Mercredi neuf septembre By the end of this lesson you will able to understand words and instructions commonly used in French classes.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
What is the time Mr. Wolf? LObjectif At the end of the lesson, you will be able to: 1.Say quarter past and quarter to the hour.
Advertisements

What is the time Mr. Wolf?.
LESSON OBJECTIVES By the end of this lesson, I will be able to:
Classroom Activities in French
What is the time Mr. Wolf?.
What is the time Mr. Wolf? LObjectif At the end of the lesson, you will be able to: 1. Ask someone the time in French. 2.Say the time in French: the.
Objective: WILF:by the end of the lesson is for all of you to be able to sing the song with actions. This is because:if you sing something you are 10 times.
Comment ils sappellent?. Jaime / je déteste habiter dans ma région Le but: In this lesson you will learn how to say why you like / dislike living.
Les pronoms relatifs Objective: Learn to use more interesting and more complex sentences in French.
Ma Routine au passé.
By the end of this lesson, I will be able to: 1.Ask someone what the time is 2.Tell the time, in French, using oclock half past quarter past quarter to.
French Describing the classroom layout. Quest-ce que cest? Cest une chaise.
Bien Dit Level 1 Chapitre 1 Vocabulaire 2.
un crayon un ordinateur un stylo un taille-crayon.
Le passé composé With « avoir ».
Choose a category. You will be given the answer. You must give the correct question. By Sina Soleimani Click to begin.
Chapitre Préliminaire
Dites le en français Impératifs de la classe et vocabulaire
En classe In the classroom.
Ouvrez vos livres.
Hier c’était lundi vingt-huit octobre
En classe In the classroom.
Classroom commands.
French Phrases to Use and Heard in Class
By the end of this lesson, I will be able to: 1.Ask someone what the time is 2.Tell the time, in French, using Whole hours Half Hours Quarter Hours.
Bien Dit I Dans la salle de classe Chapitre 1, Vocabulaire 2
Transition Unit Personal Information Lesson 1
Understanding instructions in French
Bonjour! C’est mercredi! POUR ÊTRE PRÊTS: 1. CHERCHEZ VOTRE LIVRE ET FAITES P. 215 ACTIVITÉ 4 2. SORTEZ LE DEVOIR: 1. P. 77 C 2. Les voisins de Mélanie.
Bien Dit I Chapitre 1, Vocabulaire 2 Part 1 Dans la salle de classe Created by: Dimick.
Les salutations en français Mercredi 22 septembre.
Cultural Comparison 1 minute for directions (in English and French, spoken consecutively): You will make an oral presentation to your class on a specific.
Le verbe être je suis tu es …en forme il/elle est …fatigué(e)
Aujourd’hui est le 13 octobre 1.Revisez le devoir! 2.Warm-up 3.Tableaux blancs 4.Pg. 36&37 packet 5.Les objets de la salle de classe 6.L’alphabet 7.Sortie:
Classroom vocabulary Review for Quarterly Exam. Martin, tu as un crayon de papier?
Prendre is NOTa regular RE verb. It is an irregular verb. Prendre = to take (can also mean to have when used with food) Prendre = to take (can also mean.
Dans la classe de français
Objectifs: To say what you would like to do and why. To do this we will: refer accurately to the present and future extend sentences by giving reasons.
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
8 Les pronoms interrogatifs et relatifs Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the 2 ways to ask the question.
Let’s enjoy making Session 2. Let’s enjoy making: Session 2 Les déménageurs sont arrivés !
Chapitre 1 Le çon 2 Le vocabulaire. Un crayon A pencil.
Alien has just landed in Disneyland Paris and is at the tourist information centre. He needs some help with asking questions.
Jeudi 19 Mars 2009 Quelle heure est-il?. By the end of this lesson, I will be able to: 1.Ask someone what the time is 2.Tell the time, in French, using.
Dans ma classe, il y a un professeur, des élèves, des bureaux, des chaises, une corbeille à papier, un tableau, une horloge, des fenêtre, une porte et.
Review of le passé composé (irrégulier). 2 steps to putting a verb in the past tense.
La Prof: Ecoutez! Répétez (après moi)! Levez-vous! Levez la main!
Describing the classroom layout
Objectif: Je vais parler et écrire au sujet du cinéma vendredi 15 septembre 2011.
Chapitre Préliminaire Bienvenue au monde Francophone !
JE is I TU is YOU IL HE ELLE is SHE ON means ONE NOUS is WE and VOUS can mean YOU ALL ILS is THEY (ELLES is THEY!) and VOUS can also mean YOU FORMAL JE.
Objectives: To be able to use the vocabulary about school objects Objectives: To be able to use the vocabulary about school objects Beginners B B T T Teacher.
Français I Leçon 1B - vocabulaire
Français I Leçon 1B En Classe. Qui est-ce? C’est … Il est… Elle est…
Bienvenue! Instructions: Take out your “smiley face paper” and study your notes for two minutes. We will be reviewing all of the vocabulary today for body.
THE IMPERATIVE Commands Row! Estiell e presentations.
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
With a partner, try to name all these things without looking at your vocab list!!
Les noms et les articles. Indefinite articles un (a, an) Ex. un téléphone, un ordinateur une (a, an) Ex. une glace, une fille, une chaise.
Comment comuniquer en français en classe?
ABC Main lesson aim: By the end of this lesson you will be able to learn all the letters of the alphabet in French.
La Salle de Classe = ___________ Objectif: to ask and respond about classroom objects.
Jeudi, vingt mai 2010 Today’s objectives: All of you will be able to use the imperative tense (you plural only). You will be able to give advice on.
Learning objective: To understand how to create the past tense in French “Le Passé Composé”
Les Couleurs.
Indefinite articles & plural of nouns
Un Une des Indefinite Articles Un introduces masculine/singular nouns
By the end of today’s lesson you will be able to:
By the end of today’s lesson you will be able to:
Les instructions dans la classe de français. Objectives By the end of this lesson you will able to understand words and instructions commonly used in.
Transcription de la présentation:

Mercredi neuf septembre By the end of this lesson you will able to understand words and instructions commonly used in French classes

Les instructions dans la classe Ouvrez votre livre Fermez vos livres Levez la main écoutez écrivez Regardez le tableau parlez Sortez vos affaires Rangez vos affaires Ne parlez pas

Les instructions dans la classe 1. Ouvrez votre livre 3. Fermez vos livres 10. Levez la main 2. écoutez 4. écrivez 9. Regardez le tableau 7. Parlez 6. Sortez vos affaires 8. Rangez vos affaires 5. Ne parlez pas A B C D E F G H I J

Les instructions dans la classe

Qu’est-ce qui manque?

plenary Create a bubble map with instructions in the classroom

Qu’est-ce qu’il y a dans la classe? 6. La fenêtre 1. La chaise 4. Le bureau 7. L’ordinateur 5. Le tableau 2. Les livres 3. La porte