 Will be able to correctly give names of pets with some colours ( level 2)  Will be able to extend sentences by adding additional information such as.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
L.I. revise and extend vocabulary Know the names of some animals in French Revise numbers and colours Use the phrases jaime, je naime pas, jadore and je.
Advertisements

As-tu un animal? Jeudi 11 janvier 2007 Objectives: talking about pets. Use jai.
Les animaux.
Je/j tu il elle nous vous ils elles I you he she we you they Les sujets (je, tu etc…)
Lesson Objectives At the end of this lesson, you would be able to: name (12) types of TV programs say what type of TV programs you like/dislike/prefer.
Learning Objective Be able to use colours as adjectives with pets.
Comment ils sappellent?. Jaime / je déteste habiter dans ma région Le but: In this lesson you will learn how to say why you like / dislike living.
Les animaux Un lapin Une tortue Un cochon d’inde Une araignée
Cest quel animal? Relie les mots aux symbols Un hamster Un chien Un chat Un cochon dInde Un serpent Une souris Un poisson Un oiseau Une araignée Une tortue.
Le Pluriel L/O:To understand how to make French nouns plural STARTER: translate the following sentences into French: 1.I have a cat. 2.You have a dog.
Tu as un animal? Objectif: to learn eleven animals in French.
OBJECTIF Qu’est-ce qu’on va faire?
OBJECTIF Quest-ce quon va faire? You will be able to identify some pets You will be able to what pets you have, havent got and would like Grammar structures:
_ _ -_ _/_ _ /_ _ _ _ _ _/_ /_ _/ _ _ _ _ _ _?
You (one person and a friend)
P5 Killermont French Lesson
What gender is this word?
Must be able to use plurals and colours correctly.
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 2 Salut!
Les animaux I will learn about pets. un chat un chien.
Cherche la bonne réponse:
De rien Pierre. A Demain Pierre!
Les questions? Je m’appelle Sam J’ai douze ans
J’ai deux petites tortues. Elles adorent la salade.
French First Level Les couleurs! First Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop.
Le passé composé The perfect tense Eg: J’ai mangé une pizza I have eaten/ate a pizza.
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
Quels vêtements est-ce que tu aimes porter?
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
La nourriture française
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
les animaux Jo Rhys-Jones Kingswear Primary 2007.
ObjectivesContextSuccess criteria Talking about what I have and what I don’t have -Oui, j’ai un / une… -Non, je n’ai pas de… Petsall: Recognise and use.
lundi 17 novembre Tu es comment? What do you look like? Starter: Dictionary challenge: Look up the words in the dictionary. You need the masculine and.
Card sorting Cut out the cards, then try to sort them into 4 groups. You’ll need to think about: -What the words mean -How they’re spelt -Which ones you.
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
Let’s enjoy making Session 3 Let’s enjoy making: Session 3 Que pensez-vous ?
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Les sports Year 7.
Français Les animaux(3).
As-tu un animal? mercredi le 3 décembre Objective: to be able to say what pets you have.
J’ai un chat Il s’appelle Puss Il a cinq ans Il est grand et gris
Les sujets (je, tu etc…) I je/j’ you tu il he elle she nous we vous
Aim By the end of this lesson: ALL will be able to describe your hair colour using the verb ‘avoir’. MOST will be able to describe your hair and eye colour.
Objectif: Je vais parler et écrire au sujet du cinéma vendredi 15 septembre 2011.
Bonjour_________ Comment ça va?
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
Nous parlons des matières Buts: To be able to give extended opinions on school subjects To express agreement or disagreement.
Mes loisirs Learning Objectives In this lesson you will learn to talk about what activities you like to do/ or don’t like to do.
J’ai C’est quel animal ?/Tu as un animal chez toi ? un chien un chat
COMBIEN D’ANIMAUX AS- TU? Learning objectives:  Be able to learn 7 pets  Be able to describe your pet.
Lundi 14 septembre Parle-moi de toi! la première activité: Vérifiez les devoirs. dé e st e e g a r d e h b i t e oy ag e doro ns am e ap pe le c o l e.
Au Collège Starter Activities.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
Adding Adjectives- Colours.  Noir/e  Gris/e  Bleu.
Quality assured by the ALL Connect project (2015) Model writing about food Au petit déjeuner, en général je mange des céréales et du pain grillé et je.
Les animaux Qu’est-ce que c’est? Un chien Un chat.
Les couleurs et les animaux. Qu’est-ce qu’on va faire aujoud’hui? D’abord on va regarder un powerpoint. Puis on va faire de la grammaire. Enfin on va.
Aujourd’hui est jeudi le 26,2009 OBJECTIVE (S) Students will be able to identify the name of animals. Students Will be able to make a description of their.
Les animaux Tu as un animal? May 2005 J’ai……. 3.
As-tu un animal? Mettez les dessins dans le bon ordre alphabetique.Écrivez les mots français avec ‘un’ ou ‘une’. Put the pictures below in alphabetical.
L.O To create a presentation all about myself in French ALL: To revise simple questions (Level 2) MOST: To create simple answers (Level 3) SOME: To extend.
Le Verbe Avoir L’Objectif: to learn the verb avoir in the present tense and to be able to use it in context By: B. Antoniazzi DDE French 1 U1 L2C AVOIR.
Human Sentences! J’ adore les chats Notes to teachers Print out slides 13 – 18 on card cut them into two and distribute them to children. This gives.
Aimes-tu....? Learning Objective: Be able to... give opinions on animals.
Les animaux domestiques – Pets
Chassez l’intrus. 1- A- blanc B- violets C- bleue 2- A- marron B- rouges C- jaunes 3- A- mon frère B- son père C- mes soeurs 4- A- ils s’appellent B- il.
Transcription de la présentation:

 Will be able to correctly give names of pets with some colours ( level 2)  Will be able to extend sentences by adding additional information such as opinions and some reasons( level 3c )  Will be able to correctly talk about pets using plurals- giving their names and their colours, apply and adapt the rule with gender ( level 3b/a)

un chat

un chien

un lapin

un poisson

un hamster

un oiseau

une souris

une tortue

une araignée

Oui ou Non?

un poisson ou un oiseau?

un chat ou un chien?

une souris ou une tortue?

une araignée ou un hamster?

un lapin ou un chien?

un chien ou un chat?

une souris ou un hamster?

Un hamster ou un lapin?

un oiseau ou une souris?

un chatun chienun lapin un hamsterun oiseauun poisson une sourisune tortueune araignée Copiez les Animaux

Use colours in sentences

 Will be able to correctly give names of pets with some colours ( level 2)

1.J’ai un lapin gris. 2.J’ai un chat noir. 3.J’ai un chien blanc. 4.J’ai une souris grise. 5.J’ai une souris blanche. 6.J’ai une tortue verte. A.I have a white mouse. B.I have a green tortoise. C.I have a black cat. D.I have a grey rabbit. E.I have a white dog. F.I have a grey mouse. Challenge! Can you translate into French: 1.I have a black dog. 2.I have a white cat. 3.I have a yellow bird. 4. I have a brown rabbit.

Écouterlevel 2 1) 2) 3) Who?Pet(s)? ( How many and what?) extra

Draw 2 more and label with a sentence

Lecture level 3 1.J’ai deux chats noirs et blancs qui s’appellent Oliver et Chester. 2.J’ai un lapin marron qui a 3 ans. 3.J’ai trois araignées noires et rouges. Elles sont cool! 4.J’ai une petite souris grise qui s’appelle Mimi. 5.Je n’ai pas de chien mais j’ai un serpent vert et marron. Il est horrible! NumberAnimalExtra (colour/ age/opinion)

 Will be able to correctly give names of pets with some colours ( level 2)  Will be able to extend sentences by adding additional information such as opinions and some reasons( level 3c )

Giving our opinion... J’adoreI love Je préfèreI prefer J’aimeI like Je n’aime pasI don’t like Je détesteI hate

J’adore les poissons. Je préfère les chiens. J’aime les chats. Je n’aime pas les lapins. Je déteste les souris. Add connectives Add reasons

Écrivez J’adore... Je préfère... J’aime... Je n’aime pas... Je déteste... les chats les chiens les lapins les hamsters les oiseaux les souris les tortues les araignées les poissons Add colours Add reasons Add connectives

Peer assessment www Target Swap

 Will be able to correctly give names of pets with some colours ( level 2)  Will be able to extend sentences by adding additional information such as opinions and some reasons( level 3c )  Will be able to correctly talk about pets using plurals- giving their names and their colours, apply and adapt the rule with gender ( level 3b/a)

mercredi 7 janvier 2009 As-tu un animal?

