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27 au 30 Déc. 2009 AIESEC SENEGAL….NTMS 2010 Commitment in learning, ready for actions AIESEC Brand Expérience.

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1 27 au 30 Déc. 2009 AIESEC SENEGAL….NTMS 2010 Commitment in learning, ready for actions AIESEC Brand Expérience

2 27 au 30 Déc. 2009 AIESEC SENEGAL….NTMS 2010 Commitment in learning, ready for actions C’est quoi le Brand ?

3 27 au 30 Déc. 2009 AIESEC SENEGAL….NTMS 2010 Commitment in learning, ready for actions Littéralement, brand veut dire marque en français C’est pas faut de dire que c’est Juste l’image de marque d’un produit sur le marché

4 27 au 30 Déc. 2009 AIESEC SENEGAL….NTMS 2010 Commitment in learning, ready for actions Mais à AIESEC le Brand est plus qu’une image, un logo ou une description; c’est l'image et la réputation dont nous voulons que les autres associent à notre organisation. le brand est également plus que l'image que nous voulons que les autres aient de nous, c'est aussi une description de l’organisation que nous voulons être. le brand est une expression de vos actes et ce que vous faites chaque jour. a aiesec, notre brand est représenté à travers notre vécu de l'aiesec way. notre «brand expérience" est l'expérience que nous voulons que nos parties prenantes « stakeholders » (les membres, sympathisants, supporters) vivent quand ils interagissent avec aiesec.

5 27 au 30 Déc. 2009 AIESEC SENEGAL….NTMS 2010 Commitment in learning, ready for actions  POURQUOI AVONS-NOUS UNE MARQUE MONDIALE 1.POUR ÊTRE PLUS COHÉRENTS ET CRÉDIBLES, 2.POUR ATTIRER DAVANTAGE D'INTERVENANTS DE L'AIESEC ET DONNER UN AVANTAGE CONCURRENTIEL ÉVIDENT, 3.POUR ATTIRER LES BONS INTERVENANTS ET DE FIXER LES BONNES ATTENTES, 4.POUR ALIGNER L'ORGANISATION METTRE À PROFIT L‘AIESEC EXPÉRIENCE DANS LE MONDE

6 27 au 30 Déc. 2009 AIESEC SENEGAL….NTMS 2010 Commitment in learning, ready for actions  BRAND PROMISE VS. BRAND EXPERIENCE  DIFFICILE D’APPLIQUER A NOS PRODUITS  JUSTE ORIENTÉ A L’INTÉRIEUR DE NOUS MÊME  NE DONNER PAS DE RAISONS AU PARTENAIRES DE CHOISIR AIESEC PAS NOS CONCURRENTS  SIMPLEMENT COMPOSÉ DE MOTS QUI NOUS SEMBLAIT DÉCRIRE LES MIEUX AIESEC  PAS DE PLAN CLAIR POUR L’UTILISER BRAND PROMISE

7 27 au 30 Déc. 2009 AIESEC SENEGAL….NTMS 2010 Commitment in learning, ready for actions  BRAND PROMISE VS. BRAND EXPERIENCE BRAND EXPERIENCE  VISE L'ENVIRONNEMENT EXTÉRIEUR L’INFLUENCE VERS L’INTERIEUR  LA FAÇON DONT NOS INTERVENANTS CONNAISSENT NOTRE MARQUE QUAND ILS INTERAGISSENT AVEC AIESEC,  LA MANIÈRE DONT NOUS FAISONS LES CHOSES DIFFÉREMMENT DE NOS CONCURRENTS.  NOUS ASSURE QUE NOUS RENFORÇONS NOTRE MARQUE MONDIALE DANS TOUTES LES ACTIONS QUE NOUS PRENONS,  RÉPONDENT AUX BESOINS DE NOS INTERVENANTS ET NOUS METS DEVANT NOS CONCURRENTS DANS LE MÊME TEMPS.

