B1 – K EEP IT IN E NGLISH IN THE CLASSROOM S2 – Help! Ineed some help!

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
What is the time Mr. Wolf?.
Advertisements

What is the time Mr. Wolf? LObjectif At the end of the lesson, you will be able to: 1. Ask someone the time in French. 2.Say the time in French: the.
The Near Future (one of two future tenses in french)
Les invitations. Invitations
Le Petit Prince Chapitre 5.
Exercice #20 1. Quelle est la date aujourd’hui?
À quelle heure il se lève?
Français La mémoire (2) Les phrases. Nous allons…
WALT: SAY WHAT FACILITIES MY SCHOOL HAS AND DOES NOT HAVE
ROLE-PLAY 3 TRAVELLING ON BUSINESS Say youd like a ticket to Chambéry, please Je voudrais un billet pour Chambéry, sil vous plaît Say no, a single ticketNon,
Le Passé Composé Past Tense (Past Perfect). The passé composé The passé composé expresses what happened in the past (sometimes called the past perfect.
Talking about the things you do
Oops j’aime pas l’anglais
ROLE-PLAY 2 TRAVELLING ON BUSINESS Apologise and ask for a ticket to Albertville Excusez-moi, je voudrais un billet pour Albertville Say a return ticketUn.
WALT: Identifier les mots associés avec lart. Présentez 2 nouveaux mots de vocabulaire à la classe. Pour la présentation, il faut: Avoir une illustration.
Jadore faire du skate !. ALL must be able to talk about sports MOST should be able to talk and write about what you like doing and dislike doing SOME.
Les verbes • un verbe = un mot d’action • exemple: jouer = to play • cette forme = l’infinitif.
• What expectations do you have of yourself? • What expectations do you have of each other? • What expectations do I have of you?
Ma journée.
les verbes un verbe = un mot d’action exemple: jouer = to play
Français 9 th May 2007 Learning objectives  To make reference to what WAS happening  Remember how to say “It was”  To make reference to the imperfect.
Future and simple Future
Starter: Where will you find these clocks?
Je vais aller à Paris L’objectif: 1.To identify a verb in its infinitive form 2.To know how to form the near future tense mercredi cinq mai 2010 en classe.
Objective 1: revise holiday activities Objective 2: identify the verb and use it to express opinions of holiday activities Objective 3: identify verbs.
What is a compound tense? It is also called “Complex Tense”. It is a tense that requires an “Auxiliary Verb” in addition to the Ending at the end of the.
Qu’est-ce que tu fais avec ton argent de poche?
Rôle-plays… …en français!!!! (youpi!).
Etre et Aller Une revue. Les normes: Communication 1.2 – Understanding the language Communication 1.2 – Understanding the language Comparisons 4.1 – Understanding.
Bien Dit I Chapitre 1, Vocabulaire 2 Part 1 Dans la salle de classe Created by: Dimick.
Travail 1 Tutorial de mathématique Français English.
Français 2, 2 septembre 2012 Dessinez le vocabulaire, page 51. What's the difference between a teacher and a train? Drôle – funny. Tu en fais une drôle.
FAMOUS ENGLISH WRITERS Look at the document and tell who it is about.
Dans la classe de français
Mercredi, le 18 Septembre 2013 Agenda du Jour Expressions utiles
Starter Je bois trop d’alcool Je fume Je ne mange jamais les fruits et légumes Je vais souvent à la gym Je ne fais pas assez d’exercise
+ Français 2 SAY WHAT??. + Dans une question…? To express the question « what » in French, we use qu’est-ce qui or qu’est-ce que. Quelle est la différence?
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
WALT: USE MORE COMPLEX PHRASES AND TENSES TO SAY HOW WE GET ON WITH OTHERS. WILF: IMPROVE MY ORIGINAL PARAGRAPH TO A C GRADE LEVEL AND ABOVE.
Fais correspondre! Faire du VTT Faire du camping Faire du canoë
