Le vendredi 4 décembre, 2015 Les descriptions

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les adjectifs physiques / Jadore le vert! Cest ma couleur préférée ! / Voilà mon sac à dos ____________, ma trousse _____________, mes crayons ___________.
Advertisements

To ask about people A singular person
Describing and characterizing people
Comment es-tu? Je suis petit Je suis grand.
Tu es comment? Je suis… Bonjour, je m’appelle Bart Simpson. J’ai huit ans. J’ai les cheveux blonds, courts et en brosse. Je suis idiot et bavard Bonjour,
Les adjectifs La description d’un nom.
Comment es-tu? What are you like?.
Comment es-tu? Je suis petit Je suis grand.
La description.
Tu es comment? Je suis… Bonjour, je m’appelle Bart Simpson. J’ai huit ans. J’ai les cheveux blonds, courts et en brosse. Je suis idiot et bavard Bonjour,
Portraits Aim: To learn how to talk about your hair and eyes
Il a les cheveux bruns. Il est comment?. Il a les cheveux noirs. Il est comment?
Tu es comment?.
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 3 Salut!
I can describe someone’s size, hair and eyes
Être = To be To be able to describe yourself and others you need the verb ‘être’ – this means ‘to be’ and works in the following way: Je (ne) suis (pas)
Objectif To be able to understand words that describe a person
A quoi tu ressembles? Décris-toi Comment est ta famille?
Starter:c’est quelle couleur, DEVINE/GUESS!
Agé(e). Agé(e) Un beau-père / Une belle-mère.
Jeu de sept familles! Create and describe a family for a game of happy families.
La description.
Strategy 1 Let them draw. Example from a French lesson Lesson objectives To show I can skim scan and close read a text Seal Objectives To listen carefully.
What gender is this word?
Avoir/ Hair & Eyes/Age. Avoir – to have I haveJ’ai You(s) haveTu as He/She hasIl/Elle a We haveNous avons You(p) haveVous avez They haveIls/Elles ont.
Vocabulaire électronique. strong Fort, forte Tall, big grand grande.
Les Adjectifs descriptifs
Je me presente Je suis…. allemande espagnole irlandaise française italienne écossaise anglaise americaine.
Allez viens Leçon 1. Première Étape To be…. years old Avoir …..ans.
Je me présente L’objectifs: Describe yourself and others Jeudi le 11 octobre Page 32 and page 33.
Pour Décrire La Physique
La famille et les adjectifs
Essential Questions How can you express the verb “ to be” in French?
Français I – Leçon 3A Structures Descriptive adjectives & Possessive adjectives.
Il a les cheveux bruns. Il est comment?. Il a les cheveux noirs. Il est comment?
Les cheveux Les yeux. Pour décrire moi – in order to describe me J’ai – I have Je suis – I am Les filles (endings change)
Welcome to... O’s and X’s Game Scoreboard X O Click Here if X Wins Click Here if O Wins.
Être to be.
Pour Décrire La Physique. S’appeler Je m’appelle ___ Il s’appelle ____ Elle s’appelle __ Ils s’appellent ___ Elles s’appellent ___.
Family Tree Project. Your tree The tree can be your own family, a celebrity family, a cartoon family, a made-up family. The objective is for you to use.
Choose a category. You will be given the answer. You must give the correct question. Click to begin.
Interro: Chapitre 3 Choose the adjective that does not belong. 1. bruns blancs marrants blonds 2.noir gentil vert bleu 3.méchant sympa gentil génial.
Il est comment? Vrai ou faux?
Je suis … Tu es comment ? J’ai les yeux… bleus marron verts gris noirs
 I can give someone’s age.  I can write a description of myself and of someone else.
Ma famille et moi WALT: Describing yourself, your family and friends and being able to use possessive adjectives WILF: Be able to give a basic description.
Describing People Je suis grand. Il est tres grand.
lundi 17 novembre Tu es comment? What do you look like? Starter: Dictionary challenge: Look up the words in the dictionary. You need the masculine and.
Adjective agreement the wizard way
Card sorting Cut out the cards, then try to sort them into 4 groups. You’ll need to think about: -What the words mean -How they’re spelt -Which ones you.
THE IRREGULAR VERB ÊTRE. ÊTRE ou NE PAS ÊTRE? Ça, c’est la quéstion!
Physical descriptions Eyes, Hair & Size. Physical descriptions: J’ai les yeux = I have…eyes bleus =blue verts = green marron = brown noirs = black J’ai.
Les descriptions physiques To be able to describe myself and others.
Aim By the end of this lesson: ALL will be able to describe your hair colour using the verb ‘avoir’. MOST will be able to describe your hair and eye colour.
On va se présenter… Name Age Where do you live?
Beauty, Age, Goodness, Size
Leçon 11 I can describe myself and others. un ami une amie un camarade une camarade.
Describing Yourself (avoir & être) J’ai quinze ans. J’ai les yeux bleus. J’ai les cheveux longs. J’ai les cheveux courts. J’ai les cheveux noirs. J’ai.
Lesson objectives: learn how to talk about hair and eye colour. You will need…. Thinking skills Communication skills.
ADJECTIVES French 1 Chapter 3 Vocabulary 1. MON AMI(E) EST … Blond Roux Blonde Rousse.
ÊTRE & AVOIR Vos meilleurs amis!. Être Je suisNous sommes Tu esVous êtes Il est Elle est On est Ils sont Elles sont.
Le vendredi 4 décembre et la semaine de la 7 décembre Les Déscriptions Learning Objectives: To understand how to describe personal qualities. To be able.
Objectives: You will revise colours and learn new ones. You will learn to describe yourself and someone else.
Révision du Français I. How do we make this group of adjectives feminine? âgé américain amusant barbant bleu blond brun chaud compliqué court désolé épicé.
Descriptions Il est ______ et mince. Il a les cheveux _______ et blonds et les _______ marron. Il porte __ jean et un tee-shirt. grand petite yeux cheveux.
Objectives: To be able to talk about appearance (eyes and hair in particular)
À Vos Risques 1234 Unité 3.1. Set-Up and Play:  Divide the class into teams of 3-4.  Team one chooses a square and says the number. The teacher clicks.
Mercredi, le 5 février Mon identité. Les adjectifs et le masculin et féminin.
Comment es-tu? Je suis grand Je suis petit. Comment es-tu? Je suis mince Je suis gros.
S1 describing people To be able to describe your personality
Transcription de la présentation:

Le vendredi 4 décembre, 2015 Les descriptions All of you will revise hair and eyes in French. Many of you are be able to describe 3 Harry Potter characters. If you do not know Harry Potter, that is okay. We are just using Harry Potter for examples. Some of you should be able to understand other students’ descriptions.

0:41 0:40 0:42 0:43 0:45 0:44 0:39 0:38 0:33 0:32 0:34 0:35 0:37 0:36 0:46 0:47 0:57 0:56 0:58 0:59 1:01 1:00 0:55 0:54 0:49 0:48 0:50 0:51 0:53 0:52 0:31 0:30 0:09 0:08 0:10 0:11 0:13 0:12 0:07 0:06 0:01 End 0:02 0:03 0:05 0:04 0:14 0:15 0:25 0:24 0:26 0:27 0:29 0:28 0:23 0:22 0:17 0:16 0:18 0:19 0:21 0:20 1:02 1:03 1:42 1:41 1:43 1:44 1:46 1:45 1:40 1:39 1:35 1:33 1:36 1:37 1:38 1:47 1:48 1:57 1:56 1:58 1:59 2:00 1:55 1:54 1:50 1:49 1:51 1:52 1:53 1:32 1:34 1:12 1:11 1:13 1:14 1:16 1:31 1:10 1:09 1:05 1:04 1:06 1:07 1:08 1:17 1:15 1:18 1:26 1:28 1:29 1:30 1:25 1:27 1:20 1:24 1:21 1:19 1:22 1:23 décembre Les descriptions Translate Les cheveux raides. Les cheveux frisés et courts. J’ai les yeux verts et les cheveux longs. J’ai les cheveux roux. Ma soeur est rousse. Je suis grande et mince et j’ai les yeux bleus. Il est petit et gros. Elle a les yeux marron et les cheveux raides. Il a les cheveux blonds et il est méchant. Je suis petit et gentil mais je n’ai pas de cheveux. Straight hair. Curly and short hair. I have green eyes and long hair. I have red hair. My sister is red hair. I am tall and thin (fem) and I have blue eyes. He is small and big. She has brown eyes and straight hair. He has blond hair and he is nasty. I am small and kind but I have no hair. Ext: How would say in French? I have brown hair and brown eyes. 2. My twin brothers are tall and funny. 10

décembre 2015 Les descriptions All of you will revise hair and eyes in French. Many of you are be able to describe 3 Harry Potter characters. If you do not know Harry Potter, that is okay. We are just using Harry Potter for examples. Some of you should be able to understand other students’ descriptions.

Choose 3 characters and describe them in French Je m’appelle Harry. J’ai les yeux marron et les cheveux bruns. Je suis courageux, généreux, intelligent. Je suis de taille moyenne. J’adore l’aventure. Je m’appelle + name 10 mins J’ai + hair/eyes. Je suis + physical description/personality. Sybill Trelawney Dudley Dursley Minerva McGonagall Luna Lovegood Albus Dumbledore Cedric Diggory Xenophilius Lovegood

All of you will revise hair and eyes in French. décembre Les descriptions All of you will revise hair and eyes in French. Most of you should be able to describe 3 Harry Potter characters. Some of you should be able to understand other pupils’ descriptions.

décembre 10 mins Les descriptions Choose one of your descriptions . 2. Write it on the paper in front of you without the name of the character Turn your paper and write the name of your character in small letters. Leave Side A visible on your table and go around the classroom. Try to guess as many characters as you can. Write the description in your book. If you spot any mistake call me. Side A J’ai les yeux marron et les cheveux bruns. Je suis courageux, généreux, intelligent. Je suis de taille moyenne. J’adore l’aventure. Side B Je m’appelle Harry potter.

All of you will revise hair and eyes in French. décembre Les descriptions All of you will revise hair and eyes in French. Most of you should be able to describe 3 Harry Potter characters. Some of you should be able to understand other pupils’ descriptions.

characters (or any other well-known characters) in French. Journal Describe 4 Harry Potter characters (or any other well-known characters) in French. My name is I am tall/small/big/thin …I have + hair and eyes color I am + (3 to 5) adjectives describing personalities. For extra points, add their relation to Harry Potter. Taille Petit(e)/grand(e) Gros(se)/mince Très gros(se) Personalité Marrant(e) Intelligent(e) Idiot Timide Sportif/Sportive Créatif/Créative Travailleur/Travailleuse Ennuyeux/Ennuyeuse Paresseux/Paresseuse Gentil(e) Méchant(e) Courageux/ Courageuse Génereux/ Génereuse Honnête Sérieux/Sérieuse Bavard(e) Drôle Égoiste Romantique sympa Je m’appelle Je suis j’ai Le/la ______ de l’ ami(e) de le professeur de la professeur de le parrain de Les yeux Les cheveux Marron Bleu Gris Noisette Vert Brun Blond Roux/Rousse Long/court Raides/frisés/ondulés bouclés/en brosse Courts/longs/mi-longs