Mon collège primaire To know the names in French for facilities in school (d) To understand how to use some imperfect tense phrases like “avait..” “il.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Objectifs réviser les activités à la maison
Advertisements

Limparfait 1) Which tenses should you know so far? 2) What do you use the imperfect tense for? 3) How to form the imperfect tense?
Comment dit on…en anglais?
En général, je devais remplir les rayons et jétais obligé(e) de discuter avec les clients, mais le dernier jour on ma demandé de tapper trois lettres avant.
L’imparfait.
WALT: SAY WHAT FACILITIES MY SCHOOL HAS AND DOES NOT HAVE
Les Matières Scolaires
Using the imperfect to tell what you used to do or used to be like when you were younger Français 3 Mademoiselle Black Lycée Eastridge.
Write a paragraph to introduce yourself
Échauffement le 19 septembre Write the following sentences out, complete. 1. Le garçon est ________ dans un lycée français. 2. Un lycée est une ________.
Y10 Fr work experience.
House … une cave 2.… une chambre 3.… une salle de bains 4.… une salle à manger 5.… une cuisine 6.… un salon 7.… un bureau 8.…
Objectifs: to describe your school
Je vous présente ma famille
Nous allons.... Construire des phrases Ecrire et parler de l’école.
La salle de classe Aims for today: All: To share our opinions of different subjects with the class. To understand other peoples opinions of different subjects.
Mon collège Mon collège s’appelle….
Objective: to prepare for a speaking exam
A quoi tu jouais dans le passé? To be able to use the imperfect tense to talk about what you used to do.
Les matières! Lundi le 26 septembre
Les matières au collège
J’aime bien les maths mais ma matière préférée, c’est l’informatique
Décris ton collège. E.Morel.
WALT: Understand phrases in the past, present and future. WILF: To be able to recognise 3 different tenses = level 6!!
LES PRONOMS LES VERBES L A CULTURE LES PRÉPOSITIONS Vocabulaire LES QUESTIONS.
3 L’imparfait Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 -
10/10/2014 FRENCH 1: MOI 4. VENDREDI Le mot du jour: mes profs L’objectif: Falcons will be able to describe themselves using complete sentences.
Les questions? Je m’appelle Sam J’ai douze ans
Notes les novembre SAVOIR et CONNAÎTRE The verbs savoir and connaître both mean to know, but they are not interchangeable.
Français Il y a Il y avait C’est C’était une uniforme Les profs une cour les règles les élèves beaucoup de grande terrifiant amusant agréable There is.
WALT: practising sentences in the future and adding details to them to improve them WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D) To add.
Le plus-que-parfait 1.The plus-que-parfait is formed by using the imperfect tense of the helping verb avoir or être and the past participle. Remember that.
Le futur Objectif: to learn to recognise and use the future tense in French.
WALT: To talk about the internet in French.
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
Unité 3 et 4 Les activités et les adjectifs. What do you like to do? Qu’est-ce que tu aimes faire?
Classroom vocabulary Review for Quarterly Exam. Martin, tu as un crayon de papier?
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
Français 1441 Chapître 3 Révision d’Examen.  Someone tells you where things on campus are located. You listen and fill in the blank with the missing.
WALT: how to talk about your timetable
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
Activities for the first week of the École 1 unit.
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
Let’s enjoy making Session 5. Let’s enjoy making: Session 5 The Great British Make Off.
Situation Skills: using words you ALREADY KNOW in new contexts.
How is it conjugated in the present tense?
Après le college To know some key phases in the simple future to talk about what I will do after I finish school (c) To understand the difference between.
C’est mercredi, le 13 novembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Mercredi vingt-trois Mai Ma journée To know some key phrases to express what I do normally and I did in school yesterday (d-c) To understand the difference.
LA VILLE Dans ma ville il y a……...
Décris mon lycée.
LEARNING OUTCOME: By the end of the lesson, I will know how to say what I think of school subjects in French.
¡Bonjour! Year Group) ( Year Group) (Date) Aim: - To be able to describe what you did on your holidays. *Achieve a higher grade by adding opinions/ what.
Il y a = There is Il n’y a pas = There isn’t RECAP:
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
Nous parlons des matières Buts: To be able to give extended opinions on school subjects To express agreement or disagreement.
Opinions sur les professeurs
Fais-moi une description de ton collège
Need more help? Click here to see the transcript as you listen. Mon établissement scolaire 1. Listen to the recording and note the correct answers (a/b/c):
Outcomes What will I achieve in this lesson: Can use familiar and new vocabulary to describe your school ( C-A*) Can you apply structures “on peut” (C)
Le vendredi 4 décembre, 2015 Les descriptions
Au Collège Starter Activities.
Les matières (introduction). Year 10 French: You will be covering the following sub-topics: School subjects and opinions School uniform Description of.
Aujourd’hui: Reading the text about school together. Take notes of the vocabulary you did not know. Starting on your first folio piece for Standard Grade.
C’EST - IL EST Page in composition notebook.
LES TEMPS PASSÉS IMPARFAITet PASSÉ COMPOSÉ Comment les utiliser?
Work experience. Où as-tu fait ton stage en entreprise?
TOUT sur TOUT! Français II A/B M. Jackson GHS TOUT= Adjective Adjectives modify nouns or pronouns. In French, adjectives must agree in BOTH gender and.
Au Lycee Chapter 4 French II Vocabulary 1. Le laboratoire.
Transcription de la présentation:

Mon collège primaire To know the names in French for facilities in school (d) To understand how to use some imperfect tense phrases like “avait..” “il y avait” “nous avions..” “etait” to describe my primary school (c) To be able to describe my primary school using a range of phrases and opinions (b-a)

a)Environ cent élèves b)Deux laboratoires c)Un gymnase d)Beaucoup de professeurs e)Beaucoup de salles de classe f)Une bibliothèque g)trois salles d’ordinateurs h)un terrain de football i)Une salle des profs j)Une piste d’athlétisme k)Deux vestiaires l)Une salle de théâtre m)Une piscine m)Une cantine n)Une aire de jeu

Avant j’allais dans un collège primare appellé… Before I used to go in a primary school called.. Mon collège primaire s’appallait… My primary was called… Dans mon collège il y avait…. In my school there was/were.. Nous avions…. We used to have…. (Aussi) mon college avait… (Also) my school used to have.. C’était comment ton collège primaire? Mon collège primaire s’appellait St Margareth Clitherow. Dans mon college il y avait environ quatre-vingt-dix élèves, une petite cantine, une grande aire de jeu et une petite salle d’ordinateurs. Nous avions une petite salle de théâtre, une salle de gym vielle et un terrain de foot. Mon collège avait aussi une bibliothèque et beaucoup de salles de classe.

Mon college primaire s’appellait St Margareth Clitherow. Dans mon collège il y avait environ quatre-vingt-dix élèves, une petite cantine, une grande aire de jeu et une petite salle d’ordinateurs. Nous avions une petite salle de théâtre, une salle de gym vielle et un terrain de foot. Mon collège avait aussi une bibliothèque et beaucoup de salles de classe.

Dans mon college il y avait……………,…………….. et…………………... Nous avions ………………… et…………….. Mon collège avait aussi…………,……..et…………… Mon college primaire s’appellait……………….

Dans mon collège j’étudiais …anglais, mathématiques et sciences. In my school I used to study.. Aussi je faisais théâtre, et espagnol. Also I used to do.. En plus les élèves avaient éducation physique et informatique. Moreover students used to have… Quelle matières tu étudiait?

Dans mon collège, j’étudiais … In my school I used to study.. Aussi je faisais.. Also I used to do.. En plus les élèves avaient…. Moreover students used to have… Quelle matières tu étudiait?

amusant Jolie Ennuyeux Laid Propre organisé Ancien Vieux moderne Calme Grande petit Les profs étaient très organisés Mes copains étaient très amusant et sympa Je m’ entendais bien avec mes copains Amusing Pretty Boring Ugly Clean Organised Old fashioned Old Modern Calm Big small qualifiers

Mon collège primaire était ….. My school primary school was.. J’aimait mon collège car c’était… et ……. I liked my school because it was…and.. Mon collège primaire était …..très jolie et vraiment propre. J’aimait mon collège car c’était… calme et mes copains étaient très sympa

Mon collège primaire To know the names in French for facilities in school (d) Beaucoup de salles de classe Une bibliothèque deux salles d’ordinateurs un terrain de football Une piscine Une piste d’athlétisme A lot of classrooms A library 2 comp rooms A football pitch A swimming pool A athletics track

To understand how to use some imperfect tense phrases like “avait..” “il y avait” “nous avions..” “etait” to describe my primary school (c) Dans mon collège il y avait…. Nous avions…. Mon college avait…

To be able to describe my primary school using a range of phrases and opinions (b-a) Dans mon collège il y avait…. Nous avions…. Mon collège avait… J’aimais mon collège car……………