Les gestes de base regarde écoute écrit lit parle mange ouvre ferme bouge ne bouge pas
Ajoutons l’article Je Tu Il Elle On Je regarde Tu fermes Il lit Elle parle On bouge
Créons les phrases Des mots-amis un sandwich la radio une vidéo un message Des mots familiers un livre un cahier la porte la fenêtre
Ajoutons aux phrases Des adverbes bien mal beaucoup vite Des lieux à la bibliothèque dans la salle de classe à l’école chez moi
Comment pratiquer? Pratique en paires (A fait des gestes / B parle ensuite B fait des gestes / A parle) 30 secondes (A parle / B compte) – ensuite B/A Petit quiz (Prof fait des gestes/ Élèves écrivent)
Et maintenant pratiquons!
Dice and card game Draw a verb card and roll die. Number on die = number of sentences. One point for each correct sentence. Rolling a “3” means making three sentences with the verb card drawn, e.g., –Je mange vite. –Il mange un sandwich. –Tu manges la pizza.
Assessment Options Test oral – teacher gestures, students select the word from a word list Students play and assess each other. Play “Je suis super!” with the teacher. Teacher counts the number of correct sentences in 30 seconds.
Reflection In pairs or threes: How do gestures enhance communication? How can you see using gestures in your classroom?
Enhancing communication through gestures Inspiré par Pam Haynes S.D. #42 (Maple Ridge – Pitt Meadows)
Practise options In groups of 2 – 3 Beat the clock Use student-made flashcards Word – gesture Gesture – word Affirmative – negative Third person – infinitive