Le Matin Year 8 Summer 1 REFLEXIVE VERBS IN THE 1 ST PERSON / PRESENT TENSE.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Ma Routine.
Advertisements

Instructions Yr8/9 French. Can be used to introduce or consolidate vocab & good as a prediction activity with class guessing at what time you do things,
Une journée typique Le matin.
Les verbes réfléchis Discussing daily routines. What is a reflexive verb? Many verbs begin with se. These are called reflexive verbs. se réveiller (to.
Ma journée.
Ma journée A C B F D E G L’objectif: to be able to describe our morning routine during the week and at the weekend. Present tense verbs + times.
Qu’est-ce que nous allons étudier?.
Talking about what you do during a typical day
__________________________
3a Parle- moi de ta routine quotidienne typique
À quelle heure il se lève?
Français La mémoire (2) Les phrases. Nous allons…
Ma routine au collège Objectifs: Pouvoir décrire ta routine au collège.
Parler de ma routine .... Comprendre les verbes réfléchis
Que fais-tu le matin? Le matin Je me réveille Je me lève
Qu’est-ce que nous allons étudier?.
______________________
Qu’est-ce que nous allons étudier?.
Au tableau blanc, p.92 ex 1 e b d c a f
Une journée typique WALT: be able to talk about your daily routine
Ma Routine Quotidienne
Ma journée:leçon 2.
Les numéro Quelle heure est- il? La Routine
Que fais-tu tous les jours?
La routine.
Chalking It Up How do you tell the time in french?
Reflexive Verbs You use reflexive verbs when the subject of the verb both performs and receives the action of the verb. You can identify a reflexive verb.
Ecoute – Que fait Nicolas?
Ma routine Le matin.
Ma journée.
My Daily Routine Ma routine quotidienne
JORDAN MACKAY – 2BM – 2.2 My DAILY ROUTINE ma routine quotienne.
Exploratory Languages II
Reflexive Verbs Reflexive verbs describe actions the subject carries out himself / herself (i.e. I wash myself). They can be quite frequent in French.
Routine quotidienne de Français
©2014 FrenchTeacherResources.com.
Les Numéros de  Aujourd’hui, nous allons continuer à apprendre les numéros de soixante-dix à quatre-vingt-dix-neuf. (Today, we are going to continue.
La Routine Quotidien.
Pronoms (pronouns) Je Tu Il Elle. -er verbs Je –e Tu -es Il/Elle –e **Chantez!
Les activités quotidiens On the slides to follow are activities we do each day. Write them down! We will then discuss conjugating and create some sentences.
WALT: how to talk about your timetable
La routine Click on the arrow to go onto the next page.
Instructions Yr8/9 French. Can be used to introduce or consolidate vocab & good as a prediction activity with class guessing at what time you do things,
Module 3 Révisions Use the slides to go over some of the points seen in class. For best work use the ‘slide show’ mode in ‘View’. Remember you can use.
Ma routine LO: Giving details about your daily routine
Qu’est-ce que tu portes?
Starter Il est quatre heures. Il est cinq heures moins le quart.
Mercredi vingt-trois Mai Ma journée To know some key phrases to express what I do normally and I did in school yesterday (d-c) To understand the difference.
(Les Verbes Réfléchis) REFLEXIVE VERBS. Lesson Objective: - To understand what reflexive verbs are and what they look like. - To learn the reflexive pronouns.
Relating a series of events P. 109: look the picture of carnaval in Martinique. What do you see? How to relate a series of events (p.110) Salut, je m’appelle.
Une Journée Typique Objectif
La routine du matin !.
4C Telling Exact Time. 4C Telling Exact Time – TB 118 Quelle heure est-il? – What time is it?
Lundi trente janvier Objectives: To learn more phrases about routine To understand reflexive verbs in French.
quatre heures onze heures neuf heures huit heures six heures
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
Objectifs: Can I talk about what I do every morning? Mercredi quatorze octobre Ma routine journalière (my daily routine) All must Most should Some could.
1.Je me réveille à 06h15. 2.Le weekend, nous nous levons à 10h30. 3.Pendant les vacances, je fais la grasse matinée. 4.Ma famille prend le petit déjeuner.
In this lesson you will review: how to talk about daily routine in French how to talk about sports and activities with regular –er verbs French4u.com.
Ma routine. Je me réveilleJe me lève Je me brosse les dents Je m’habilleJe me doucheJe me couche.
À faire maintenant dans un cahier… Écrivez les numéros (without looking at your notes!) 1: 11:21: 2:12:22: 3:13:23: 4:14:24: 5:15: 6:16: 7:17: 8: 18: 9:19:
QUELLE HEURE EST-IL? WHAT’S THE TIME?.
FOLDABLE REVIEW #1 MORNING, AFTERNOON, EVENING, ACTIVITIES, TIME.
MA VIE, MA MUSIQUE! Les verbes pronominaux (reflexive verbs) se réveiller se lever to wake up to get up
Le matin…..
Can you tell the time in French? Can you combine time with school Subjects in order to say what lessons you have when? What you need.
12:15 10:10 02:00 05:50 08:45 12:30 07:55 12:40 10:45 03:20 04:05 07:30 05:25 04:35 à douze heures et quart du matin à cinq heures moins vingt-cinq de.
Objectifs: To revise telling the time in French
Read the times and write them as a digital time (24 hrs) into the box.
Transcription de la présentation:

