A TERM IN LANGUAGES. Dressing up in year 4B Je porte un pantalon violet et une veste rouge et blanche. Je porte un pull marron et un chapeau rouge.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
L.O. – how to give information about yourself in French
Advertisements

…And finally tonight on Channel 6 News, a French family has moved to Springfield! Yes that’s right, French! We sent our rookie reporter to meet them.
Je/j tu il elle nous vous ils elles I you he she we you they Les sujets (je, tu etc…)
J’aime…. J’adore je n’aime pas Je déteste
Bonjour! Je Me Présente!.
Exercice / Warmup Translate: I have a brother and a sister.
Prepare the text for your PowerPoint presentation on your family. You will need 5 slides only (but you can add additional slides if you wish) and you.
Write a paragraph to introduce yourself
Portraits Aim: To learn how to talk about your hair and eyes
Les dinosaures!.
Exercice #17 1. I like to,,and 1. I like to,,and at home. 2. I do not like to, but I like to. 2. I do not like to, but I like to. 3. I like to at the pool.
Cest mercredi le neuf octobre Le plan! 1.Révisions 2.Vocabulaire 3.Jouer 4.Ecouter 5.Parler Il fait beau! Le but! Les couleurs!
Agé(e). Agé(e) Un beau-père / Une belle-mère.
La famille.
Strategy 1 Let them draw. Example from a French lesson Lesson objectives To show I can skim scan and close read a text Seal Objectives To listen carefully.
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 2 Salut!
Les questions? Je m’appelle Sam J’ai douze ans
La Famille McNamara Par Mme. McNamara.
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
Mes Vacances : Révision
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
French 1: Négation et les cartes postales
Simple questions about the house * Can you say in French the different rooms in the house? II y a la cuisine,…. In your room, what type of furniture and.
 I can give someone’s age.  I can write a description of myself and of someone else.
Leçon 10 What are the definite articles in French?
Dans la chambre il y a une fille brune. Elle est petite et jeune. C’est une élève. Elle étudie. Il y a aussi une guitare jaune, un vélo rouge, une fenêtre.
JOUR 1 LUNDI, 12 AOÛT MOT DE PASSE: C’EST LA RENTRÉE! (IT’S THE FIRST DAY OF SCHOOL!)
Ma famille et moi WALT: Describing yourself, your family and friends and being able to use possessive adjectives WILF: Be able to give a basic description.
French 1: Je me présente… 10/28/2014. Mardi Le mot du jour: Je me présente… L’objectif: Falcons will be able to describe themselves and others.
ROLE-PLAY FOUNDATION. You are talking about your house (you start) For help with the vocab, click herehere Say that you have your own room J’ai ma propre.
M.K.Klamer_2000_Revised 2002 CultureLes Objets La Chambre Les Activités Les personnes 100€100100€100100€100100€100€ €200200€200200€200200€200200€
Let’s enjoy making Session 5. Let’s enjoy making: Session 5 The Great British Make Off.
De quelle couleur est...? Talking about the colour of objects in French...
notre arbre généologique Cherchez les membres de ta famille! Click on a member of the family. Read the description. You will use these descriptions as.
La famille.
Bonjour! C’est l’automne
Qu’est-ce que tu portes?
vendredi le 7 octobre class 4
How many colours can you remember?. Les vêtements I will learn about clothing and be able to use my knowledge of the colours to describe my clothing.
Les sports Year 7.
Les matières Year 7 Click on the arrow to go onto the next page.
Journal – le 24 novembre Décrivez la salle de classe. List as many classroom vocab words as you can remember. (Put all written activities in your journal.
Les descriptions physiques To be able to describe myself and others.
Int 02 Des frères et des sœurs faux vrai faux vrai.
lundi quatorze septembre Ça va? la première activité: vérifiez vos devoirs. Ex 1 Ant Bat Dog Elephant Cat Ex 1 Ant Bat Dog Elephant Cat Ex 2 Biscuit Farm.
LES COULEURS.
Mes loisirs Learning Objectives In this lesson you will learn to talk about what activities you like to do/ or don’t like to do.
All About Me!!!!!!!!!!!!!! Tout Sur moi!!!!!!! By Anthony Garcia.
LEÇON 17.  Écrivez vos devoirs: Préparez- vous bien pour l’examen d’Unité 1!!!  Sortez vos devoirs: #21 et 22.  Tout de suite: #19, 20, 21, et 22 (It’s.
Lundi 14 septembre Parle-moi de toi! la première activité: Vérifiez les devoirs. dé e st e e g a r d e h b i t e oy ag e doro ns am e ap pe le c o l e.
 Will be able to correctly give names of pets with some colours ( level 2)  Will be able to extend sentences by adding additional information such as.
Les matières Click on the arrow to go onto the next page.
Journal - Qu’est-ce que tu portes aujourd’hui? Party chatter  Tell 4 different people what you are wearing and listen to them describe their own outfits.
La famille. La famille: les objectifs Today you will learn how to: introduce members of your family in French, say what they are called, say “my” in French.
Flash-on-flash-off! You will see some French text in a minute but it will only be on the board for a minute then it will disappear.
La famille. La famille: les objectifs Today you will learn how to: introduce members of your family in French, say what they are called, say “my” in French.
Learning Objective ALL of you will produce a power point presentation on your family including at least 8 members of your family and at least their name,
Le vendredi 4 décembre et la semaine de la 7 décembre Les Déscriptions Learning Objectives: To understand how to describe personal qualities. To be able.
Personal Information Useful phrases: Je m’appelle …… J’habite (en angleterre /à Londre) Mon anniversaire est le ……. J’ai ….. ans Je suis né(e) à ….. My.
Aujourd’hui: Reading the text about school together. Take notes of the vocabulary you did not know. Starting on your first folio piece for Standard Grade.
Module 1.
Bell Ringer Write a journal entry (minimum 300 words) explaining what your favorite sports and hobbies are, and why Give as much detail as possible Say.
House and garden In this section you will revise how to talk about your house and what you do to help around The Objectives.
Les matières Year 7 Click on the arrow to go onto the next page.
L.O To create a presentation all about myself in French ALL: To revise simple questions (Level 2) MOST: To create simple answers (Level 3) SOME: To extend.
Français 12/14/15 Ouvrez vos livres á la page 112. Ecrivez six phrases de sports et activités. What is worse than “raining cats and dogs?” Important(e)
Où habites-tu? What level can you answer at?. OBJECTIFS: To say what we do in the evenings at home; To talk about ourselves and others; LITERACY - To.
Bell Ringer Do page 5 and page 11 (exercise A) in your packet on La Famille.
Ma Famille Find the French for the following words: 1.Mother 2.Father 3.Brother 4.Sister 5.Uncle 6.Aunt 7.Grandmother 8.Grandfather.
Transcription de la présentation:

A TERM IN LANGUAGES

Dressing up in year 4B Je porte un pantalon violet et une veste rouge et blanche. Je porte un pull marron et un chapeau rouge.

French reading Y4J : how are they dressed?

Y4 writing post cards in Kiswahili second language

Writing post cards in French Y4B

A letter to my pen pal in France – Y6W Chères Camille et Satine Je m’appelle Jinan. j’ai 10 ans. Je suis née le 28 mars J’habite en Tanzanie à Arusha. J’adore la musique, les sports. J’aime nager, football. Je suis la deuxième d’une famille de 5 enfants. Je déteste le rugby, les olives et les champignons. J’adore nager dans la mer. Je n’aime pas la couleur marron mélangée au jaune. Mes amies s’appellent Sarah et Simran. Je mesure 1m27. Je suis le capitaine de Mawenzi. J’adore les dauphins. J’ai les yeux marron clair et de longs cheveux. J’adore la plage. Je n’aime pas colorier et j’adore peindre. Au revoir Jinan

Science in French Y6: potatoes battery

Y6 presenting their Kiswahili posters about Greece

Year 1S French greeting

Y1S counting games in French

Writing about mums and dads in French Y1P

Y1 Can you count in Kiswahili?

French writing challenge : describe what you have in your room. Y3C

Y3HB “Poissons Pecheurs” counting in French…

Y3 Kiswahili talking about houses and numbers

Y2 French second language : How much is my clothe?

Y2 First language French writing like Jacques Charpentreau Qu’est-ce qui fait le tour de la ville? C’est l’électricité dans la pile C’est l’étoile qui file C’est moi qui met dans un baril C’est moi qui ai mal aux cils C’est mon crocodile. Mathilde Y2M Qu’est-ce qui fait le tour de l’océan? C’est les vagues poussées par le vent C’est la dame que j’aime qui fait du chant C’est quand rampe le serpent C’est quand je dis “va t’en!” C’est quand je montais trois rangs C’est quand j’ai vu le faon C’est quand j’étais un enfant. Sylvie Y2S

Y2 Kiswahili at the doctor

Y5 playing “7 familles” to learn members of family

Y5 first language Kiswahili introducing themselves

French song :"Comment sont-ils?" Family picture !

Y5 describing a character from a Kiswahili story