ROLE-PLAY HIGHER You’re discussing pocket money with your French penfriend. To see the teacher’s card, click herehere Reçois combien – de qui Mes parents.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
La famille (f)! Ma famille (f)!
Advertisements

GCSE Speaking Exam.
ROLE-PLAY OVERLAP. You are talking about your pets For help with the vocab, click herehere Listen to the question and replyIl est noir et blanc et assez.
ROLE-PLAY OVERLAP. You are talking about your next holiday For help with the vocab, click herehere Say you will travel by planeJe vais voyager en avion.
Leçon 31: Il faut de largent ! Olivier parle du coup de téléphone de Bérénice à ses copains. Il leur résume la situation. Olivier : Une fille du collège.
Objective: develop a short conversation about pocket money. Outcomes: be able to ask and answer two question (level4) Be able to list 5 things you do to.
Aider a la maison.
dire si j’ai des frères ou des sœurs.
L’Argent de Poche (La tirelire).
FRENCH SPEAKING EXAM TOPIC QUESTIONS.
GCSE FRENCH SPEAKING EXAM TOPIC QUESTIONS.
Que fais tu de ton argent de poche? Learning how to say what you do with your pocket money.
Using the Past tense.
Lundi, 19 juin.
Une personne qui dépense beaucoup d’argent est …
The verbs AVOIR and ETRE. AVOIR = to have Jai = I have Tu as = You have Il/elle a = he/she has Nous avons = we have Vous avez = you (polite) have Ils/elles.
Une entreprise décide de changer de gestion et engage un nouveau directeur général. Ce dernier est déterminé a procéder a des changements pour rendre.
Une entreprise décide de changer de gestion et engage un nouveau directeur général. Ce dernier est déterminé a procéder a des changements pour rendre.
Tu es comment?.
ROLE-PLAY HIGHER. Youre talking about your town to a French friend To see the teachers card, click herehere Décrire ville (2 détails) Jhabite à Cardiff.
Mohamed rentre dans sa nouvelle école. - Comment t'appelles-tu ? demande la maîtresse. - Mohammed, répond le petit. - Ici nous sommes en France, il n'y.
Core French 908 – M. MacDonald
Les descriptions.
(Joanne Crease - Dane Court) Learning intention: to ask and respond to the question Do you have any brothers or sisters?
Un riche industriel s'adresse à un ami ministre en ces termes :
LA FAMILLE NIVEAU 1 ET AB INITIO 1.
L’argent de poche Learning Objective: To be able to exchange information about pocket money in French. Lundi 3 juin.
Français 41 – Unité 2 L’enseignement
Les verbes Devoir Recevoir
ROLE-PLAY HIGHER. You’re talking to a French friend about what you did for your work experience To see the teacher’s card, click herehere Sorte de stage,
Qu’est-ce que tu fais avec ton argent de poche?
Vocab Role-plays Conversation questions Reading practice
Dials des gens PPS Musical.
Indirect Object Pronouns In French. In French an indirect object indicates to whom or for whom something is done. For example, in the sentence below:
Les objets directs/indirects
L’argent de poche Objectif - to revise numbers - to be able to say how much pocket money you get - to be able to say what you do with it ©Light Bulb Languages/LRichardson.
Lesson 20 – “Alice a un job”. Comparisons Culturelles Compare how teenagers in France and in the United States get their spending money. Why do you.
ROLE-PLAY FOUNDATION. You are talking about your house (you start) For help with the vocab, click herehere Say that you have your own room J’ai ma propre.
Traduisez le passage suivant en français: Every day I have to do some household chores. In the morning I must make my bed because it would not be fair.
ROLE-PLAY OVERLAP You are at the youth hostel For help with the vocab, click herehere Ask if you can hire sleeping bags On peut louer des sacs de couchage?
ROLE-PLAY OVERLAP You are in a French café For help with the vocab, click herehere Listen to the question and reply Oui, je voudrais un coca et un café.
Passé, présent, futur L’année dernière Normalement Il y a deux ans Cette année L’année prochaine A l’avenir L’ été dernier Le week-end prochain Le week-end.
GCSE FRENCH SPEAKING EXAM TOPIC QUESTIONS.
Que fais tu pour avoir de l’argent de poche ?
A: Tu as un idée de cadeau pour mon petit frère?
3.mettre/débarrasser la table 4.faire les courses 5.faire la cuisine
ROLE-PLAY HIGHER. You’ve been involved in an accident. You’re talking to a French doctor To see the teacher’s card, click herehere Accident (ambulance,
Conversation de 5 minutes
ROLE-PLAY 2 DEALING WITH DIRECTIONS Say you have to take the first road on the right and turn left. The tourist information bureau is opposite the museum.
ROLE-PLAY 1 ARRIVING AT A HOTEL Say helloBonjour Say you want to book a double bedroom from the 14th to the 16th of may, on the ground floor if possible.
ROLE-PLAY 1 FOUNDATION Say what time you go to bed Je me couche à vingt-deux heures. Ask your French friend if he/she likes television Est-ce que.
Passé Composé Participes Passés.
La négation Part 1.
Addition de nombres à un ou deux chiffres Mathématiques – Calcul mental  Entraînement n° 4.
Mots-Outils Tu devrais pouvoir lire ces mots sans devoir faire les sons des lettres. Si tu as de la difficulté, pratique, pratique, pratique!
© A Smith Copiez les questions suivantes Leave a big gap between each question for making a note of useful vocabulary. -Qu’est-ce que tu fais pour aider.
Ma Femme et Moi, on te propose un petit test. Test Mettre le son.
Ta mère Exprimons-nous: asking and offering advice Mme Nusbaum Madame BerndtTon ami(e)
La famille. La famille: les objectifs Today you will learn how to: introduce members of your family in French, say what they are called, say “my” in French.
Objective: To be able to understand and answer questions in French about past vacations.
ROLE-PLAY HIGHER. You’re ringing a restaurant to book a table To see the teacher’s card, click herehere Réserver table, nombre de personnes Adresse, parking.
Le Verbe Voir (to see). Voir—to see je vois tu vois il/elle/on voit nous voyons vous voyez ils/elles voient Le Passé Composé: J’ai vu.
Ta mère Exprimons-nous: asking and offering advice Mme Nusbaum Madame BerndtTon ami(e)
ROLE-PLAY OVERLAP You are at the tourist information bureau For help with the vocab, click herehere Listen to the question and reply J’aime visiter les.
ROLE-PLAY HIGHER You’re in a shop. You wish to make a complaint To see the teacher’s card, click herehere Demander parler directeur Je voudrais parler.
Aider à la maison L’aspirateur Je passe l’aspirateur.
L’argent de poche En général, mes parents me donnent quinze euros par semaine. Je reçois aussi de l’argent à noël et pour mon anniversaire. Le mois dernier,
L’ argent et toi! L’ argent et toi!.
Transcription de la présentation:

ROLE-PLAY HIGHER

You’re discussing pocket money with your French penfriend. To see the teacher’s card, click herehere Reçois combien – de qui Mes parents me donnent 15 euros par mois et ma grand-mère 10 euros Petit boulot - explique Dépenses comment En général j’achète des CDs ou des vêtements Réponds à la question Oui, j’essaye d’économiser 10 euros par mois Je n’ai pas de petit boulot, je suis trop jeune

Teacher’s card To see the pupil’s card, click herehere Tu reçois de l’argent de poche? Qu’est-ce que tu fais de ton argent? Tu économises une partie de ton argent de poche? Tu as un petit boulot?