Le Matin Year 8 Summer 1 REFLEXIVE VERBS IN THE 1 ST PERSON / PRESENT TENSE

Learning Objectives Date in French ! What are we learning today? Que fais-tu le matin? (What do you do in the morning?) To use verbs to describe what you do in the morning, before school.

À QUELLE HEURE? Read the times and write them as a digital time (24 hrs) into the box. 1. à dix heures trente 2. à quatorze heures vingt-cinq 3. à dix-huit heures quinze 4. à trois heures quarante-cinq 5. à vingt-deux heures cinq 6. à douze heures trente-cinq 7. à cinq heures cinquante-cinq 8. à neuf heures dix 9. à seize heures vingt 10. à vingt-et-un heures quarante 10:30 14:25 18:15 3:45 22:05 12:35 5:55 9:10 16:20 21:40 À = at

Se doucher S’habiller Se lever Se laver Se réveiller Se coucher Using a dictionary, can you find out what these infinitive verbs mean in ENGLISH ? To shower (oneself) To wash (oneself) To dress (oneself) To get (oneself) up To go (by oneself) to bed To wake up (oneself)

I wake (myself) up Jeme réveille Infinitive = SE RÉVEILLER

I get (myself) up Infinitive = SE LEVER Jeme lève

I wash (myself) Jeme lave Infinitive = SE LAVER

I shower (myself) Jemedouche Infinitive = SE DOUCHER

I dress (myself) Jem’habille Infinitive = SE HABILLER

I go to bed (myself) Jemecouche Infinitive = SE COUCHER

I brush (myself) my teeth Jemebrosse Infinitive = SE BROSSER les dents

1) I wake up 2) I get up 3) I wash 4) I shower 5) I get dressed 6) I brush my teeth 7) I go to bed 8) I leave the house 9) I get the bus Cut out the pictures and stick them SPACED OUT in your book. Stick the correct French phrase next to each picture.

1. I wake up 2. I get up 3. I wash 4. I shower 5. I get dressed 6. I brush my teeth 7. I go to bed 8. I leave the house 9. I get the bus Je me réveille Je me lève Je me lave Je me douche Je m’habille Je me brosse les dents Je me couche Je sors de la maison Je prends le bus Identifying present tense verb phrases to do describe what someone does at home, either before or after school.

vrai ou faux ? Write the numbers 1-8 down your margin. Decide whether the following phrases are true or false.

Vrai ou faux ? 1 Je me couche

Vrai ou faux ? 2 Je me lave

Vrai ou faux ? 3 Je me brosse les cheveux

Vrai ou faux ? 4 Je sors de la maison

Vrai ou faux ? 5 Je m’habille

Vrai ou faux ? 6 Je me réveille

Vrai ou faux ? 7 Je me lève

Vrai ou faux ? 8 Je me douche

Vrai ou faux ? 1 Je me couche

Vrai ou faux ? 2 Je me lave

Vrai ou faux ? 3 Je me brosse les cheveux

Vrai ou faux ? 4 Je sors de la maison

Vrai ou faux ? 5 Je m’habille

Vrai ou faux ? 6 Je me réveille

Vrai ou faux ? 7 Je me lève

Vrai ou faux ? 8 Je me douche

Did you learn … What did we learn? To use verbs to describe what you do in the morning, before school ?

