Les objectifs: To understand how ER verbs are formed in the present tense To remember the time expressions (how often I do something) To write a short.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Nous allons …….. Décrire les phrases longues
Advertisements

Les passe-temps Aim: to revise the vocabulary of sports and hobbies.
Tu joues de quel instrument?
Qu’est-ce que tu fais comme sports?
LES SPORTS.
LES SPORTS et LES PASSETEMPS/ LOISIRS.
On peut.... En classe Objectif:
Learning Objectives To be able to: Say that you do not do something.
French 1 – Term The verb JOUER.
Year 8 – Tu gardes la forme?
Mes passe-temps J’aime _________ la télé.
Les choses que j’aime faire
Talking about what you are going to do in the future tense! 
Brainstorming les sports.
Mardi vingt huit février 2012 Objective: Start preparing for Speaking exam 1.Elle va boire du café 2.Elle a bu du café 3.Elle boit du café 4.Boire un café.
To learn the different parts of the body and saying where it hurts Use of au, à la, à l, aux 1 Vendredi seize mars 2012 Objective: Ça ne va pas!
Objective: to prepare for a speaking exam
A quoi tu jouais dans le passé? To be able to use the imperfect tense to talk about what you used to do.
Talking about sports, games, instruments, and activities
Jadore faire du skate !. ALL must be able to talk about sports MOST should be able to talk and write about what you like doing and dislike doing SOME.
Nom Activité Quand? Michaël Louise Bénédicte Alain yoga
FRENCH 1 – TERM The verb VOULOIR. Objective 1: Say what you & others want to play. Objective 2: Say what you & others want to do. À quoi veux-tu.
Qu’est-ce que tu as fait hier?
WALT: Understand phrases in the past, present and future. WILF: To be able to recognise 3 different tenses = level 6!!
LES SPORTS Quel sport fais-tu? Quel sport aimes-tu?
WALT: practising sentences in the future and adding details to them to improve them WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D) To add.
Using moderating words to make your sentences longer.
Quels sont tes passes temps préfèrés?
Je fais du judo Je fais du roller Je fais du skate.
Mon weekend How to write about your weekend Say where you went Le weekend dernier je suis resté(e) à Banchory. Le weekend dernier je suis allé(e) à Stonehaven.
Qu’est-ce que tu as fait le weekend dernier?
WALT: how to talk about your timetable
Copy the diagram in the back of your exercise book and write words or phrases in each section which express like / dislike. J’aimeennuyeux OK.
June  For Level 1 you need to give short answers to questions – one word or a short phrase  For Level 2 you need to answer in short phrases. 
Les Loisirs: Jouer et Faire
OBJECTIF Qu ’ est-ce qu ’ on va faire aujourd ’ hui? You will be able to say what sports you like and don ’ t like You will learn how to ask the question.
La forme Year 9. Lesson objectives:  Learn how to say what you do to keep fit, how often and why  Learn how to say what you are going to do to keep.
Mardi 12 janvier 2004 But de la leçon: Saying what sport you practise.
Time Although o’clock may be left out in English, the expression heure(s) must be used in French when giving time. It’s ten (o’clock) il est dix heures.
LE FOOTBALL LE RUGBY LE BASKET LE BADMINTON LE GOLF.
LE FOOTBALL LE RUGBY LE BASKET LE BADMINTON LE GOLF.
Mercredi vingt-trois Mai Ma journée To know some key phrases to express what I do normally and I did in school yesterday (d-c) To understand the difference.
Que fais-tu? Je joue au…………………… Je fais du………de la…..de l’ …...
Je travaille dans le jardin Je passe l’aspirateur
Notes le septembre Quelle heure est-il? (What time is it?)
LE FOOTBALL LE RUGBY LE BASKET LE BADMINTON LE GOLF.
Year 8 – Tu gardes la forme WALT: to talk about keeping fit WILF: To say how often you practise sport & to give opinions.
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
JOUER (to play), FAIRE (to do) and ALLER (to go) You’ll need these 3 verbs to talk about the sports and activities that people do. Follow these rules.
Les sports Les objectifs: To remember at least 5 sports/activities To say which sports I do To say how often I do them Read the powerpoint and complete.
Le foot Le basket Le badminton Le golf Le tennis.
Quality assured by the ALL Connect project (2015) Model writing about food Au petit déjeuner, en général je mange des céréales et du pain grillé et je.
Module 1.
Pin your French person where you feel you are at the start of the lesson GARE - I don’t know anything…(L0-1) PATISSERIE - I know a few words about technology.
Bell Ringer Write a journal entry (minimum 300 words) explaining what your favorite sports and hobbies are, and why Give as much detail as possible Say.
Cette été, je vais au b _ _ _ de la _ _ r avec ma f_ m_ _ _e. On va _ _ _ _ _ du camping et du s _ _ _. Ça va être f_ _ _ _ _ _ _ _ _ _.
Les sports Objectifs: Level 2/3 - To be able to give your opinion about some sports in French. Level 3+ - to link time/routine and sport using connectives.
Les choses que j’aime faire Objectif: to say what you like and don’t like to do Starter: match up the two halves 1. Tou 2. Ja 3. Sou 4. Généra 5. Quelque.
ç. d……. c. b.. p..l..s j. l’a….. m..a..e…f..
Que fais-tu? Je joue au…………………… Je fais du………de la…..de l’ …...
EXCHANGING INFORMATION (4-2)  To tell about your interests: Je fais du ski nautique. I do… Je joue au volley. I play.. Je ne fais pas de ski. I don’t.
Que fais-tu? Objectives: -to be able to say what sports you do in your free time -to be able to say how often you do them.
Today, we are going to: Learn the names of some sports Learn how to say that we play these sports Activities and routine.
Où habites-tu? What level can you answer at?. OBJECTIFS: To say what we do in the evenings at home; To talk about ourselves and others; LITERACY - To.
Qu’est-ce que tu aimes faire? lundi, 29 avril L’objectif To say what we like to do in our spare time.
Les jours de la semaine Days of the week FR1. Il y a sept jours dans la semaine Lundi Mardi Mercredi Jeudi Vendredi Samedi Dimanche.
Mercredi 18 septembre Planète facebook Objectif: To be able to say what you do on facebook To revise time phrases To revise the present tense for –er verbs.
To learn which sports to use with ‘je joue’ and which
Learning Objectives: To say what sports you do and how often.
Transcription de la présentation:

Les objectifs: To understand how ER verbs are formed in the present tense To remember the time expressions (how often I do something) To write a short paragraph on which sports I do and how often

Copy down the expressions of time une fois par semaine = once a week deux fois par semaine = twice a week trois fois par semaine = 3 times a week tous les jours = every day le matin = in the morning l’après-midi = in the afternoon le soir = in the evening

Choose 6 phrases to write in English je joue au hockey je joue au foot je joue au volley je joue au badminton je joue au basket je joue au tennis je fais du cyclisme je fais de la natation je fais du judo je fais de l’équitation je fais de l’athlétisme je fais du ski je fais de la gymnastique je fais de la danse

How to build up a simple phrase Je fais du cyclisme Je fais du cyclisme le mercredi et le samedi Je fais du cyclisme le mercredi et le samedi normalement avec mon père. Je fais du cyclisme le mercredi et le samedi normalement avec mon père. Le cyclisme, c’est mon sport préféré. J’adore faire du cyclisme. Je fais du cyclisme le mercredi et le samedi normalement avec mon père. Le cyclisme, c’est mon sport préféré.

Pratiquez! Je fais du cyclisme le mercredi et le samedi normalement avec mon père. Le cyclisme, c’est mon sport préféré. J’adore faire du cyclisme. Read and try to memorise. Blank out the words in red – can you still remember the text?

Pratiquez! Je fais du cyclisme le mercredi et le samedi normalement avec mon père. Le cyclisme, c’est mon sport préféré. J’adore faire du cyclisme. Now write your own