Please click through the entire PowerPoint. Write out the answers for each slide. Then, check your work with my answers on the next slide. Bonne journée!

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Ce, Cette, Ces Ce/Cette/Ces means this, that or these. Ce is used for masculine nouns Cette is used for feminine nouns Cette is used for feminine nouns.
Advertisements

Les Adjectifs Possessifs
Les Adjectifs Possessifs: Une léçon avec Mme Gareau
Interrogatifs + Relatifs
Starter- whats the English? Go through the corrections in your books and re-write where necessary. Answer the comment using in order to achieve my target,
Chapter 4 & 5 Practice Test Madame Ouiellé-Silva Lycée Hancock.
Gender and number agreement.. Gender refers to masculine or feminine. Le garçon La fille.
Français 2: mardi, le 7 mai, 2013 Commencez: avec un(e) ami(e) A: Chez le médecin: He says, «Vous devez aller à lhôpital pour un radio. Vous pouvez vous.
Avez-vous un job? Tu travailles ou? Tu commences à quelle heure?
Le, la, les words POSSESSIVE ADJECTIVES MINE!!. MY IN FRENCH IS MON, MA,MES... Le word/ begins with a vowel: Mon La word: Ma Les word: Mes.
Les questions Une révision.
Direct and Indirect Object Pronouns
Possessive Adjectives What is a possessive adjective? – It's a word that tells who things belong to... my cell phone.
Starter Mon (beau) père … Ma (demi) sœur … Mon (demi) frère …
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
AU MAGASIN DE JOUETS AVEC UN ENFANT ou JE LE VEUX !!! (I want it!)
Le costumele tailleur les chaussures le manteau les chaussettes les bas l’anorak le chapeau.
Quels vêtements est-ce que tu aimes porter?
BONJOUR TOUT LE MONDE  L’activite: Quelle est ta couleur préférée?  Ask 2 people around you what their favorite color is. Use the question above. You.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Directions: 9 slides with daily routine reflexive verbs in the present, near future and past 1 slide with a non reflexive verb 1 slide must entirely be.
Les adjectifs possessifs
Les activités et les préférences Français I Quarter 2
A Verbs like acheter (to buy) end in: e + CONSONANT + -er.
A possessive adjective is an adjective which shows In English, it would be equivalent to: possession. myyourhis/herourtheir.
5 L’accord du participe passé Les normes: –Communications 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding language through.
Les Pronoms Direct & Indirect.
Completez les Quizzes 4 et 5 de Chapitre 8: révision de «quel» et «tout» révision des verbes en -ir Completez Quiz 2 Chapitre 9: révision du vocabulaire.
Questions to consider: How are French nouns different from nouns in English? What is the difference between saying, “I have a pen.” and saying, “I have.
Le calendrier français
Dimanche 26 avril 2015 Objective: -Saying where you are going Je vais au collège.
Les pronoms sujets Singular subject pronouns. Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.2  Les questions essentielles:  What is a subject pronoun?
Asking questions Learning objective: To understand different questions To be able to ask questions ? ? ?
CONTRACTIONS  How to use “À” to say where you are going  How to use “DE” to say where you are coming from.
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Les noms et les articles
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
Qu’est-ce que tu portes?
Year 7 JPS Homework guide Here are 2 examples of how you might complete your half – term homework. I have made up some slides showing Harry Potter and.
How many colours can you remember?. Les vêtements I will learn about clothing and be able to use my knowledge of the colours to describe my clothing.
Les Adjectifs Possessifs
1. Est-ce que Est-ce que, literally translated "is it that," can be placed at the beginning of any affirmative sentence to turn it into a question: Je.
The BASICS Building sentences in French. Les Pronoms What is the subject of the sentences below? Paul is tall. What pronoun could you use to replace.
Leçon 19: Un choix difficle
Direct object pronouns : me, te, le, la, nous, vous, les.
Leçon 18: Rien n’est parfait!
Leçon 20: Alice a un job Les verbes réguliers en -RE s ons s ez - ent
The Great Seas.  Ce: Masculin  Je porte ce montre ◦ I wear this watch ◦ Je trouve ce manteau  I find this coat.
DemonstrativeAdjectives this that these those. To say “this…” for a masculine noun: ce J’aime ce jean C’est combien, ce collier?
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
Beauty, Age, Goodness, Size
Français I – Leçon 6B Vocabulaire
©NicoleRichelle ÊTRE describe Je suis Tu es Il est Elle est Nous sommes Vous êtes Ils sont Elles sont.
Les Articles Définis (the) le + masculine singular noun la + feminine singular noun l’ + singular nouns that start with vowels les + plural nouns *– some.
LEÇON 14.  Écrivez vos devoirs: #14, 15, et 16 (please remember to read instructions, follow them closely, and ask clarifying questions BEFORE the work.
Journal - Qu’est-ce que Madame Kiel porte aujourd’hui?
Être (to be) Je suis (I am) Tu es (you are /informal) Il est/elle est (he/she is) Nous sommes (we are) Vous êtes (you are/formal and plural) Ils sont/elles.
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
Les Objets Directs Est-ce que tu vois la fille? Oui je vois la fille. Est-ce que tu aimes la musique jazz? Oui, j’aime la musique jazz. J’aime le français.
Le 4 janvier 2016 Bell Ringer Who can tell me how to ask the following questions? When do you go for a walk? Where do you live? Why is he studying?
Les objectifs: - to learn pronouns - To learn the verb ‘avoir’ (to have)
Français I Leçon 1A Salut! Ça va? Goals Leçon 1A Greetings Farewells Introductions Les bises La main Articles Gender of nouns 0-60 Il y a.
Les Pronoms complément d’objet direct.  A word that replaces a noun in a sentence and shortens the sentence  Types:  Subject  Direct object  Indirect.
Le Verbe Avoir L’Objectif: to learn the verb avoir in the present tense and to be able to use it in context By: B. Antoniazzi DDE French 1 U1 L2C AVOIR.
Les endroits I can talk about places.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
How To Use QUE QUE is the DIRECT OBJECT of a clause, so it is followed by a SUBJECT and a verb it refers to a person or a thing le garçon QUE tu connais?
Les compléments d’object direct Direct object pronouns le, la, l’, les.
A question can be open or closed Une question ouverte Une question fermée.
Transcription de la présentation:

Please click through the entire PowerPoint. Write out the answers for each slide. Then, check your work with my answers on the next slide. Bonne journée!

Quelle est la date aujourd’hui? ______________ Quel temps fait-il? ___________________ Numero du jour: 625 ___________________ vendre = ___________________ (en anglais) Écrivez la forme du verbe vendre: Est-ce que tu __________ des tee-shirts? Je _________ mon livre. Pierre ___________ ses bottes. Est-ce que vous __________ des chaussettes? Oui, nous les _____________. Elles ____________ leurs sac à dos.

Quelle est la date aujourd’hui? 28 octobre Quel temps fait-il? Il pleut et il fait mauvais. Numero du jour: 625 six cent vingt-cinq vendre = to sell (en anglais) Écrivez la forme du verbe vendre: Est-ce que tu vends des tee-shirts? Je vends mon livre. Pierre vend ses bottes. Est-ce que vous vendez des chaussettes? Oui, nous les vendons. Elles vendent leurs sac à dos.

Exemples en français: J’ai un jean. Je le porte demain. J’ai une casquette. Je la porte quand je vais au parc. J’ai des sandales. Je les porte quand je marche à la plage. J’aime le tee-shirt bleu. Je l’achète. In French, you have 4 choices for the COD: le for masculine words la for feminine words l’ for masculine and feminine words when the verb begins with a vowel les for plural nouns

Write the COD (direct object pronoun). 1.J’ai un tee-shirt. Je _______ porte demain. 2.J’ai un anorak. Je _______ porte en hiver. 3.J’ai un jean. Je _______ porte à l’école. 4.J’ai une écharpe. Je ______ porte en hiver. 5.J’ai une jupe. Je _______ porte à l’école.

6.J’ai des chausettes. Je ____ porte demain. 7.J’ai des baskets. Je _______ porte au printemps. 8.J’aime le tee-shirt bleu. Je _______ achète. 9.La jupe est belle. Je _______ aime. 10.Je vais acheter des bottes. Je _____ aime. Write the COD (direct object pronoun).

1.J’ai un tee-shirt. Je le porte demain. 2.J’ai un anorak. Je le porte en hiver. 3.J’ai un jean. Je le porte à l’école. 4.J’ai une écharpe. Je la porte en hiver. 5.J’ai une jupe. Je la porte à l’école. Answers:

6.J’ai des chausettes. Je les porte demain. 7.J’ai des baskets. Je les porte au printemps. 8.J’aime le tee-shirt bleu. Je l’achète. 9.La jupe est belle. Je l’aime. 10.Je vais acheter des bottes. Je les aime. (don’t use l’ in #10 because les is plural)

Distribute the Handout for Extra Episode 2 Watch Extra Episode 2 Episode 2: Sam goes shopping Complete the handout and turn it in before you leave! After the video, you may start your homework.