Le 4 janvier 2016 Bell Ringer Who can tell me how to ask the following questions? When do you go for a walk? Where do you live? Why is he studying?

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Discovering French Bleu
Advertisements

Discovering French Unit 4 Quelques Objets. 1 Quest-ce que cest? 2 Quoi? 3 Ça, là-bas. 4 Je ne sais pas. 5 Ce nest pas un avion? 6 Ah, oui. Cest un avion!
Unité 4 Leçon A Express emotions and needs, ask for information, tell location, ask what something is and identify objects.
Classroom Activities in French
Un/une and des are the French equivalents of a/an and some.
Les adjectifs physiques / Jadore le vert! Cest ma couleur préférée ! / Voilà mon sac à dos ____________, ma trousse _____________, mes crayons ___________.
So what are Garfield and Odie saying?
Exercice #20 1. Quelle est la date aujourd’hui?
Bien Dit Level 1 Chapitre 1 Vocabulaire 2.
Study guide 17 : The following objects are in specific categories. Give a category name to each box (en français, bien sûr!) une voiture un vélo un scooter.
4A Vocabulary.
U NIT 4- L ESSON 10 V IVE LA D IFFÉRENCE ! Mlle Muhr French 1B
C B A D F E J H I G.
Qu’est-ce qu’il y a dans la salle de classe?
BD1-CH1 Révision pour lexamen. Avoir= to have I have a CD. Jai un CD. I dont have any CDs. Je nai pas de CD.
French Subject Pronouns Let’s start with a lesson on English.
Possessive Adjectives What is a possessive adjective? – It's a word that tells who things belong to... my cell phone.
Unité 2 A Français 1.
Welcome to Unité 4 Leçon 9: The one with Cats and light sabers Pg
To learn the vocabulary for items of furniture
Les verbes être et avoir...
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Unité 4, leçon 9 La déscription. Qui est-ce? Who is it?
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Classroom vocabulary Review for Quarterly Exam. Martin, tu as un crayon de papier?
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
Dans la classe de français
Leçon 10 What are the definite articles in French?
Unité 4-A L’école. a notebook a dictionary a book.
Dans la chambre il y a une fille brune. Elle est petite et jeune. C’est une élève. Elle étudie. Il y a aussi une guitare jaune, un vélo rouge, une fenêtre.
Questions to consider: How are French nouns different from nouns in English? What is the difference between saying, “I have a pen.” and saying, “I have.
Year 10. Bon appetit unit. Introducing ‘en’. ‘en’ – ‘some of it’ or ‘some of them’ ‘En’ is a small but important word in French that is commonly used.
En français, every NOUN has a gender. It is either MASCULINE or FEMININE. It has NOTHING to do with who uses it more, what color it is, etc. It is just.
Les Prepositions Feminine and masculine pronouns and verbs 8 and 9 last review.
Les pronoms sujets Singular subject pronouns. Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.2  Les questions essentielles:  What is a subject pronoun?
Ma Chambre.
Unité 1 Leçon 1B Vidéo l’affiche (f) l’agrafeuse (f) le bureau le cahier la carte la chaise le crayon les devoirs la fenêtre la feuille de papier l’horloge.
Let’s enjoy making Session 2. Let’s enjoy making: Session 2 Les déménageurs sont arrivés !
Let’s enjoy making Session 3 Let’s enjoy making: Session 3 Que pensez-vous ?
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Les noms et les articles
Chapitre 1 Le çon 2 Le vocabulaire. Un crayon A pencil.
Reprise Rappel 2, Part 2 Revised: 9/2/12. les endroits un endroit un quartier une ville une maison une rue un café un centre commercial un cinéma un hôpital.
Unité 4, leçon 9 La déscription. Qui est-ce? Who is it?
1. Est-ce que Est-ce que, literally translated "is it that," can be placed at the beginning of any affirmative sentence to turn it into a question: Je.
Le matériel scolaire. Vocabulaire Un compas Un sac Un stylo Un cahier.
Describing the classroom layout
Les objets Français 1. un vélo une moto une voiture.
Subject Pronouns People who are doing the action They replace the name of the noun performing the verb.
Beauty, Age, Goodness, Size
Français I Leçon 1B - vocabulaire
Study guide 17 : The following objects are in specific categories. Give a category name to each box (en français, bien sûr!) une voiture un vélo un scooter.
Français I – Leçon 6A Structures demonstrative adjectives passé composé with avoir.
LEÇON 14.  Écrivez vos devoirs: #14, 15, et 16 (please remember to read instructions, follow them closely, and ask clarifying questions BEFORE the work.
Describing Yourself (avoir & être) J’ai quinze ans. J’ai les yeux bleus. J’ai les cheveux longs. J’ai les cheveux courts. J’ai les cheveux noirs. J’ai.
How do we make nouns plural in English? book – books table – tables school - schools.
C’EST - IL EST Page in composition notebook.
Notes le 19 novembre AVOIR (to have) j’ainous avons tu asvous avez il/elle/on ails/elles ont.
Les objectifs: - to learn pronouns - To learn the verb ‘avoir’ (to have)
Les noms et les articles. Indefinite articles un (a, an) Ex. un portable, un ordinateur, un lit une (a, an) Ex. une guitare, une personne, une chaise.
Les Adjectifs. What is an adjective? An adjective is a word that modifies a noun by describing it in some way: Shape Color Size Nationality.
Masculin ou feminin?. ___ appareil-photo (numérique)
La Pratique Orale! Qu’est-ce que tu as chez toi ? J’ai un/une/des… Je n’ai pas de… Qu’est-ce que Madame a en classe ? Elle a un/une/des … Elle n’a pas.
La Pratique Orale! Qu’est-ce que tu as chez toi ? J’ai… De quelle couleur? Il est / Elle est… Qu’est-ce que Madame a en classe ? Elle a … De quelle couleur?
Objective: To be able to understand questions in French. Some will notice patterns for asking questions.
Leçon 9 La Description. La description des personnes Qui est-ce? C’est un copain. Comment s’appelle-t-il? Il s’appelle Marc. Quel âge a-t-il? Il a seize.
La Salle de Classe = ___________ Objectif: to ask and respond about classroom objects.
Au Debut #1 Leçon 1B Les Directions: à traduire: 1.les amis = the friends 2.la littérature = the literature 3.la différence = 4.le problème 5.le bureau.
Que veut dire…. 1.Un crayon 2.Une étagère 3.Un pupitre 4.Une fenêtre 5.Une porte 6.Des chaises 7.Des feutres 8.Des élèves un unedes Why do some words have.
Les personnes et Les objets
Transcription de la présentation:

le 4 janvier 2016 Bell Ringer Who can tell me how to ask the following questions? When do you go for a walk? Where do you live? Why is he studying?

 Qui est-ce?  C’est … + article, noun, adjective.

 C’est … + article + noun +(adjective).  It is …  He is …  She is …  This is …  That is …

 une personne  un étudiant  un élève  un camarade  un homme  un professeur, un prof  un voisin  une personne  une étudiante  une élève  une camarade  une femme  un professeur, une prof  une voisine

 Il est … + adjective(only).  Elle est … + adjective(only).

descriptive adjectives masculine  grand  petit  blond  brun  beau  jeune feminine  grande  petite  blonde  brune  belle  jeune

 Qu’est-ce que c’est?  What is it?

 Je sais.  Je ne sais pas.  I know.  I don’t know.

le 5 janvier 2016  Qu’est-ce que c’est? C’est …

 un crayon  des crayons

un stylo, des stylos

Un téléphone

un livre, des livres

un cahier, des cahiers

un sac, un sac à dos

une montre

une raquette

une guitare

un poster

une calculatrice

un portable

un appareil-photo

un CD

une télévision

un DVD

un ordinateur

une voiture

un vélo

un scooter

une moto

Indefinite articles Definite articles PossessivesNumbers English meaning Masculine singular Feminine singular Plural

le 6 janvier 2016 Bell Ringer Qu’est-ce que c’est? Flashcards.

Please cut out the pictures and glue them to one side of the cards. Write the corresponding French word in the singular AND plural sense on the other side WITH THE CORRECT ARTICLE.

le 7 janvier 2016 Bell Ringer Anyone need to give me their FLASHCARDS? Basket please. Qu’est-ce que c’est? POP quiz. Page 148, ex. 1

Avoir to have another irregular verb!

SingularPlural 1J’Nous 2TuVous 3IlElleIlsElles

 J’ai des crayons.

 Tu as trois calculatrices.

 Max a une guitare.

 Nous n’avons pas de voiture.

 Vous avez les portables.

 Ils ont quatre cds.

Name _____________ score ___/20 1. He has two phones. ___________________________________. 2.We do not have a car. ___________________________________. 3.They(mas.) have some pencils. ___________________________________. 4.She does not have a cell phone. ___________________________________. 5. I like books. ___________________________________.

le 8 janvier 2015  Ticket. Do it, turn it in, pick up a bedroom picture.  Pick up a bedroom photo.

Il y a – There is Est-ce qu’il y a - Is there … ? Qu’est-ce qu’il y a - What is there … ?

un lit – a bed un bureau – a desk une chaise – a chair une fenêtre – a window une lampe – a lamp une table – a table une porte – a door

 dans – in  sur – on  sous – under  devant – in front of  derrière - behind

Où sont les choses? Page 148

Ex. 11 Les Devoirs … Page 157

le 11 janvier 2015 Pick up a listening packet. Homework Page 157, ex. 11.