Vendredi, le 21 septembre.  Study, then quiz.  Turn in any late/absent work  Time? See Sam show #1  DON’T FORGET: PROJECT & SONG are coming up!!!

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Quelle est la question?.
Advertisements

Verbe + infinitif. I. Le futur proche = La construction: ___________ + _______________.
C’est le 6 mai, (mil neuf cent quatre-vingt-quatorze.) C’est dimanche.
Les numéro Quelle heure est- il? La Routine
F 1 Book check Notes Makeup quizzes Prep for oral grade Handouts F 1 -Book check Notes (2) Review ABCs, numbers,
Dec. 2-6 th week 2013 Lundi le 2Mardi le 3Mercredi le 4Jeudi le 5Vendredi le 6 F 1 Review of unit 3 words Oral practice in text and with song Book work.
Vendredi le 25 octobre
La fête de lAction de grâces provient dune ancienne tradition la célébration des récoltes agricoles Cette fête, très populaire aux États-Unis (Thanksgiving),
NOTES: R 4, R 5, R 6, & MAKE UP QUIZZES Over F 1 vocab, song. Time? Over pg orally for oral points! H/W: Study French 1 vocabulary & R4-6 for vocabulary.
Vendredi, le 28 septembre. French 2 1. Turn in: late/absent APT 1,4,7 pages OR A BLANK PAGE IF NOT DONE! (PreAP: turn in B/W sentences for an 80!) 2.
Quand jétais Gamine Quand jétais gamine, jadorais lire.
Passé Composé Teagan Ringstad.
Unité 2 La grammaire d’Unité 2. L’accord o One must make agreement from the noun(s) to the verb: - Il coûte… - Elle coûte… - Ils coûtent… - Elles coûtent…
Notes for teachers: Olympics 2012 Project – parts of body Instructions for using these slides & attaching soundfiles if desired are in the notes pages.
Jeudi le 17 octobre. Oct. 14 th -17 th 2013 week Mon. 10/14Tues 10/15Wed. 10/16Thurs. 10/17Fri. 10/18 OFF F 1- 1.Review new words,, & borrowed words 2.Skit.
Vendredi le 22 février
Lundi le 17 mars 2014
Lire, Dire, Ecrire Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: 1.Are these three verbs regular or irregular? 2.Is there any.
BIENVENUE!!! PLAT DE FRUIT “Fruit dish” by Georges Bracque.
DES EXPRESSIONS AVEC LE FUTUR SIMPLE. I. PRESENT TENSE Si = if To tell what will happen if something else happens, use: Si + present tense, future tense.
Mercredi le 17 septembre, 2014.
Database irregular verbs Français II. database This is a year-long project. Slide 3 gives students a sample of how to set up the database. Excel (or other.
March th week 2014 lundimardimercredijeudivendredi F 1 H/O-Song: first line Requizzes? Notes: ,55 (articles) Turn in rough.
Let’s go back to the verb endings. What are our 3 infinitive endings? ER IR RE What is an infinitive? An unconjugated verb In other words, a verb in the.
LEÇON 11.  Écrivez vos devoirs: 1.Homework packet Section C, activity 3. 2.Préparez-vous pour l’interro de leçon 2 jeudi/vendredi.  Sortez vos devoirs:
MARDI LE 13 NOVEMBRE La fête de l’Action de grâces provient d’une ancienne tradition la célébration des récoltes agricoles Cette fête, très populaire aux.
Lundi le 28 avril.
Mercredi le 9 avril 2014 The Arc de Triomphe de l'Étoile is one of the most famous monuments in Paris. It stands in the centre of the Place Charles de.
Mardi, le 25 septembre. French 2 1.QUIZ: Vocabulary-only 33 for F2R, 50 for F2PreAP. STUDY R 4, R 5 R 6 2.NOTES- R 8, R 9, R 11: ER, IR, RE verbs 3.Practice.
Vendredi le 5 septembre 2014
Sleepy you wake up You get up... Geesh. My head...
Thursday, French 1 Turn in late Palette pages Turn in on time number puzzles pages Practice for oral grade: (next Tues/Wed) 1. l’alphabet 2. Comptez 0-20.
Jeudi 6 novembre Français II Citations : Trouvez la citation du 29 septembre Finir les lectures P 278 OR 10 et 11 CA P82 Revoir les adjectifs possessifs.
Lundi le 3 mars 2014
International Language Week Pâté Paella Couscous Kebab Moussaka Sushi Burritos Green curry Pasta Morocco Mexico Japan Spain Thailand France Italian Greece.
Le 4-7 novembre. Qui est présent? Quelle heure est-il? La feuille pour étudier L’examen La Jéopardie!