PROVE IT !

Je me lave Je me lève ou I wash

Je me couche Je me douche ou I go to bed

Je me réveille Je m’habille ou I get dressed

Je me brosse les dents Je me brosse les cheveux ou I brush my teeth

Je me lave Je me réveille ou I wake up

Je m’habille Je me lève ou I get up

1)2)3) 4)5)6) 7)8)9)

A) Je me couche à vingt-deux heures trente. B) Normalement, je me lève à sept heures. C) Je regarde la télé de vingt heures jusqu’à vingt-et-un heures trente. D) Je me douche à sept heures quinze, puis je m’habille. E) Je quitte le collège à quinze heures trente- cinq. F) À sept heures trente, je prends le petit déjeuner. Je mange des céreales G) Je me lave et je me brosse les dents à vingt-deux heures quinze. H) J’arrive au collège à huit heures cinquante-cinq I) Je fais mes devoirs à dix-neuf heures. J) Je sors de la maison à huit heures trente et je me promène au collège. K) Je prends le dîner à dix-huit heures vingt. L) À midi quarante-cinq, je mange à la cantine avec mes copains. 1)Read the sentences in these 12 boxes. Write the time mentioned into each box. 2) Fill in the grid with the times in order (from earliest to latest), with the action mentioned (in English) for each time too.

What action do they do? At what time? :00 Get up 7:15Get dressed 7:30Eat breakfast / cereals 8:30 Leave house / walk to school 8:55Arrive at school 12:45Eat in canteen with friends 15:35Leave school 18:20Have dinner 19:00Do homework 20:00 – 21:30Watch TV 22:15Have a wash & brush teeth 22:30 Go to bed TASK: Read the boxes A-L & write the time into each box. Then fill in the grid with the times in order (earliest to latest) and the action mentioned in English.

À QUELLE HEURE? Read the times and write them as a digital time (24 hrs) into the box. 1. à dix heures trente 2. à quatorze heures vingt-cinq 3. à dix-huit heures quinze 4. à trois heures quarante-cinq 5. à vingt-deux heures cinq 6. à douze heures trente-cinq 7. à cinq heures cinquante-cinq 8. à neuf heures dix 9. à seize heures vingt 10. à vingt-et-un heures quarante À = at

1) I wake up 2) I get up 3) I wash 4) I shower 5) I get dressed 6) I brush my teeth 7) I go to bed 8) I leave the house 9) I get the bus

Je me réveille Je me douche Je sors de la maison Je me lave Je me lève Je prends le bus Je me couche Je m’ habille Je me brosse les dents

Que fais-tu le matin ? 1 st ) Je me brosse les dents à sept heures quarante 2 nd ) Je m’habille à sept heures vingt 3 rd ) Je prends le bus à sept heures cinquante 4 th ) Je mange mon petit déjeuner à six heures cinquante-cinq 5 th ) Je sors de la maison à huit heures cinq 6 th ) Je me lave à six heures trente-cinq 7 th ) Je me lève à six heures vingt-cinq 8 th ) Je me réveille à six heures heures quinze AT1 Teacher’s listening notes

What action do they do? At what time? TASK: Read the boxes A-L & write the time into each box. Then fill in the grid with the times in order (earliest to latest) and the action mentioned in English.

A) Je me couche à vingt-deux heures trente. B) Normalement, je me lève à sept heures. C) Je regarde la télé de vingt heures jusqu’à vingt-et-un heures trente. D) Je me douche à sept heures quinze, puis je m’habille. E) Je quitte le collège à quinze heures trente- cinq. F) À sept heures trente, je prends le petit déjeuner. Je mange des céreales G) Je me lave et je me brosse les dents à vingt-deux heures quinze. H) J’arrive au collège à huit heures cinquante-cinq I) Je fais mes devoirs à dix-neuf heures. J) Je sors de la maison à huit heures trente et je me promène au collège. K) Je prends le dîner à dix-huit heures vingt. L) À midi quarante-cinq, je mange à la cantine avec mes copains.

1) Je me réveille 2) Je me lève 3) Je me lave 4) Je me douche 5) Je m’habille 6) Je me brosse les dents 7) Je me couche 8) Je sors de la maison 9) Je prends le bus I wake up I get up I wash I shower I get dressed I brush my teeth I go to bed I leave the house I get the bus