1. Je ________ assez petite (être). 2. Je ________ mes devoirs (faire). 3. J’________ quinze ans (avoir). 4. Il _______ grand et mince (être). 5. Elle.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Lundi 23 novembre Part 1: using tu.. There are three different ways of asking a question in French. 1By raising your voice: Tu aimes aller au cinéma?
Advertisements

Starter- whats the English? Go through the corrections in your books and re-write where necessary. Answer the comment using in order to achieve my target,
À quelle heure il se lève?
OBJECTIF Quest-ce quon va faire aujourdhui? You will be able to talk about types of films and give simple opinions. You will be use the near future tense.
On peut.... En classe Objectif:
Moi, le week-end je vais aller en France dans ma voiture verte!
Mes passe-temps J’aime _________ la télé.
Les choses que j’aime faire
Lesson Objectives: How to use different tenses when talking about music. Present Tense / Future Tense / Past Tense Level 5+
____________________________
A quoi tu jouais dans le passé? To be able to use the imperfect tense to talk about what you used to do.
Jadore faire du skate !. ALL must be able to talk about sports MOST should be able to talk and write about what you like doing and dislike doing SOME.
Pour mieux écrire. 1. Do not use on-line translators (except as a dictionary for a single word) 2. Be very careful using a dictionary (be sure youre finding.
Mes activités.
Lesson 07.04: Le verbe faire Lesson 07.05: Le négatif French 1 Segment 2.
Bon pour la santé Mauvais pour la santé Je mange beaucoup de fruits.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Les questions? Je m’appelle Sam J’ai douze ans
WILF: Activities you did in the past (grade D-) Activities and opinions in the past (grade D) Add frequency words and intensifiers (grade D+) Include activities.
Warm up Vocabulary review. manger la pizza jouer au volley.
WALT: practising sentences in the future and adding details to them to improve them WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D) To add.
Objective 1: revise holiday activities Objective 2: identify the verb and use it to express opinions of holiday activities Objective 3: identify verbs.
Objectif: To be able to use the verb VOULOIR
WALT: To talk about the internet in French.
Mes Vacances : Révision
Let’s go back to the verb endings. What are our 3 infinitive endings? ER IR RE What is an infinitive? An unconjugated verb In other words, a verb in the.
Les loisirs J’adore faire du skate!.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Forming questions in French
Quels sont tes passes temps préfèrés?
Chapitre 5 Lesson 3 Essential Question: How do the French say they must or can do something?
Mon weekend How to write about your weekend Say where you went Le weekend dernier je suis resté(e) à Banchory. Le weekend dernier je suis allé(e) à Stonehaven.
WALT: how to talk about your timetable
J’aime: I like Je n’aime pas: I don’t like
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
Jeunes, qui êtes-vous? Using reading strategies for comprehension, comparisons, and preparation for Café français.
I can things & activities that I like/dislike in detail. 1: I don’t know what the words mean. 2:I know the word meanings but I can’t say how much I like/dislike.
GCSE Speaking Assessment Presentation Based Discussion In your first GCSE Speaking Assessment, you are being interviewed by your French friend for their.
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
Le sport to be able to say which sports we play and do jouer au / faire de.
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Les noms et les articles
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Les sports Year 7.
3.mettre/débarrasser la table 4.faire les courses 5.faire la cuisine
Just to get you going… une minute, s’il vous plaît!
Les sujets (je, tu etc…) I je/j’ you tu il he elle she nous we vous
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
Nous parlons des matières Buts: To be able to give extended opinions on school subjects To express agreement or disagreement.
Mes loisirs Learning Objectives In this lesson you will learn to talk about what activities you like to do/ or don’t like to do.
JOUER (to play), FAIRE (to do) and ALLER (to go) You’ll need these 3 verbs to talk about the sports and activities that people do. Follow these rules.
 Will be able to correctly give names of pets with some colours ( level 2)  Will be able to extend sentences by adding additional information such as.
Likes and Dislikes French 1 Chapter 2 Vocabulary 1.
Les objectifs: To understand how ER verbs are formed in the present tense To remember the time expressions (how often I do something) To write a short.
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
Les sports Les objectifs: To remember at least 5 sports/activities To say which sports I do To say how often I do them Read the powerpoint and complete.
Module 1.
Pin your French person where you feel you are at the start of the lesson GARE - I don’t know anything…(L0-1) PATISSERIE - I know a few words about technology.
Bell Ringer Write a journal entry (minimum 300 words) explaining what your favorite sports and hobbies are, and why Give as much detail as possible Say.
Objective: To be able to understand questions in French. Some will notice patterns for asking questions.
Cette été, je vais au b _ _ _ de la _ _ r avec ma f_ m_ _ _e. On va _ _ _ _ _ du camping et du s _ _ _. Ça va être f_ _ _ _ _ _ _ _ _ _.
Les sports Objectifs: Level 2/3 - To be able to give your opinion about some sports in French. Level 3+ - to link time/routine and sport using connectives.
Les choses que j’aime faire Objectif: to say what you like and don’t like to do Starter: match up the two halves 1. Tou 2. Ja 3. Sou 4. Généra 5. Quelque.
EXCHANGING INFORMATION (4-2)  To tell about your interests: Je fais du ski nautique. I do… Je joue au volley. I play.. Je ne fais pas de ski. I don’t.
Unité 2- Leçon C. To talk about THINGS that you like and don’t like J’adore… J’aime… Je n’aime pas… Je déteste…
A question can be open or closed Une question ouverte Une question fermée.
Transcription de la présentation:

1. Je ________ assez petite (être). 2. Je ________ mes devoirs (faire). 3. J’________ quinze ans (avoir). 4. Il _______ grand et mince (être). 5. Elle _______ douze ans (avoir). 6. Nous ________ le sport (faire). 7. Ils _________ un chien (avoir). 8. Vous _________ très sympa (être). être, avoir & faire To practice the verbs you may refer to notes to complete these sentences in your book. samedi 19 décembre 2015 ! Pg 7 Translate into English. suis fais ai est a faisons ont êtes

Learning Objective To be able to understand what other people like and don’t like to do. To be able to talk about what you like and don’t like using aimer + infinitive

Today’s Lesson A – READ THE TEXT. UNDERLINE LIKES IN 1 COLOUR AND DISLIKES IN ANOTHER B – ANSWER THE QS IN YOUR BOOK 1.What is Louis’ favourite sport? 2.What are the other sports he likes to do? 3.What are the sports he doesn’t like to do? 4.What else does he like to do in his free time? 5.Why does he not play on his computer? C – PG 9 EX 6 SPEAKING THEN WRITING

Les passe-temps samedi 19 décembre 2015 J’aime le sport Mon sport préféré, c’est le basket. Je m’entraîne trois fois par semaine dans un club, et on joue contre un autre club de la région le week-end. J’aime également faire du vélo et du judo, mais je déteste le jogging et la natation. Le soir, je fais me devoirs en écoutant de la musique. J’ai un ordinateur et des jeux, mais c’est mon petit frère qui y joue toujours. Moi, je trouve ca ennuyeux. Mon frère aime aussi regarder des séries a la télé, mais elles sont vraiment nulles. Je préfère sortir avec mes copains, mais je sors rarement parce que mes parents travaillent souvent le soir et que je dois m’occuper de mon petit frère. J’aime envoyer des texto a mes copains et lire des BD. Louis

Les passe-temps J’aime le sport Mon sport préféré, c’est le basket. Je m’entraîne trois fois par semaine dans un club, et on joue contre un autre club de la région le week-end. J’aime également faire du vélo et du judo, mais je déteste le jogging et la natation. Le soir, je fais me devoirs en écoutant de la musique. J’ai un ordinateur et des jeux, mais c’est mon petit frère qui y joue toujours. Moi, je trouve ca ennuyeux. Mon frère aime aussi regarder des séries a la télé, mais elles sont vraiment nulles. Je préfère sortir avec mes copains, mais je sors rarement parce que mes parents travaillent souvent le soir et que je dois m’occuper de mon petit frère. J’aime envoyer des texto a mes copains et lire des BD.

Expressions of Time Faites correspondre le français avec l’anglais samedi 19 décembre 2015 ! Pg 9 Add more 1.une/deux fois par semaine 2.souvent 3.d’habitude 4.le samedi 5.rarement 6.de temps en temps 7.tous les week-ends 8.en été/en hiver usually on Saturdays rarely every weekend in Summer/Winter once/twice a week often from time to time C

aimer + infinitive Use aimer + infinitive to say you like doing something: j’aime faire du sport/vélo/ski de l’équitation/escalade de la natation/plongée/randonnée Use jouer à to say you play a sport or a game: j’aime jouerau foot/basket/tennis/volley à l’ordinateur aux cartes Use jouer de to say you play an instrument: j’aime jouerdu piano/violon de la guitare/batterie Can you think of any examples in French? Why do ‘à’ and ‘de’ change? Which is feminine/ masculine/ plural?

aimer + infinitive Use aimer + infinitive to say you like doing something: j’aime faire du sport/vélo/ski de l’équitation/escalade de la natation/plongée/randonnée Use jouer à to say you play a sport or a game: j’aime jouerau foot/basket/tennis/volley à l’ordinateur aux cartes Use jouer de to say you play an instrument: j’aime jouerdu piano/violon de la guitare/batterie de la doing aux à l’ de du infinitive de la au à du

Ecoutez Qui fait quoi et quel jour? Prenez des notes en anglais Do you hear any other information ! Refer to your time expressions list lundimardimercredijeudivendredisamedidimanche

Improving the way we write in languages

Introducing the 5 ‘P’ Pyramid! Publish Proofread Produce Plan Pride

Publish Proofread Produce Plan Pride It is important to be proud of our written work. To be proud you must know why you are writing a piece of work. For every piece of written work you will be given a Purpose, Audience and Context (PAC). This will help you plan your written work. EXAMPLE Purpose: to describe (what you do in the evenings) Audience: French teenagers who are interested in English teenager hobbies. Context: an article for a French magazine explaining what young English people like to do in their free time.

Plan Publish Proofread Produce Plan Pride It is important to plan your written work. When planning you should follow these steps: 1.Consider ‘PAC’ 2.Spider diagram your ideas 3.Number the ideas to give you sentence/paragraph numbers

Produce Publish Proofread Produce Plan Pride When producing written work it is important to do a FIRST DRAFT. You will write this with a space between each line so you can go back to make adjustments to your written work.

Proofread Publish Proofread Produce Plan Pride It is VITAL you PROOFREAD your work to check for mistakes but more importantly to make any improvements to the work you have produced.

Publish Proofread Produce Plan Pride The final stage to complete your written work is to PUBLISH it. This is the FINAL VERSION. It could be re-written in your book or typed up, printed out and stuck in your book.

Aimes-tu faire du sport? Aimes-tu jouer au foot? Aimes-tu jouer au tennis? Aimes-tu jouer au volley? Aimes-tu faire de la natation? Aimes-tu faire de l’équitation? Aimes-tu faire de la danse? Inventez une question. Pourquoi? As-tu une passion? Qu’est-ce que tu aimes faire? Qu’est-ce que tu n’aimes pas faire?

Plenary Make a sentence using what you have learnt today with an exact number of words. The number is...