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
Warm up From where you live (point A) to KHS (point B), write about minimum of 10 streets that your bus take to get you in school; basically you use few.
QCA Unit 4 Portraits Instructions for using these slides & attaching soundfiles if desired are in the notes pages beneath each slide (view in normal mode)
Passé, présent et futur lundi huit octobre WALT Recognise the past, present and future WILF Work at text level (NC Level 6)
What do these pictures have in common?
Le 4-5 janvier. Pour Commencer  Dites-moi:  Quel est la date aujourd’hui?  Comment dit-on…  Biking  Ice Cream  To swim  Count by 10’s to 100 
Vendredi 7 novembre Français III-IV Citations : « Je sais que je devrais être raisonnable, mais quand on raisonne en amour c’est comme si on le pesait,
1. Est-ce que Est-ce que, literally translated "is it that," can be placed at the beginning of any affirmative sentence to turn it into a question: Je.
F 2 R/PreAP 1. Study unit 2 lesson 5 vocabulary, then: 2. Take Quiz-new vocab. 3. Pkt part 2 A for 50% 4. Pkt part 2B for 100% 5. H/W: APT pg. 41 & 42.
Vendredi, le 14 septembre. MONDAY!!! PERIOD 2 - 7:30 – 10:00 PERIOD :06 – 10:36 Emergency Lockdown Procedures (late arrivals will report to the.
Français 1 1. Unlike the regular –ER verbs that you have learned so far, the verb être is an irregular verb.
L’objectif: Réviser les maladies Apprendre ‘depuis quand’ lundi, 30 septembre Dydd Llun, 30 Medi.
Just to get you going… une minute, s’il vous plaît!
Mardi le 5 novembre. F 3 Dû: le voyage virtuelle-100 dans LMS à 7:30 (en français!) Dû: APT pgs % 1. Warmup: Cahier pg. 24. (utilisez votre.
Le Participe Présent Using the Present Participle in French!
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
Journal, le 22 septembre Qu’est-ce que tu as fait ce week-end? 5 phrases complètes (1 être verb) Boot up your netbooks!!
Le 21, 24 octobre. Les devoirs Le verbe avoir Credit Supplémentaire L’écriture Les interros Les dialogues.
Bienvenue! Instructions: Take out your “smiley face paper” and study your notes for two minutes. We will be reviewing all of the vocabulary today for body.
Please click through the entire PowerPoint. Write out the answers for each slide. Then, check your work with my answers on the next slide. Bonne journée!
Le Matin Year 8 Summer 1 REFLEXIVE VERBS IN THE 1 ST PERSON / PRESENT TENSE.
French 1 Chapter 2 Grammar 2
OBJECT PRONOUNS WITH THE PASSÉ COMPOSÉ Page 122. Placement  With all object pronouns, placement is the same. DirectIndirectPlaces De+ nouns or ideas.
© and ® 2011 Vista Higher Learning, Inc.7B.2-1 Point de départ You’ve learned how the passé composé can express past actions. Now you’ll learn another.
C’est mercredi!! Pour être prêt: 1. Trouvez un livre et lisez p. 313 Note Culturelle: Les sports d’hiver 2. Sortez: 1. le devoir: Fanfold; p. 311 # 3 2.
Mardi 8 novembre Français I
Les devoirs - homework Instructions:
ROLE-PLAY OVERLAP.
Making Sentences Negative in French
What’s the weather like?
Jour 21 MOT DE PASSE: Déranger - to disturb, bother
Work Plan Timeline Template Subtitle. Work Plan Timeline Phase 1 Phase 2 Phase 3 Phase 4 Title List of activities Bullet 1 Bullet 2 Bullet 3 Bullet 4.
Transcription de la présentation:

Vendredi, le 21 septembre

 Study, then quiz.  Turn in any late/absent work  Time? See Sam show #1  DON’T FORGET: PROJECT & SONG are coming up!!! Countries project: ON LMS! DUE DATE:10/1 You can turn it in on Fri. before for +5. SONG: Tues/Wed. 10/2 & 10/3!!

 DES POÈMES ACROSTICHES  L’interro: les verbes  Lisez les trois bagues pg. 28

 1. partir  2. servir  3. sortir  4. écrire  5. envoyer  6. être  7. faire  8. falloir  9. lire  10. mettre

 Study with Madame. (take your notes back)- 10 min.  Take quiz: NOT open book or open notes!  Turn in late/absent work!  See Video part 1