Nous habitons Objective: To be able to give and understand information about where people live. Play the powerpoint – copy down the phrases in French &

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Places We Call Home. Lesson Objectives At the end of this lesson, you would be able to: Say and write (7) basic rooms/parts making up a home in French.
Advertisements

En Ville.
Dans ma ville il y a un musée.
Nous habitons = we live.
Objectifs réviser les activités à la maison
‘Les Verbes au Présent’
Les Verbes au Présent (The Present Tense) What is the Present Tense ? In English and in French the present tense is used to talk about things which are.
Comment ils sappellent?. Jaime / je déteste habiter dans ma région Le but: In this lesson you will learn how to say why you like / dislike living.
En ville Le but – In this lesson you will learn to say why you don’t like living in town.
Les pronoms relatifs Objective: Learn to use more interesting and more complex sentences in French.
Starter- whats the English? Go through the corrections in your books and re-write where necessary. Answer the comment using in order to achieve my target,
and a justification for level 4
LA MAISON Location of house Rooms of the house Furniture.
Les questions Buts: Thinking about some questions we could be asked on the topic of house/town.
Write a paragraph to introduce yourself
House … une cave 2.… une chambre 3.… une salle de bains 4.… une salle à manger 5.… une cuisine 6.… un salon 7.… un bureau 8.…
What you will be able to do:
Où habites-tu? Jhabite… dans le suddans le nord-est dans lest dans le sud-est dans le nord dans le sud-ouestdans louest dans le nord-ouest de lAngleterre.
Qu’est-ce qu’on va faire aujourd’hui ?.
Learning intention 1. To ask and say what is in your town/village
Qu’est-ce qu’on va faire aujourd’hui ?.
Strategy 1 Let them draw. Example from a French lesson Lesson objectives To show I can skim scan and close read a text Seal Objectives To listen carefully.
Je vais jouer je vais sortir nous allons choisir ils vont rentrer tu vas aller elle va se détendre on va regarder la télé je joue au foot nous regardons.
ROLE PLAY The role play is about communication and exchange of information. It is not the time for a LONG conversation! You can get full marks for very.
Les questions? Je m’appelle Sam J’ai douze ans
CHORES WITH FAIRE! Brainstorm: which expressions have we already learned with the verb “faire”??
French Hammer the Grammar Aim: to be confident using the present tense To formulate accurate sentences using the present tense of …ir / …re/ …er verbs.
WALT: practising sentences in the future and adding details to them to improve them WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D) To add.
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
Reliez les questions et les réponses
Where is your house? Ma maison est … (My house is ...)
Vendredi 14 avril 2017 Starter-translate the following sentence and then say your own opinion in response Je suis pour la vie urbaine parce que c’est plus.
5 – phrases au passé composé 4 – phrases pour exprimer la fréquence
WALT: how to talk about your timetable
Nous habitons.
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
Les pronoms relatifs qui et que. Qu’est-ce que c’est? Relative pronouns are used to connect sentences to one another.
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
Year 10. Bon appetit unit. Introducing ‘en’. ‘en’ – ‘some of it’ or ‘some of them’ ‘En’ is a small but important word in French that is commonly used.
Click on the arrow to go onto the next page. Learning Objectives:  learn to read and understand details about people’s houses  Practise spelling of.
Les Pronoms Relatifs (The relative pronouns qui, que, où, dont, lequel)
Subject Pronouns Objectives : To explain and practise the pronouns.
4B at the English lesson.
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
La prononciation française Ge gi make a soft jeee sound Ga /Go / G+ consonant harsh G sound généralement génial Manger église gomme goût Géographie gâteaux.
Chez moi!.
Ma ville Year 9 Click on the arrow to go onto the next page.
Les matières Year 7 Click on the arrow to go onto the next page.
The Imperfect Tense.
Où habites tu? J’habite en ville..
LEARNING OUTCOME: By the end of the lesson, I will know how to say what I think of school subjects in French.
Write your answer in French
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
A collection of French words and phrases. Numbers Where You Live Greetings Beginner Questions Francophone Countries Magic Table.
Nous parlons des matières Buts: To be able to give extended opinions on school subjects To express agreement or disagreement.
Opinions sur les professeurs
Mes loisirs Learning Objectives In this lesson you will learn to talk about what activities you like to do/ or don’t like to do.
Qu’est-ce qu’on va faire à Paris? Play the presentation Note the new vocabulary & complete the activities.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Play the presentation & note down new vocabulary Complete the activities Le petit déjeuner Breakfast.
Les objectifs: - to learn pronouns - To learn the verb ‘avoir’ (to have)
Objective: To be able to understand questions in French. Some will notice patterns for asking questions.
Les matières Year 7 Click on the arrow to go onto the next page.
Nous habitons. en ville Nous habitons en banlieue.
Où habites-tu?. Qu’est ce qu’on va faire aujourd’hui? D’abord, on va regarder un powerpoint. Puis, on va faire des répétitions. Ensuite, on va travailler.
Où habites-tu ? Lesson objectives: you need to... Be able to recognise and say the names of countries. Be able to way what country you live in. Be aware.
Ma maison.
Remplissez les troux! J’habite près _________ gare (f)
How do you say I like and I don’t like in French???
Transcription de la présentation:

Nous habitons Objective: To be able to give and understand information about where people live. Play the powerpoint – copy down the phrases in French & English

Nous habitons en ville

Nous habitons en banlieue

Nous habitons à la montagne

Nous habitons à la campagne

Nous habitons dans un village

Nous habitons au bord de la mer

Nous habitons en ville en banlieue à la montagne à la campagne dans un village au bord de la mer

Which one is missing?

Nous habitons en ville en banlieue à la montagne à la campagne dans un village au bord de la mer

Nous habitons

en ville en banlieue à la montagne à la campagne dans un village au bord de la mer

Role Play – Write one for a famous character Où habites-tu? J’ habite …… Nous habitons……

Nous habitons – Read the texts Nous habitons un petit appartement en ville. Il y a trop de pollution en ville. Je déteste la pollution. Guillaume Moi, j’habite à Paris. Nous habitons en banlieue. Nous avons un grand appartement. C’est génial. Céline Nous habitons à la campagne. Nous avons des animaux, des vaches et des moutons. J’aime habiter à la campagne, parce que j’aime les animaux. Laurent Nous habitons dans un petit village au bord de la mer. Nous avons une grande maison. C’est ennuyeux, parce que nous n’avons pas de cinéma dans le village. Didier Answer true or false to 1-8 on next slide?

Read the text and find phrases a – f in French & write down 1)Céline lives in a village. 2)Didier lives in the countryside. 3)Guillaume lives by the seaside. 4)Laurent lives in a town. 5) Céline likes where she lives. 6) There is a cinema near to Didier. 7) Guillaume lives in a very clean area. 8) Laurent has lots of animals. a)There is too much pollution b) It’s boring c) We don’t have d) It is great e) I like living f) We have a big house

Lis les textes et cherche des phrases équivalentes dans les textes AF3 L2-L3 1)Céline lives in a village. 2)Didier lives in the countryside. 3)Guillaume lives by the seaside. 4)Laurent lives in a town. 5) Céline likes where she lives. 6) There is a cinema near to Didier. 7) Guillaume lives in a very clean area. 8) Laurent has lots of animals. a)There is too much pollution b) It’s boring c) We don’t have d) It is great e) I like living f) We have a big house Il y a trop de pollution C’est ennuyeux Nous n’avons pas C’est génial J’aime habiter Nous avons une grande maison

Nous habitons 1 thing I have learnt this lesson 1 thing I think I have done well 1 thing I enjoyed 1 thing I need to work on next lesson