Le vendredi 4 décembre et la semaine de la 7 décembre Les Déscriptions Learning Objectives: To understand how to describe personal qualities. To be able.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
La famille de Lisa.
Advertisements

Je suis grand Je suis petit.
Speaking and Writing Test
Describing and characterizing people
Comment es-tu? Je suis petit Je suis grand.
Prepare the text for your PowerPoint presentation on your family. You will need 5 slides only (but you can add additional slides if you wish) and you.
Portraits Aim: To learn how to talk about your hair and eyes
Copie et complète Je … de taille moyenne. Ma mère est... Mon père est assez … Mon … est très grand. Et ma demi-soeur? Elle … très intelligente. Et toi,
Tu es Comment? le mardi vingt-cinq septembre, 2012
The verbs AVOIR and ETRE. AVOIR = to have Jai = I have Tu as = You have Il/elle a = he/she has Nous avons = we have Vous avez = you (polite) have Ils/elles.
Choisissez un mot pour décrire chaque personne
I can describe someone’s size, hair and eyes
Être = To be To be able to describe yourself and others you need the verb ‘être’ – this means ‘to be’ and works in the following way: Je (ne) suis (pas)
Comment serait…? To be able to use conditional tense to talk about your ideal family and partner.
A quoi tu ressembles? Décris-toi Comment est ta famille?
Les Tâches Ménagères Learning Objectives:
This weeks objective. We will be able to describe members of our family. Success Criteria You MUST be able to say if you have a brother or sister. You.
Agé(e). Agé(e) Un beau-père / Une belle-mère.
Je vais réviser comment dire “I am tall, short, medium height” apprendre 8 adjectifs de personalité Aujourd'hui.
Jeu de sept familles! Create and describe a family for a game of happy families.
Comment sont tes parents?
Strategy 1 Let them draw. Example from a French lesson Lesson objectives To show I can skim scan and close read a text Seal Objectives To listen carefully.
What gender is this word?
Je me presente Je suis…. allemande espagnole irlandaise française italienne écossaise anglaise americaine.
Je me présente L’objectifs: Describe yourself and others Jeudi le 11 octobre Page 32 and page 33.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
*What is an adjective? *Do we use different adjectives to describe males and females in English?
Essential Questions How can you express the verb “ to be” in French?
La Famille McNamara Par Mme. McNamara.
Unité 5: En famille Objectives: talk about family, ours and others’ describe personalities and appearance tell one’s age and birthday, and the date use.
Essential Questions  How to the French express possession?  How does it compare with English?
Unité 3 et 4 Les activités et les adjectifs. What do you like to do? Qu’est-ce que tu aimes faire?
Être to be.
Family Tree Project. Your tree The tree can be your own family, a celebrity family, a cartoon family, a made-up family. The objective is for you to use.
Choose a category. You will be given the answer. You must give the correct question. Click to begin.
Adjectives Objectives: To explain what adjectives are and to practise their use. 1.Position 2.Agreement 3.Comparatives - superlatives.
Classroom vocabulary Review for Quarterly Exam. Martin, tu as un crayon de papier?
WALT: how to talk about your timetable
 I can give someone’s age.  I can write a description of myself and of someone else.
Qui est-ce? C’est …. Homer Simpson.
Ma famille et moi WALT: Describing yourself, your family and friends and being able to use possessive adjectives WILF: Be able to give a basic description.
WALT: USE MORE COMPLEX PHRASES AND TENSES TO SAY HOW WE GET ON WITH OTHERS. WILF: IMPROVE MY ORIGINAL PARAGRAPH TO A C GRADE LEVEL AND ABOVE.
FAITES MAINTENANT! DO NOW! Write the sentences in French. 1. She is beautiful. 2. He is nice. 3. She is hip. 4. I am shy. 5. You (the you is a girl) are.
lundi 17 novembre Tu es comment? What do you look like? Starter: Dictionary challenge: Look up the words in the dictionary. You need the masculine and.
Adjective agreement the wizard way
Les questions, avoir, être, avoir ou être, les pronoms.
Card sorting Cut out the cards, then try to sort them into 4 groups. You’ll need to think about: -What the words mean -How they’re spelt -Which ones you.
notre arbre généologique Cherchez les membres de ta famille! Click on a member of the family. Read the description. You will use these descriptions as.
vendredi le 7 octobre class 4
notre arbre généologique
THE IRREGULAR VERB ÊTRE. ÊTRE ou NE PAS ÊTRE? Ça, c’est la quéstion!
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de votre famille.
Activité de Commencement Qu’est que tu as fait pendent le weekend? Please have a response ready! Je suis allé(e) chez mon ami…. (I went to my friend ________’s)
Les descriptions physiques To be able to describe myself and others.
Mardi 9 Juin Puis-je lire un texte au futur (L5) et réviser famille et description (L4)?
Unité 5 Leçon C.
On va se présenter… Name Age Where do you live?
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
©NicoleRichelle ÊTRE describe Je suis Tu es Il est Elle est Nous sommes Vous êtes Ils sont Elles sont.
Activité de départ le 25 sept. L’ ordre du jour vendredi le 25 septembre.
Describing Yourself (avoir & être) J’ai quinze ans. J’ai les yeux bleus. J’ai les cheveux longs. J’ai les cheveux courts. J’ai les cheveux noirs. J’ai.
Le vendredi 4 décembre, 2015 Les descriptions
DAY 21. Translate the following sentences: 1.Marie is funny and creative. 2.John is strong and nice. 3.Marc and John are timid but generous.
ADJECTIVES French 1 Chapter 3 Vocabulary 1. MON AMI(E) EST … Blond Roux Blonde Rousse.
objectifs: Décrire le caractère des membres de sa famille en détail
Être – To be. Être – to be I am – Je suis You are – Tu es He is – Il est She is – Elle est One is – On est We are - Nous sommes You are (pl) - Vous êtes.
Revue pour le test de la leçon 11.. Présentations: form sentences with the following elements. Je/avoir/cousine/canadien.
Mercredi, le 5 février Mon identité. Les adjectifs et le masculin et féminin.
Ma Famille Find the French for the following words: 1.Mother 2.Father 3.Brother 4.Sister 5.Uncle 6.Aunt 7.Grandmother 8.Grandfather.
Transcription de la présentation:

Le vendredi 4 décembre et la semaine de la 7 décembre Les Déscriptions Learning Objectives: To understand how to describe personal qualities. To be able to describe family members.

Cherche le tresor… MISS A GO 2 POINTS1 POINT

JE SUIS + adjectif When we are describing about our personality we have to use the phrase: JE SUIS = I AM If we are describing others this changes to: IL EST / ELLE EST = HE IS / SHE IS We can then ad an adjective (describing word) onto the end…

I AM = ?

HE IS = ?

SHE IS = ?

Activité 1: Working in your teams can you match up the adjectives in French and English…

Je suis artiste I am artistic

Je suis bavard / bavarde I am chatty

Je suis drôle I am funny

Je suis égoiste I am selfish

Comment dit-on en français…? artistedrôle égoiste bavard

Je suis gentil / gentille I am kind

Je suis généreux / généreuse I am generous

Je suis intelligent / intelligente I am intelligent

Je suis paresseux / paresseuse I am lazy

Comment dit-on en français…? gentilintelligent paresseux généreux

Je suis sportif / sportive I am athletic

Je suis sympa I am nice

Je suis timide I am shy

Je suis romantique I am romantic

Comment dit-on en français…? sympasportif timide romantique

bavard = chatty égoiste = selfish drôle = funny artiste = artistic gentil = kind inteligent = intelligent génereux = generous paresseux = lazy timide = shy sportif = sporty romantique = romantic sympa = nice

Read the following letter from Céline and answer the questions below in English: Bonjour, je m’appelle Céline. Je suis petite et j’ai les yeux bleus. J’ai les cheveux longs, blonds et frisées. Je suis sympa et intelligente. Ma mére s’appelle Christine et elle est gentille. Mon pére s’appelle Fréderik et il est sportif et généreux. J’ai un petit frére. Il est paresseux. Il a les cheveux longs et bruns. Est-ce que tu as des fréres oú des soeurs? Comment sont tes parents? Tu est comment? A bientôt! What does Céline look like? How does she describe her personality? What are her parents like? What does she tell you about her brother? What does she ask you (3 things)?

Reply to Céline’s letter making sure you answer her questions… SUCCESS CRITERIA: 1. You must answer all her questions. 2. Write in French. 3. Check all spellings are correct. Bonjour, je m’appelle Céline. Je suis petite et j’ai les yeux bleus. J’ai les cheveux longs, blonds et frisées. Je suis sympa et intelligente. Ma mére s’appelle Christine et elle est gentille. Mon pére s’appelle Fréderik et il est sportif et généreux. J’ai un petit frére. Il est paresseux. Il a les cheveux longs et bruns. Est-ce que tu as des fréres oú des soeurs? Comment sont tes parents? Tu est comment? A bientôt!

REFLECTION Finally in your books….. write down WWW (What Went Well) and EBI (Even Better If) REFLECTION What have you learned today?