SACRED HEART’S “SCHOOL LIFE AROUND THE WORLD” PROJECT 2010

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
L‘école maternelle On y va de 3 ans jusqu’à 5 ans.
Advertisements

Nous allons dire une phrase pour chaque opinion.
SACRED HEARTS SCHOOL LIFE AROUND THE WORLD PROJECT 2010/2011.
LES VERBES POUVOIR ET VOULOIR Français I, Ch. 6. POUVOIR: TO BE ABLE TO Pouvoir Je peux I am able to, I can Tu peux You are able to, You can Il/Elle/On.
1A) À quelle heure est-ce que tu prends . . .
Quelle est la question?.
Talking about what you do during a typical day
3a Parle- moi de ta routine quotidienne typique
À quelle heure il se lève?
Vous avez l’heure? French 1441 Chapître 4 leçon 2.
Year 8 French Oral Examination Summer 2008
Aller* + infinitif. Jaime regarder la télé après les cours. Ma mère déteste préparer le dîner. Mon père naime pas laisser de pourboire. In French, when.
Ma routine au collège Objectifs: Pouvoir décrire ta routine au collège.
Moi, le week-end je vais aller en France dans ma voiture verte!
Elle brosse les cheveux. Elle se brosse les cheveux.
Echauffement Please, share 3 things about yourself with your partner: If you knew me, you would know that …. Mme Thuillier: 1. If you knew me, you would.
Using the imperfect to tell what you used to do or used to be like when you were younger Français 3 Mademoiselle Black Lycée Eastridge.
La vie scolaire en France
Ma journée:leçon 2.
En Bonne Forme Avez-vous la pêche?.
Nous allons…….. apprendre des verbes nouveaux manipuler les verbes
To identify a verb in its infinitive form
Que manges-tu? To be able to talk about what you eat at different times of the day.
Match-up the numbers to the letters
En France on déjeune à midi.
Vous avez lheure? French 1441 Chapître 4 leçon 2.

Quelle heure est-il? What time is it ?.
Le but aujourd’hui est… I can say what school supplies I need.
Reflexive Verbs Reflexive verbs describe actions the subject carries out himself / herself (i.e. I wash myself). They can be quite frequent in French.
} } Le verbe aller aller = to go je vais nous allons tu vas vous allez
B.A-I Year Unité-3. Les verbes Commencer* - to start Je commence Tu commences Il/Elle commence Nous commençons Vous commencez Ils/Elles commencent In.
Livre page 48. There are 4 different ways to form questions. Félicitations!! You already know 2 of the ways ☻ We have not “officially” studied this concept.
WALT: practising sentences in the future and adding details to them to improve them WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D) To add.
Notes le 7 octobre vouloir (to want)
3 Les Verbes -ER Talking about people’s activities Les normes: –Communication 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding.
What do you do on Wednesday at school?
Le matin, je me lève et je vais au collège
Les activités quotidiens On the slides to follow are activities we do each day. Write them down! We will then discuss conjugating and create some sentences.
Where is your house? Ma maison est … (My house is ...)
Dans la classe de français
Ma Routine Quotidienne
Activities for the first week of the École 1 unit.
Pile-Face: Rules Parlez en français!
NOUNS A noun is a word which names a thing or a person. Listen and read the extract and try to identify the nouns you hear. Dans ma famille il y a 4 personnes,
La Revue: Les verbes – ER. La norm: Comparisons 4.1 Understanding the nature of language What is a « regular verb »? How are regular –ER verbs conjugated?
La Vie Quotidienne CULTURE ASSIMILATOR 5 How do you get to school? What happens when you arrive late to school? Is it easy to leave school during the.
Les pronoms objets Mme Zakus. Les pronoms objets When dealing with sentences, subjects are part of the action of the verb. In other words, they “ do ”
How is it conjugated in the present tense?
Let’s enjoy making Session 2. Let’s enjoy making: Session 2 Les déménageurs sont arrivés !
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Chapitre 1 Le çon 2 Le vocabulaire. Un crayon A pencil.
Qu’est-ce que tu portes?
Le futur proche Français 8-1 – Unité 1.
How many colours can you remember?. Les vêtements I will learn about clothing and be able to use my knowledge of the colours to describe my clothing.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
Relating a series of events P. 109: look the picture of carnaval in Martinique. What do you see? How to relate a series of events (p.110) Salut, je m’appelle.
La vie quotidienne eTwinning project Teens in Europe
JE is I TU is YOU IL HE ELLE is SHE ON means ONE NOUS is WE and VOUS can mean YOU ALL ILS is THEY (ELLES is THEY!) and VOUS can also mean YOU FORMAL JE.
Objectifs: Can I talk about what I do every morning? Mercredi quatorze octobre Ma routine journalière (my daily routine) All must Most should Some could.
Aujourd’hui: Reading the text about school together. Take notes of the vocabulary you did not know. Starting on your first folio piece for Standard Grade.
Il faut relier la question avec la réponse. 1. Qu’est-ce que tu as fait vendredi soir? 2. Est-ce que tu as fait du sport? 6. Qu’est-ce que tu as acheté.
You can use this sheet but nothing else in your assessment. Hand it in with your assessment. Name: La nourriture – Written Assessment Autumn Term Write.
Les normes: Communication 1.1 – Understanding the spoken and written language Comparisons 4.1 – Understanding the nature of language through comparisions.
La Salle de Classe = ___________ Objectif: to ask and respond about classroom objects.
LES PRÉPOSITIONS FSL9 - RÉVISION. QU’EST-CE QUE C’EST? A preposition is a linking word, allowing us to understand the relation between a verb and the.
Examen Final-Partie orale Français 2-semestre 2 Mme Dutton HHS.
Transcription de la présentation:

SACRED HEART’S “SCHOOL LIFE AROUND THE WORLD” PROJECT 2010

HELLO! Bonjour! Guten Tag! Hola! Ni Hao! Dzien Dobry! Hej! Dia Dhuit Magandang tanghali

WHAT WE’D LIKE YOU TO DO… Please could you let us know what a typical school day is like in your country? Please could you add any photos or pictures of school life in your country? Can you teach us any words in the language spoken in your country? We are making a Power Point about a typical school day in Scotland. If you like, we will send it to you when we are finished it. Please change the Power Point if you want to do something different! THANK YOU!!!

Je me lève à 6.25 am

Je prends mon petit-déjeuner à 6.30 am céréales Tartine de pain Jus de fruit

Ce que je porte à l’école: Un chemisier Un pull Une jupe Des chaussettes Des chaussures

Je pars de ma maison à 7.10 am, je prends mon autocar à 7.25 am.

Mon école ressemble à ça! La cour de récréation Le lycée: vue aérienne Ecole: LYCEE JEAN CALVIN Ville: NOYON Département: OISE Région: PICARDIE Pays: FRANCE L’entrée du Lycée

L’école commence à 8 am La Maîtresse Le tableau Les élèves Une pomme Un crayon Une feuille L’école commence à 8 am

OUR CLASSROOM Un tableau Un bureau Une chaise Une porte Une table

We speak with our friends Playtime from 9.50 am to10.10am We speak with our friends to

? Au Lycée, Au lycée, nous ne chantons pas, c’est une option. Au lycée nous ne prions pas, c’est une école publique. Au lycée, nous ne dessinons pas, c’est une option. Au lycée nous ne faisons que travailler et écouter les professeurs. ? What else?

lunch Nous pouvons manger soit à 11.30 am, 12 ou 1 pm Nous mangeons des légumes, des fruits, des yaourts, de la viande...

A l’école nous pouvons utiliser... Beaucoup de livres Les ordinateurs Des crayons, des feutres, des stylos...

Fin de l’école Nous rentrons à la maison quand nous n’avons plus cours. Nous pouvons quitter le lycée au plus tard à 6 pm, donc nous pouvons rentrer à la maison à 7 pm.

Mes devoirs Je travaille tous les soirs environ 1 heure et demi et je travaille pendant 4 heures chaque Mercredi, Samedi et Dimanche.

Je vais me coucher vers 22 heures Je vais me coucher vers 22 heures. Cela depend de l’heure à laquelle on mange...

THANK YOU! FROM EVERYONE AT SACRED HEART PRIMARY, PENICUIK, SCOTLAND