Bienvenue! Instructions: Take out your “smiley face paper” and study your notes for two minutes. We will be reviewing all of the vocabulary today for body.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
LES PARTIES DU CORPS.
Advertisements

Avoir et Être Les règles et du pratique Par C. Halsall (Brookfield)
Nommez les parties du corps OBJECTIFSOBJECTIFS.
Learning Objective To be able to understand at least 12 different body parts. To be able to say at least 8 different body parts.
Name parts of the body Being sick, say where it hurts!
Expressions which use the verb avoir. Avoir in the present tense j ai tu as il a elle a nous avons vous avez ils ont elles ont.
On est en bonne santé… ou On est en mauvaise santé?
avoir = to have être = to be
Cest quel animal? Relie les mots aux symbols Un hamster Un chien Un chat Un cochon dInde Un serpent Une souris Un poisson Un oiseau Une araignée Une tortue.
Le passé composé With « avoir ».
Revise parts of the body. Be able to say what’s wrong.
WARM UP 1 What do the following mean in English? 1. lestomac 2. bien.
Seasons and Preferences Project French 1. Choose your favorite pass-time Je mappelle Madame Mac et Jaime apprendre les langues!
Welcome to a French lesson Bonjour classe Can you tell me using a verb what have you done yesterday, this morning or before you came to this class?
Le corps The body This powerpoint is on Frog for you to revise at home.
Quest-ce qui se passe? (read silently please) French 101: For beginners (if you have 2 or more years of recent High School French or are unsure of placement,
Quel est l’intrus?.
Les Monstres Due Next Class: A day- Tuesday B day- Wednesday.
Notes for teachers: Olympics 2012 Project – parts of body Instructions for using these slides & attaching soundfiles if desired are in the notes pages.
Sonneur 2/12 Comment dit-on… 1. the face 2. the back 3. the toes
Transition Unit Personal Information Lesson 1
Français II Le projet – Le voyage en France.   You are writing a travel/photo journal in order to keep track of your great trip to the cities of France.
Comment conjuguer le Passé Composé By Jordan Blackaby.
La Famille McNamara Par Mme. McNamara.
Français III projet cinématique (votre film). les critères Create a 3 minute film with a 1 minute introduction. The introduction must explain briefly.
Let’s go back to the verb endings. What are our 3 infinitive endings? ER IR RE What is an infinitive? An unconjugated verb In other words, a verb in the.
Objectifs Today we will work on:  Days of the week  Months of the year  Exchanging simple spoken and written information in French Activité  Completez.
Name parts of the body Being sick, say where it hurts!
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Booking a hotel room WALT: booking accommodation WILF: describing type of accommodation you want to book and creating/performing a role play (3-4) WILF:
Classroom vocabulary Review for Quarterly Exam. Martin, tu as un crayon de papier?
Can you find the 8 food love matches ? Write out the pairs in your Class Work section! tomate salade fromage crackers pizza pepperoni lait céréales.
Dans la chambre il y a une fille brune. Elle est petite et jeune. C’est une élève. Elle étudie. Il y a aussi une guitare jaune, un vélo rouge, une fenêtre.
Create a Voki for yourself that speaks French.
Unit 1 – Greetings and Salutations
I walks to the store. He read a book. We goes to the pool.
LES SYMPTOMES ET LES MALADIES
Nous avons une grande famille.
La mémoire(1): Comment bien travailler
Google voice assignment major assessment Qu’est-ce que je fais tous les jours?
Les recommendations.
Le 4-7 novembre. Qui est présent? Quelle heure est-il? La feuille pour étudier L’examen La Jéopardie!
