Les gestes de base regarde écoute écrit lit parle mange ouvre ferme bouge ne bouge pas.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
A partir d’un verbe Les Verbes Réguliers en ER.
Advertisements

A partir d’un verbe Les Verbes Irréguliers.
Je/j tu il elle nous vous ils elles I you he she we you they Les sujets (je, tu etc…)
LImparfai t. Set-Up and Play: This is a great activity to get students writing sentences with correct verb forms that has them demonstrate that they know.
Trouvez les mots! 1.frites 2.poulet 3.Tarte aux pommes 4.limonade 5.fromage 6.poisson 7.gateau 8.steak Extension: 1.Translate the words in english Extension:
Les pronoms relatifs Objective: Learn to use more interesting and more complex sentences in French.
Quelle est la question?.
Quelle est la question?.
Je ne vais pas voyager cet été.
3 façons de poser des questions
masculine (at least 1 boy)
Est-ce que tu aides à la maison? Le Lundi Le Vendredi Le Mercredi Le Weekend Le but: To learn how to use the negative in French with chores ________________________.
Job Interview. Francais 3 Regulier (1 Oral Formative Assessment, 1 Written Formative Assessment, 1 Vocab Quiz Formative Assessment.
Hier c’était lundi vingt-huit octobre
BD1-CH1 Révision pour lexamen. Avoir= to have I have a CD. Jai un CD. I dont have any CDs. Je nai pas de CD.
Bellringer 29/9 Match each subject with the correct form of être tu est le garçon es je suis elle lécole.

Lesson 07.04: Le verbe faire Lesson 07.05: Le négatif French 1 Segment 2.
Welcome to French Live Lessons!
Essential Questions How can you express the verb “ to be” in French?
DR & MRS VANDERTRAMP. WHAT DO THESE SENTENCES MEAN? Je suis sortie avec des amis. Nous sommes partis pour Bruxelles. Quand est-ce que tu es rentré de.
Les Adverbes. What are they? Adverbs describe verbs, adjectives, and other adverbs. They tell how, how much, where, why, or when. Exemple: beaucoup, bien,
Leçon 7: Une boum Les verbes en -er Many French infinitives end in -er
3 Les Verbes -ER Talking about people’s activities Les normes: –Communication 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding.
Let’s go back to the verb endings. What are our 3 infinitive endings? ER IR RE What is an infinitive? An unconjugated verb In other words, a verb in the.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Indirect Object Pronouns Presentation, Part 2 You should now know the direct object pronouns from the first presentation: Me-me Te-you Le-him, it La—her,
Two versions– slide three is updated as of 2012 to simplify the activity for students...hopefully.
Français 6/4/12 Ouvrez vos livres á page 239. Tu as passé in bon week-end? Qu’est-ce qui c’est passé? Utilisez: d’abord, ensuite, aprés, enfin. What do.
Les activités et les préférences Français I Quarter 2
Unite 3 – Pourquoi Moi?. Les choix VOCAB Ang-Fr VOCAB Fr-Ang Pronoms directs Passe Compose w/ Etre Passe Compose: Avoir or Etre?
Chapter 6 Lesson 1 Essential Questions: How can you talk about the city in French? How can you describe how you travel in the city?
Nous allons .. préparer un texte (pour écrire ou décrire)
J’aime: I like Je n’aime pas: I don’t like
Fais correspondre! Faire du VTT Faire du camping Faire du canoë
I can things & activities that I like/dislike in detail. 1: I don’t know what the words mean. 2:I know the word meanings but I can’t say how much I like/dislike.
J’ai fini Il regardeVous perdez Il a regardé J’ai vendu Nous avons choisi Elles attendent Tu as mangé Vous avez répondu Je finis Elles ont attenduTu manges.
LES PRONOMS LES VERBES L A CULTURE Questions expression Vocabulaire LES QUESTIONS.
2 L’impératif  Telling people to do things  Les normes:  Communication 1.2 Understanding the written and spoken language  Comparisons 4.1 Understanding.
FLASH! Power Point Sample. Use FLASH! with any level I put a variety of topics in here so you can see how to make a FLASH! with different levels of learners.
La pyramide je Je déteste Je déteste faire
À la maison Chapitre 5 Lesson 1 Essential Question:
Let’s enjoy songs Session 5.
Let’s enjoy making Session 3 Let’s enjoy making: Session 3 Que pensez-vous ?
Chapitre 1 Le çon 2 Le vocabulaire. Un crayon A pencil.
Let’s enjoy songs Session 3.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
Journal – le 24 novembre Décrivez la salle de classe. List as many classroom vocab words as you can remember. (Put all written activities in your journal.
 C’est à toi 1 – Unité 6 - En voyage Nous avons visité Paris.
Les sujets (je, tu etc…) I je/j’ you tu il he elle she nous we vous
WALT: THE ALPHABET AND TELLING THE TIME IN FRENCH
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
JE is I TU is YOU IL HE ELLE is SHE ON means ONE NOUS is WE and VOUS can mean YOU ALL ILS is THEY (ELLES is THEY!) and VOUS can also mean YOU FORMAL JE.
Objectives: To be able to use the vocabulary about school objects Objectives: To be able to use the vocabulary about school objects Beginners B B T T Teacher.
AGREE OR DISAGREE Read each statement. Then, using the second sentence as a clue, fill in the blank with the correct way to agree or disagree with the.
The Verb Devoir in the Conditional. “Should”  Use the verb Devoir in the conditional to tell what you “should” do.  Ex. You should take notes.  The.
Français I – Révision de famille, vêtements, verbes –ER Petit examen demain le 9 octobre.
U NITE 7A: E CHAUFFEMENT 1 L E PREMIER OCTOBRE Le mot juste Fill in each blank with an appropriate vocabulary word. 1. M. Tremaine doit ( must ) avoir.
A l’école C’est une photo de jeunes personnes à l’école.?
AGREE OR DISAGREE Read each statement. Then, using the second sentence as a clue, fill in the blank with the correct way to agree or disagree with the.
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
Mercredi neuf septembre By the end of this lesson you will able to understand words and instructions commonly used in French classes.
Le passé composé J’ai regardé la TV Tu as joué au foot Il est allé au cinema Elle a acheté des bonbon 1. what do those sentences have in common ? 2. What.
Expressions of Quantity. Combien de To ask “how many” or “how much,” use the expression combien de before a noun. Combien de croissants est-ce que tu.
Les pronoms Y et EN. Les pronoms – révision Use pronouns to avoid repeating words.
Les endroits I can talk about places.
Put these phrases into 4 categories, and decide on a title for each category. There may be more than one possible answer! boire de l’eau manger des fruits.
Que veut dire…. 1.Un crayon 2.Une étagère 3.Un pupitre 4.Une fenêtre 5.Une porte 6.Des chaises 7.Des feutres 8.Des élèves un unedes Why do some words have.
Transcription de la présentation:

Les gestes de base regarde écoute écrit lit parle mange ouvre ferme bouge ne bouge pas

Ajoutons l’article Je Tu Il Elle On Je regarde Tu fermes Il lit Elle parle On bouge

Créons les phrases Des mots-amis un sandwich la radio une vidéo un message Des mots familiers un livre un cahier la porte la fenêtre

Ajoutons aux phrases Des adverbes bien mal beaucoup vite Des lieux à la bibliothèque dans la salle de classe à l’école chez moi

Comment pratiquer? Pratique en paires (A fait des gestes / B parle ensuite B fait des gestes / A parle) 30 secondes (A parle / B compte) – ensuite B/A Petit quiz (Prof fait des gestes/ Élèves écrivent)

Et maintenant pratiquons!

Dice and card game Draw a verb card and roll die. Number on die = number of sentences. One point for each correct sentence. Rolling a “3” means making three sentences with the verb card drawn, e.g., –Je mange vite. –Il mange un sandwich. –Tu manges la pizza.

Assessment Options Test oral – teacher gestures, students select the word from a word list Students play and assess each other. Play “Je suis super!” with the teacher. Teacher counts the number of correct sentences in 30 seconds.

Reflection In pairs or threes: How do gestures enhance communication? How can you see using gestures in your classroom?

Enhancing communication through gestures Inspiré par Pam Haynes S.D. #42 (Maple Ridge – Pitt Meadows)

Practise options In groups of 2 – 3 Beat the clock Use student-made flashcards Word – gesture Gesture – word Affirmative – negative Third person – infinitive