little, intelligent girl takes a trip in the summer. Je m’……………………………………………………………. La date: C’………………………………………………………….. For each affiche write the corresponding color sentence. Then translate the sentence on the card near-by. La belle grand-mère sympathique a des bonbons dans son sac. Mon/ma- ton/ta- son/sa. Le vilain chien méchant fait attention quand tu manges. Une grande affiche intéressante est sous le bureau. Le grand homme sportif aime jouer au tennis. La bonne prof timide parle français. La petite fille intelligente fait un voyage en été. Les oranges sont orange. La panthère est rose. Les robes sont blanches. Le smoking est noir. Le soleil est jaune. Les trèfles sont verts.

Une Ferrari

Le ciel

Barney

Les chocolats

Les oranges

Le loup

Les trèfles

Le soleil

La panthère

Les robes

Le smoking

Did not use