By the end of the lesson we will be able to: Ask others if they have pets. Say which pets we have. (Challenge: say how many pets we have and what colour they are).

Écoutez! A. B. C. D. E. F. G. H. I.

As-tu un animal? Oui, j’ai un chat. Non, je n’ai pas d’animal.

J’ai deux… J’ai trois... J’ai quatre... chiens lapins chats oiseaux poissonssouris_ tortues hamsters araignées

As-tu un animal? J’ai un chat. J’ai deux chats. Je n’ai pas d’animal.

1. J’ai un poisson.2. J’ai deux chiens.3. J’ai J’ai...5. J’ai...6. J’ai J’ai...8. J’ai...9. J’ai... (answer for yourself. which pets do you have?) As-tu un animal?

1. J’ai un poisson.2. J’ai deux chiens.3. J’ai un oiseau. 4. J’ai deux lapins.5. J’ai trois chats.6. J’ai une souris. 7. J’ai deux hamsters.8. J’ai une tortue.9. J’ai... (answer for yourself. which pets do you have?) As-tu un animal?

noir marron blanc gris jaune rouge

J’ai un chat blanc. J’ai une souris blanche.

1.J’ai un lapin gris. 2.J’ai un chat noir. 3.J’ai un chien blanc. 4.J’ai une souris grise. 5.J’ai une souris blanche. 6.J’ai une tortue verte. A.I have a white mouse. B.I have a green tortoise. C.I have a black cat. D.I have a grey rabbit. E.I have a white dog. F.I have a grey mouse. Challenge! Can you translate into French: 1.I have a black dog. 2.I have a white cat. 3.I have a yellow bird. 4. I have a brown rabbit.

1.D. 2.C. 3.E. 4.F. 5.A. 6.B. Challenge! 1.J’ai un chien noir. 2.J’ai un chat blanc. 3.J’ai un oiseau jaune. 4. J’ai un lapin marron.

Les Devoirs (Homework!!) Learn the nine animals with correct spellings! For Tuesday 13 th January 2009.

By the end of the lesson we will be able to: Ask others if they have pets. Say which pets we have. (Challenge: say how many pets we have and what colour they are).

Lesson 3

1.a dog 2.a cat 3.a fish 4.a rabbit 5.a hamster 6.a bird 7.a tortoise 8.a spider 9.a mouse

1.un chien 2.un chat 3.un poisson 4.un lapin 5.un hamster 6.un oiseau 7.une tortue 8.une araignée 9.une souris

By the end of the lesson we will be able to: Say which animals we like and dislike. Give information about our pets

Giving our opinion... J’adoreI love Je préfèreI prefer J’aimeI like Je n’aime pasI don’t like Je détesteI hate

J’adore les poissons. Je préfère les chiens. J’aime les chats. Je n’aime pas les lapins. Je déteste les souris.

Giving our opinion... J’adoreI love Je préfèreI prefer J’aimeI like Je n’aime pasI don’t like Je détesteI hate

Écrivez J’adore... Je préfère... J’aime... Je n’aime pas... Je déteste... les chats les chiens les lapins les hamsters les oiseaux les souris les tortues les araignées les poissons

grand petit

Il s’appelle... (He is called...) Elle s’appelle... (She is called...) Il est grand. (He is big) Elle est grande. (She is big) Il est petit. (He is small) Elle est petite. (She is small) Il s’appelle Garfield. Il est grand

Your task: write a paragraph about your pets. Tell me: 1.which pets you like and dislike. 2.which pets you have (you can make it up). 3.about your pets (colours, names, size) To improve your work try to join your sentences with words like: mais = but et = and aussi = also parce que = because

Example: J’aime les chats mais je préfère les chiens. Je n’aime pas les poissons et je déteste les araignées. J’ai un chien blanc qui s’appelle Monty. Il est petit. J’ai aussi cinq chats parce que j’adore les chats.