Epreuve 1 revisions Watch the following Powerpoint and write a roleplay about buying food and a roleplay about buying clothes in your exercise-book or.
How to give details about what you are going to do.
Warm up From where you live (point A) to KHS (point B), write about minimum of 10 streets that your bus take to get you in school; basically you use few.
To use justification and extend sentences in a speaking conversation/ presentation.
Let’s enjoy making Session 2. Let’s enjoy making: Session 2 Les déménageurs sont arrivés !
Let’s enjoy making Session 3 Let’s enjoy making: Session 3 Que pensez-vous ?
Two prepositions’ usages and grammar. à = to/at/with de = from/of/some If you get these mixed up or do not know them, it will be very hard to communicate.
Le commerce équitable. J’ai…… Je n’ai pas de / d’…. J’ai un frère. J’ai une soeur. J’ai un animal. Je n’ai pas de frère Je n’ai pas de soeur Je n’ai pas.
«Il est né». Journal d’échauffement jeudi le 18 décembre 0 Le but: Je peux décrire une personne. 0 Donnez le français:(Leçon 4 ) 0 It is quarter.
Prendre Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles  What does the verb « prendre » mean?  Is it a regular or irregular.
Lesson Objective : To be able to say what fruit and vegetables you like Success Criteria You must recognise new words for fruit and vegetables in French.
À la fin de la classe, finissez les activités 1, 2, et 3
Français I Leçon 1B - vocabulaire
Ecris des phrases avec J’aime/je n’aime pas/ j’adore.
Warm up Lesson 8. You are shopping for some school supplies. A salesperson comes to help you find things. ● Bonjour. ● Je cherche une trousse, s’il vous.
Qu’est-ce qu’on va faire à Paris? Play the presentation Note the new vocabulary & complete the activities.
Je vais aller à Paris L’objectif: 1.To identify a verb in its infinitive form 2.To know how to form the near future tense Play the presentation & complete.
Chapitre 2 Les élèves et les profs. VOCABULAIRE  Lesson: level-1-chapter-2-les-cours-et-les-profs-flash- cards/
État des Lieux Les Questions Les Réponses en français et en anglais.
Les objectifs: - to learn pronouns - To learn the verb ‘avoir’ (to have)
ROLE-PLAY OVERLAP You are at the tourist information bureau For help with the vocab, click herehere Listen to the question and reply J’aime visiter les.
Révision LO: TO REVISE FOR THE TEST. _14/Mes_tempslibre_COfmx.htm Games to play and revise at the same time.
L'impératif sert à commander. Il est formé à partir de la base verbale (=l'infinitif du verbe sans'to')
Vous jouez a avec Votre presenteur vocabJe suis la carte! commandsMisc.
Bienvenue le 1 er février LES DEVOIRS: Exercice 3 à la page 114 du livre LES OBJECTIFSLE CRITERON DU SUCCÈS - Comprenez l’heureJe peux comprendre lorsque.
Français 1/4/16 Ecrivez douze phrases: Trois choses que vous aimez; trois choses que vous n’aimez pas; trois choses ques vous avez; trois choses que vous.
Etre en train de.
WILF: Grade E - leisure activities vocabulary phrases
Français 1/2/18 Ecrivez douze phrases: Trois choses que vous aimez; trois choses que vous n’aimez pas; trois choses ques vous avez; trois choses que vous.
Transcription de la présentation:

B1 – K EEP IT IN E NGLISH IN THE CLASSROOM S2 – Help! Ineed some help!

Dans ce chapitre, je vais apprendre à: - exprimer un problème ou une difficulté (oubli, perte, etc) et demander une aide. Help! Ineed some help!

L OOK AND SAY WHAT THE PROBLEM IS :

L ISTEN AND PICK THE RIGHT ILLUSTRATION :

LET ’ S PLAY BINGO !

« COULD »

L E « PRESENT PERFECT »

L’ ACCENTUATION DES PHRASES AU PRESENT PERFECT

R ELAY R ACE

C HALLENGING G AME

P ROBLEM C ARDS

M Y E NGLISH B OOKMARK

R ÉVISIONS POUR LE CONTRÔLE : Comprendre quelqu’un qui a un problème dans la classe. (compréhension orale) Le present perfect le vocabulaire (fiche « classroom English »)