SPORTIF GRAND BEAU MINCE BRUN.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Comment es-tu? Je suis….
Advertisements

Les verbes modaux en français
Les adjectifs physiques / Jadore le vert! Cest ma couleur préférée ! / Voilà mon sac à dos ____________, ma trousse _____________, mes crayons ___________.
To ask about people A singular person
Describing and characterizing people
La description.
Copie et complète Je … de taille moyenne. Ma mère est... Mon père est assez … Mon … est très grand. Et ma demi-soeur? Elle … très intelligente. Et toi,
I can describe someone’s size, hair and eyes
Une bande dessinée très populaire
Comment serait…? To be able to use conditional tense to talk about your ideal family and partner.
A quoi tu ressembles? Décris-toi Comment est ta famille?
Agé(e). Agé(e) Un beau-père / Une belle-mère.
Les adjectifs!.
C’est lundi, le 25 novembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Il est petit. Elle est petite.
Les descriptions. Vrai ou faux?
Il est comment? Elle est comment?
Tu es comment???.
Je me présente L’objectifs: Describe yourself and others Jeudi le 11 octobre Page 32 and page 33.
Madison Bell Classe de francais Madi 7 decembre 2010
WILF: Activities you did in the past (grade D-) Activities and opinions in the past (grade D) Add frequency words and intensifiers (grade D+) Include activities.
*What is an adjective? *Do we use different adjectives to describe males and females in English?
Chapitre 3 Vocabulaire à l'oeuvre. Brad est blond...
Essential Questions How can you express the verb “ to be” in French?
WALT: practising sentences in the future and adding details to them to improve them WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D) To add.
Description physique et personnalité
La Famille McNamara Par Mme. McNamara.
Comment es-tu? Unite 2-1 Français I.
Chapitre 1 Vocabulaire 1. agé(e) un beau-père une belle-mère.
 Qui est-ce? – Who is it?  Comment est-il? – How is he?  Comment est-elle? – How is she?
WALT: To talk about the internet in French.
La revue de la leçon 6 Le test est jeudi. Étudie bien! C’est un test pour 100 points!!!
Les pronoms objets indirects.  Peux-tu identifier les règles des ‘pronoms objets indirects’ en regardant les exemples suivants?
Les cheveux Les yeux. Pour décrire moi – in order to describe me J’ai – I have Je suis – I am Les filles (endings change)
A. Le comparatif p.234 Comparative constructions are used to compare people or things. Cet hôtel est aussi moderne que l’autre. This hotel is as modern.
Warm up About your dream vacation: Write five sentences about your dream vacation. Can you imagine things you would do once you arrive there. Make sure.
“Which one” are you talking about?.  Ce, cet, cette, ces  Un article qui est le plus spécifique Les types d’articles…  Un/ une/ des – général  Le/
Interro: Chapitre 3 Choose the adjective that does not belong. 1. bruns blancs marrants blonds 2.noir gentil vert bleu 3.méchant sympa gentil génial.
Français 1441 Chapître 3 Révision d’Examen.  Someone tells you where things on campus are located. You listen and fill in the blank with the missing.
2 Le verbe « être » au pluriel Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the plural subject pronouns in French?
Ma famille et moi WALT: Describing yourself, your family and friends and being able to use possessive adjectives WILF: Be able to give a basic description.
Bien Dit 1 Chapitre 3, Vocabulaire 1 Flashcard ID Created by: Dimick.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
WALT: USE MORE COMPLEX PHRASES AND TENSES TO SAY HOW WE GET ON WITH OTHERS. WILF: IMPROVE MY ORIGINAL PARAGRAPH TO A C GRADE LEVEL AND ABOVE.
Describing People Je suis grand. Il est tres grand.
La mémoire(1): Comment bien travailler
Google voice assignment major assessment Qu’est-ce que je fais tous les jours?
Adjective agreement the wizard way
La Comparaison Avec Les Adjectifs
How is it conjugated in the present tense?
notre arbre généologique Cherchez les membres de ta famille! Click on a member of the family. Read the description. You will use these descriptions as.
Bonjour! C’est l’automne
Year 7 JPS Homework guide Here are 2 examples of how you might complete your half – term homework. I have made up some slides showing Harry Potter and.
une famille blond(e) un père des yeux pénible agé(e) gros(se)
THE IRREGULAR VERB ÊTRE. ÊTRE ou NE PAS ÊTRE? Ça, c’est la quéstion!
4 Avoir Les normes: –Communication 1.2 : –Comparisons 4.1 :
Activité de Commencement Qu’est que tu as fait pendent le weekend? Please have a response ready! Je suis allé(e) chez mon ami…. (I went to my friend ________’s)
Unité – Profil personnel Tu es comment?. To ask this question, we use the verb “es”. It is the verb to be. In French, être.
On va se présenter… Name Age Where do you live?
Describing Yourself (avoir & être) J’ai quinze ans. J’ai les yeux bleus. J’ai les cheveux longs. J’ai les cheveux courts. J’ai les cheveux noirs. J’ai.
LEÇON 17.  Écrivez vos devoirs: Préparez- vous bien pour l’examen d’Unité 1!!!  Sortez vos devoirs: #21 et 22.  Tout de suite: #19, 20, 21, et 22 (It’s.
Le vendredi 4 décembre, 2015 Les descriptions
The comparative and superlative b In this lesson you will learn how to use the comparative and superlative in a sentence. b 1. We will discuss the translation.
ADJECTIVES French 1 Chapter 3 Vocabulary 1. MON AMI(E) EST … Blond Roux Blonde Rousse.
Le vendredi 4 décembre et la semaine de la 7 décembre Les Déscriptions Learning Objectives: To understand how to describe personal qualities. To be able.
Adjective Agreement Grammare 1-1. Pre-Test- Make the Adj. Agree 1. Elle habite dans une maison ______ (bleu). 2. Paul et Jacques sont _________ (intelligent).
OBJECT PRONOUNS WITH THE PASSÉ COMPOSÉ Page 122. Placement  With all object pronouns, placement is the same. DirectIndirectPlaces De+ nouns or ideas.
Révision du Français I. How do we make this group of adjectives feminine? âgé américain amusant barbant bleu blond brun chaud compliqué court désolé épicé.
À Vos Risques 1234 Unité 3.1. Set-Up and Play:  Divide the class into teams of 3-4.  Team one chooses a square and says the number. The teacher clicks.
Transcription de la présentation:

SPORTIF GRAND BEAU MINCE BRUN

SPORTIVE GRANDE BELLE MINCE

SPORTIFS GRANDS BEAUX MINCES

SPORTIVES GRANDES BELLES MINCES

MARRANT GRAND GROS BRUN

MARRANTE GRANDE GROSSE BLONDE

GRAND MINCE BEAU ROUX

GRANDE MINCE BELLE ROUSSE

BEAUX ROUX

François Hollande

Carla Bruni-Sarkozy

Florence Foresti

Tony Parker

MOI… … ET TOI!

Mise en train: Corrigez les phrases! Madame Tubbs est petit et blonde. Sabian et Harry sont intelligent. Alana est créatif, et Cara est sportif. Asha est blonde et Madison est rousse. Taylor et Haley sont beau. Jenna et Amy sont mince.

FOLLOWING THE INTERROGATION, PLEASE TAKE A SELF-EVALUATION RUBRIC AND COMPLETE IT. ON THE BACKSIDE, ANSWER THE FOLLOWING REFLECTION QUESTIONS: THE EASIEST THING ABOUT THE PAST 2 WEEKS IN CLASS WAS… THE MOST DIFFICULT THING WE HAVE DONE IN CLASS WAS… TO GET A GOOD GRADE IN THIS CLASS, I NEED TO… ONE THING I REALLY ENJOY THAT WE DO IN CLASS IS… ONE THING I CAN ALREADY TELL I WILL HAVE TO WORK EXTRA HARD AT IS…

Qui suis-je? Je suis petit et intelligent. Je suis brun. Je suis orphelin. (orphan) Mes amis s’appellent Hermione et Ron. Mon animal préféré est l’hibou. (owl)