Buts: Being able to say which school subjects you like/dislike and why

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
What is your connection to the REAL network and why is the REAL Network important to your association? ?
Advertisements

Les matières Click on the arrow to go onto the next page.
What is the time Mr. Wolf? LObjectif At the end of the lesson, you will be able to: 1.Say quarter past and quarter to the hour.
Pourquoi? and parce que/qu’ Quantifiers Mes profs
Nous allons.... Apprendre comment exprimer des opinions et donner des raisons Appliquer les règles des adjectifs Construire des phrases pour parler de.
Lesson Objectives At the end of this lesson, you would be able to: name (12) types of TV programs say what type of TV programs you like/dislike/prefer.
Les matières le françaisFrench langlaisEnglish lespagnolSpanish lallemandGerman lirlandaisIrish lhistoireHistory la géographieGeography les sciencesScience.
Comment ils sappellent?. Jaime / je déteste habiter dans ma région Le but: In this lesson you will learn how to say why you like / dislike living.
Qu’est-ce que tu étudies?
_______________________ Negatives L/O: Be able to recognise and use ne…pas in a negative sentence.
Les Matières Scolaires
Write a paragraph to introduce yourself
Les matières scolaires
Les matières WALT: Talk about school subjects in French Give our opinion about subjects and say why.
Qu’est-ce que tu fais comme matières au collège?
Échauffement le 19 septembre Write the following sentences out, complete. 1. Le garçon est ________ dans un lycée français. 2. Un lycée est une ________.
Aujourd’hui c’est mardi vingt-cinq mars
____________________________
Oops j’aime pas l’anglais
French Second Level Likes and dislikes.
Jadore faire du skate !. ALL must be able to talk about sports MOST should be able to talk and write about what you like doing and dislike doing SOME.
Comment trouves-tu………?
Les matières! Lundi le 26 septembre
les verbes un verbe = un mot d’action exemple: jouer = to play
Au collège Lesson Objectives To learn the words for school subjects To understand opinions of school subjects To be able to give my opinion of subjects.
Bien Dit 1 Chapitre 4, Vocabulaire 1
Les questions? Je m’appelle Sam J’ai douze ans
Le vocabulaire de Chapitre 2 Mots 1. Un professeur (prof) Teacher.
Les matières Les opinions Les heures Les jours
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
VOICI UNE LISTE DE MOTS FLASH! LIS LES AUSSI VITE QUE TU LIS TON NOM Mots de haute fréquence pour la sixième année – un Power Point pour pratiquer et développer.
Les loisirs J’adore faire du skate!.
C’était comment? LO: to be able to say what you did during a visit. To be able to give a simple opinion in the past tense.
Au cinéma… qu’est-ce qu’il y a á l’affiche?
+ Français 2 SAY WHAT??. + Dans une question…? To express the question « what » in French, we use qu’est-ce qui or qu’est-ce que. Quelle est la différence?
Using the word bank below, label each class on your paper
La musique L`histoire Le français.
Bon Mardi! Quelle est la date aujourd’hui?
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
Quelle est ta matière préférée? WHAT IS YOUR FAVORITE SUBJECT?
Les cours. Le but aujourd’hui est I can say what classes I have.
Les sports Year 7.
Les matières Year 7 Click on the arrow to go onto the next page.
Mes opinions Learning Objective: Can I give a balanced opinion about school subjects? Learning outcomes: By the end we will Know how to use specific adjectives.
LEARNING OUTCOME: By the end of the lesson, I will know how to say what I think of school subjects in French.
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
Nous parlons des matières Buts: To be able to give extended opinions on school subjects To express agreement or disagreement.
Opinions sur les professeurs
2 2 Les cours et les profs 2 Les élèves et les profs Karine et Stéphanie sont françaises. Pierre et Alexandre sont français aussi. Les quatre copains.
Les matières Click on the arrow to go onto the next page.
Comment dit-on? How do you say?  What is your favorite subject?  What do you study?  I prefer English because it is interesting.
Les matières ALL: will recognise up to 12 school subjects MOST:will be able to name up to 12 school subjects SOME:will be able to form complete sentences.
Au Collège Starter Activities.
Qu’est-ce qu’on va faire à Paris? Play the presentation Note the new vocabulary & complete the activities.
Les matières (introduction). Year 10 French: You will be covering the following sub-topics: School subjects and opinions School uniform Description of.
Chapitre 2 Les élèves et les profs. VOCABULAIRE  Lesson: level-1-chapter-2-les-cours-et-les-profs-flash- cards/
J’aime/ Je n’aime pas/ J’adore/ Je déteste…
Les Matières French One Chapter 4 Vocabulary one.
Les sports Objectifs: Level 2/3 - To be able to give your opinion about some sports in French. Level 3+ - to link time/routine and sport using connectives.
Les matières Year 7 Click on the arrow to go onto the next page.
Qu’est-ce qu’on va faire à Paris? What are we going to do in Paris? Reinforcing place names in French and putting them into extended sentences with opinions.
Salut! Objectif: I will be able to greet someone in French I will be able to tell someone my name in French I will be able to say how I’m feeling in French.
LO: talk about activities. express opinions and give reasons. work with longer passages with the use of a lexicon. SC: 1.match up correctly at least 5/7.
Can you tell the time in French? Can you combine time with school Subjects in order to say what lessons you have when? What you need.
Vendredi, 11 janvier J’adore le français L’objectif: To revise school subjects in French and give your opinion about them L’objectif: To revise school.
LES MATIÈRES – SCHOOL SUBJECTS
Les matières scolaires
LES MATIÈRES – SCHOOL SUBJECTS
How do you say I like and I don’t like in French???
Transcription de la présentation:

Buts: Being able to say which school subjects you like/dislike and why Les matières Buts: Being able to say which school subjects you like/dislike and why

Quelles sont les matières en anglais Quelles sont les matières en anglais? l’anglais le français l’espagnole l’italien les maths la biologie l’histoire la géographie les sciences l’éducation physique l’éducation civique Comment est-ce qu’on les prononce?

Buts All: To know the names of at least 6 school subjects Most: To be able to say whether you like or dislike a school subject (Level 3c) Some: To be able to connect more than one opinion to compare different school subjects (Level 3a)

Écoutez la chanson. Quelles matières sont mentionnées Écoutez la chanson. Quelles matières sont mentionnées? l’anglais le français l’espagnole l’italien les maths la biologie l’histoire la géographie les sciences l’éducation physique l’éducation civique

1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12.

A B C D 1 2 3 4

A B C D 1 2 3 4

Relie l’anglais et le français C’est intéressant C’est super C’est amusant Le/la professeur est super Le/la professeur est horrible C’est ennuyeux C’est nul C’est facile C’est difficile The teacher is great It’s boring It’s great It’s fun It’s rubbish It’s interesting The teacher is horrible It’s difficult It’s easy