Le petit rat des champs Mini-conte 1
Il / elle va à la maisonhe/she goes home Il/elle va chez lui/ellehe/she goes at his house/at her house Il / elle peut parlerhe/she can talk Il/elle veut parler he/she wants to talk Il / elle mâchehe / she chews Il/elle parlehe/she speaks Il/elle retournehe / she returns Pendant trois heuresfor/during three hours Un ami / une amiea friend Beau/ belle ≠ mochehandsome/beautiful ≠ ugly Vocabulaire
Coin de grammaire Être (to be) (irregular verb) Regular –er verbs (présent) Exemple: parler (to talk) I You (inf.) He She One We You (formal) They (masc.) They (fem.) Je suis (I am) Tu es (you are) Il est (he is) Elle est (she is) On est (one is / they are) Nous sommes (we are) Vous êtes ( you are) Ils sont (they are) Elles sont (they are) Je parle (I talk / I am talking) Tu parles (you talk / You are talking) Il parle (he talks / he is talking) Elle parle (she talks / she is talking) On parle (one talks / one is talking) Nous parlons (we talk / we are talking) Vous parlez (you talk / you are talking) Ils parlent (they talk / they are talking) Elles parlent (they talk /they are talking)
Coin de grammaire aller (to go) (irregular verb) Regular –er verbs (présent) Exemple: mâcher(to chew) I You (inf.) He She One We You (formal) They (masc.) They (fem.) Je vais (I am going / I go) Tu vas (you are going/ you go) Il va (he is going/ he goes) Elle va(she is going / she goes) On va (one is / they are going) Nous allons (we are going) Vous allez ( you are going) Ils vont (they are going) Elles vont (they are going/..) Je mâche (I chew/ I am chewing) Tu mâches (you chew/ You are chewing) Il mâche (he chews / he is chewing) Elle mâche (she chews / she is chewing) On mâche (one chews / one is chewing) Nous mâchons (we chew / we are chewing) Vous mâchez (you chew/ you are chewing) Ils mâchent (they chew / they are chewing) Elles mâchent (they chew /they are chewing)
C’est un garçon ou une fille? C’est _________________
Il est beau ou moche? C’est _________________
Il habite dans une grande ou petite maison? Il _________________
C’est son ami ou son prof de biologie? C’est_________________
C’est son amie ou sa prof d’histoire? C’est _________________
Il s’amuse ou il s’ennuie? il__________________
Qu’est-ce qu’il veut faire? Il __________________
Est-ce que la fille peut parler? Non, elle__________________
Qu’est-ce qu’il fait? Il _________________
Pendant combien de temps est-ce qu’il mâche le chewing gum? Il _________________
Est-ce qu’elle peut parler pendant qu’elle mâche le chewing gum? Non, elle _________________
Quelle bonne idée!