ABC Slides 2-14 show printable ABC for initial teaching, flashcards and/or display. Slides 15 – 53 are 3 tasks (12 letters each) for practice. Show the.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Advertisements

Fun French Language Club
Notes for the teacher: This PowerPoint is designed to accompany the sound file Touchez un crayon which has instructions to either touch or show 8 classroom.
Notes for the teacher: This PowerPoint is designed to accompany the sound file Dans la salle de classe il y a… which has a list of the 12 classroom objects.
Les Objets dans La Salle de Classe.
Qu’est-ce qu’on va faire aujourd’hui? Aujourd’hui on va apprendre
Mardi 9 janvier 2007 Objectives : Ask about opening and closing times.Ask about prices. Buy entrance tickets. Ask about starting and finishing times. Learning.
Les Nombres 0 à 30.
Objectif: a bit of revision to get you back into French!
les fournitures scolaires masculin! féminin! un crayon un stylo
Les affaires d’école.
Les pronoms personnels sujets
As-tu…….? DID YOU KNOW?! Donna Griffiths from the UK, sneezed for 978 days in a row!She stopped on 16 September 1983.
Exercice #20 1. Quelle est la date aujourd’hui?
Exercice #3: Warmup 1.How old are you? 2.Im 11 years old. 3.I dont understand. 4.I dont know. 5.More slowly, please. Les devoirs: HW Practice spelling.
LES COULEURS.
What is todays date and when is your birthday Ask someone what star sign they are and answer Say and ask for the time Say what you do for your birthday.
La salle de classe.
un crayon un ordinateur un stylo un taille-crayon.
C’est le 6 mai, (mil neuf cent quatre-vingt-quatorze.) C’est dimanche.
I would like to go camping on the beach at the weekend because I love fishing in the swimming pool but we could play bowling at the leisure center tonight.
Examen oral Liberté, chapitre 1. Individual Recordings Individual Recordings Each student works at his/her own speed. Each student works at his/her own.
un s_y_o un c_a_o_ un c_h_ _ r un l_v_e une t_o_s_e
C B A D F E J H I G.
Chapitre 4: Mon année scolaire
(Joanne Crease ) Learning intention: To recognise and be able to ask for classroom objects.
Les adjectifs Un stylo bleu Un cahier vert Un livre gris

Dans la salle de classe Objects in the Classroom.
Objectives Revise the numbers Say and ask for the time in French Say when you do different activities Ecrivez la date.
Hier c’était lundi vingt-huit octobre
un livre bleu une lampe bleue C’est de quelle couleur?
L’alphabet.

Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
Subjects Verb Avoir to have. Subjects Singular 1.Je/J’ I 2.Tu You (singular informal) 3.Il He/It Elle She/It On We/You/ People/One/They Marc Marie La.
- Practices understanding of adjective agreements - Students can record answers 1 to 15 by writing the correct letter and then mark their own.
Essential Questions: What are the names of some school supplies in French? What are the colors in French? Lesson 7.
ABC الابجديه الفرنسيه تختلف بشكل كبير في النطق وفي طريقه كتابتها عن الابجديه الانجليزيه ويمكن التواصل مع ابنائنا الطلاب في نطق الحروف وذلك في الغرفه الصوتيه.
Dans mon sac, il y a.
C’est à toi! 1 Revue Transparencies.
Greetings, formal and informal
Aujourd’hui est le 13 octobre 1.Revisez le devoir! 2.Warm-up 3.Tableaux blancs 4.Pg. 36&37 packet 5.Les objets de la salle de classe 6.L’alphabet 7.Sortie:
Les activités quotidiens On the slides to follow are activities we do each day. Write them down! We will then discuss conjugating and create some sentences.
La routine Click on the arrow to go onto the next page.
J OURNAL LE VINGT OCTOBRE You are planning a lunch for a friend. Make a shopping list and note where you are going to buy each item. (BE SURE TO TURN IN.
En français, every NOUN has a gender. It is either MASCULINE or FEMININE. It has NOTHING to do with who uses it more, what color it is, etc. It is just.
l’heure (time)
Thank you for signing up to the Sparkle Speak newsletter
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
Francais francais CD1 track 10
Un livre vert Une trousse verte Un cahier bleu Une fleur bleue.
Une Conversation: Clara et Pete Good Copy La Bonne Copie.
Qu’est-ce que c’est? Par: Madison and Jill.  A) une craie  B) un crayon  C) un stylo.
un livre un ordinateur un stylo
Classe de sixième L’alphabet.
WALT: THE ALPHABET AND TELLING THE TIME IN FRENCH
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
Classe de sixième Objectives To learn about classroom objects Listen to the sounds Look at the words Say the words out loud - pronunciation Write the.
Dialogue #1 Greet a passer-by, ask where the place is
À midi je…. À deux heures et demie je.. À quatre heures et quart je.. À six heures moins le quart je.. À neuf heures cinquante.
Les couleurs rouge. orange jaune vert bleu violet.
Section 1 Part A (Video in book)
ABC Main lesson aim: By the end of this lesson you will be able to learn all the letters of the alphabet in French.
Les Fournitures Scolaires
Que veut dire…. 1.Un crayon 2.Une étagère 3.Un pupitre 4.Une fenêtre 5.Une porte 6.Des chaises 7.Des feutres 8.Des élèves un unedes Why do some words have.
Aujourd'hui Ecrivez la date Objectives Revise the numbers
BIENVENUE.
Get whiteboards, markers, and erasers 
Repetez
Transcription de la présentation:

ABC Slides 2-14 show printable ABC for initial teaching, flashcards and/or display. Slides 15 – 53 are 3 tasks (12 letters each) for practice. Show the picture and ask ‘C’est quelle lettre?’. Answers can be oral or on mini-whiteboard. Then ask ‘(…letter…) comme…?’. Then you can ask ‘Comment ça s’écrit?’

A comme appel B comme ballon Paul? Présent!

C comme crayons D comme deux 2

E comme éléphant F comme fenêtre

G comme gomme H comme heure

I comme important J comme je Les devoirs pour le weekend! HSCB

K comme kangourou L comme livre

M comme maison N comme neuf 9

O comme orange P comme professeur

Q comme quatre R comme règle 4

S comme stylo T comme trousse

U comme un V comme vingt 20 1

W comme weekend X comme xylophone Dimanche Samedi

Y comme yaourt Z comme zoo

ABC Exercice 1

A comme appel Paul? Présent!

E comme éléphant

I comme important Les devoirs pour le weekend! HSCB

O comme orange

U comme un 1

F comme fenêtre

J comme je

C comme crayons

B comme ballon

G comme gomme

D comme deux 2

H comme heure

ABC Exercice 2

U comme un 1

O comme orange

I comme important Les devoirs pour le weekend! HSCB

E comme éléphant

A comme appel Paul? Présent!

L comme livre

P comme professeur

N comme neuf 9

Q comme quatre 4

M comme maison

R comme règle

K comme kangourou

ABC Exercice 3

E comme éléphant

A comme appel Paul? Présent!

O comme orange

U comme un 1

I comme important Les devoirs pour le weekend! HSCB

T comme trousse

X comme xylophone

V comme vingt 20

Z comme zoo

W comme weekend Dimanche Samedi

S comme stylo

Y comme yaourt