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
Let’s enjoy songs Session 5.
Au zoo de Boise: summative assessment For this assessment, you will write a description of animals you see at the Boise Zoo. During your trip, write down.
Comment vous sentez-vous? / Comment te sens-tu?
Bonjour! C’est l’automne
Year 7 JPS Homework guide Here are 2 examples of how you might complete your half – term homework. I have made up some slides showing Harry Potter and.
Une Conversation: Clara et Pete Good Copy La Bonne Copie.
1 of 27 © Boardworks Ltd 2006 Common irregular verbs in the present tense This icon indicates the slide contains activities created in Flash. These activities.
Répétez! Bonjour!. Je m’appelle ________. Et toi ? Tu t’appelles comment? Répétez!
Journal – le 24 novembre Décrivez la salle de classe. List as many classroom vocab words as you can remember. (Put all written activities in your journal.
Activité de Commencement Qu’est que tu as fait pendent le weekend? Please have a response ready! Je suis allé(e) chez mon ami…. (I went to my friend ________’s)
En Pleine Forme Première Étape.
On va se présenter… Name Age Where do you live?
Name parts of the body Say where it hurts! OBJECTIFSOBJECTIFS.
FURNITURE Stage 5 French. REVISION – Match the correct French to English in your books. You can write this as a list.
Le 21, 24 octobre. Les devoirs Le verbe avoir Credit Supplémentaire L’écriture Les interros Les dialogues.
LEÇON 17.  Écrivez vos devoirs: Préparez- vous bien pour l’examen d’Unité 1!!!  Sortez vos devoirs: #21 et 22.  Tout de suite: #19, 20, 21, et 22 (It’s.
Flash-on-flash-off! You will see some French text in a minute but it will only be on the board for a minute then it will disappear.
We all ready know two French verbs. What are they?
Play the presentation & note down new vocabulary Complete the activities Le petit déjeuner Breakfast.
Le verbe avoir Lesson objective: To learn the verb ‘avoir’ (to have) and use it in questions and sentences about ‘ma famille.’
1. Les terminaisons: --ai --ons --as--ez --a--ont Le Futur: “will” Amsco=p
Les objectifs: - to learn pronouns - To learn the verb ‘avoir’ (to have)
French leve 1 - Homework due on May 2, 2016 – vocabulary  You are given at the beginning of the year the global list of the vocabulary list of BON VOYAGE,
-Qu’est-ce qu’il y a? -Qu’est-ce que tu as? -Qu’est-ce qui s’est passé?
Tête, Épaules, Genoux, et Pieds Tête, épaules, genoux, et pieds, Genoux et pieds. Tête, épaules, genoux, et pieds, Genoux et pieds. J’ai deux yeux, deux.
LA SANTÉ ET LA MÉDECINE OBJECTIVES
Ma Famille Find the French for the following words: 1.Mother 2.Father 3.Brother 4.Sister 5.Uncle 6.Aunt 7.Grandmother 8.Grandfather.
Transcription de la présentation:

Bienvenue! Instructions: Take out your “smiley face paper” and study your notes for two minutes. We will be reviewing all of the vocabulary today for body parts, injuries, illnesses, etc.

Sam et Ses Maladies French II Body Parts, Illnesses & Injuries

Bonjour! Je m’appelle Sam.

Qu’est que tu as, Sam? J’ai mal…

J’ai mal à la tête.

Qu’est que tu as, Sam?

J’ai mal au pied.

Qu’est que tu as, Sam?

J’ai mal à la main.

Qu’est que tu as, Sam?

J’ai mal aux dents.

Qu’est que tu as, Sam?

J’ai mal à l’oreille.

Qu’est que tu as, Sam?

J’ai mal au cœur.

Qu’est que tu as, Sam?

J’ai mal à la gorge.

Qu’est que tu as, Sam?

J’ai mal aux yeux.

Qu’est que tu as, Sam?

J’ai mal au genou.

Pauvre Sam!

J’ai mal partout!

Body Parts Drawing

Guidelines You may create just a facial profile or a full body drawing. It’s your choice! You must include at least 10 body parts in the drawing. You have approximately 30 minutes to complete this project. You will turn in the drawing at the end of class.