8 27 au 30 Déc. 2009 AIESEC SENEGAL….NTMS 2010 Commitment in learning, ready for actions  BRAND PROMISE VS. BRAND EXPERIENCE BRAND EXPERIENCE

9 27 au 30 Déc. 2009 AIESEC SENEGAL….NTMS 2010 Commitment in learning, ready for actions  BRAND EXPERIENCE le brand expérience est un moyen simple de comprendre comment notre public cible (les membres sympathisants, et supporters) expérimentent (ou interagissent avec) la marque de L'AIESEC. les interactions et les points de contact qu'ils ont avec L'AIESEC façonneront l'impression de ce que AIESEC est pour eux, et en étant conscient de cela, nous pourrons gérer le genre d'expérience que nous aimerions que nos publics cibles de aient avec AIESEC. le brand expérience comporte plusieurs éléments:

10 27 au 30 Déc. 2009 AIESEC SENEGAL….NTMS 2010 Commitment in learning, ready for actions SO LADYS AND GENTLEMAN LET’S CONTINUE IN ENGLISH LIKE YOU WANT !!!

11 27 au 30 Déc. 2009 AIESEC SENEGAL….NTMS 2010 Commitment in learning, ready for actions  BRAND EXPERIENCE (organizations offering similar products to our target audiences) Our competitors our potential members, enablers and supporters Target audiences the first interaction point to AIESEC for our target audiences Physical manifestations what our target audiences get out of engaging with AIESEC) Benefits reflective of The AIESEC Way Our Values what distinguishes us from our competitors Discriminator what we do in AIESEC, what we are about Essence

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13 27 au 30 Déc. 2009 AIESEC SENEGAL….NTMS 2010 Commitment in learning, ready for actions Competitor Target audiences Physical manifestation benefits Our values discriminatoressence

14 27 au 30 Déc. 2009 AIESEC SENEGAL….NTMS 2010 Commitment in learning, ready for actions Competitor Target audiences Physical manifestation benefits Our values discriminatoressence

15 27 au 30 Déc. 2009 AIESEC SENEGAL….NTMS 2010 Commitment in learning, ready for actions Competitor Target audiences Physical manifestation benefits Our values discriminatoressence

16 27 au 30 Déc. 2009 AIESEC SENEGAL….NTMS 2010 Commitment in learning, ready for actions Competitor Target audiences Physical manifestation benefits Our values discriminatoressence

17 27 au 30 Déc. 2009 AIESEC SENEGAL….NTMS 2010 Commitment in learning, ready for actions Competitor Target audiences Physical manifestation benefits Our values discriminatoressence

18 27 au 30 Déc. 2009 AIESEC SENEGAL….NTMS 2010 Commitment in learning, ready for actions Competitor Target audiences Physical manifestation benefits Our values discriminatoressence

19 27 au 30 Déc. 2009 AIESEC SENEGAL….NTMS 2010 Commitment in learning, ready for actions Competitor Target audiences Physical manifestation benefits Our values discriminatoressence Our values are an important part of the Brand Experience. The organizational values defined in The AIESEC Way were not made to be written up on a wall and forgotten about. They dictate how we should act according to our value system for the organization. Our values are also what our target audiences experience and live when they interact with AIESEC, thus they definitely determine how others view us and experience our brand. Striving for excellence Acting sustainably Living diversity Activating leadership Demonstrating integrity Enjoying participation

20 27 au 30 Déc. 2009 AIESEC SENEGAL….NTMS 2010 Commitment in learning, ready for actions Competitor Target audiences Physical manifestation benefits Our values discriminatoressence YOUTH DRIVEN IMPACTFUL EXPERIENCE

21 27 au 30 Déc. 2009 AIESEC SENEGAL….NTMS 2010 Commitment in learning, ready for actions Competitor Target audiences Physical manifestation benefits Our values discriminatoressence This is the essence of what we do as an organization. This may not be different to our competitors, but it is the centre of our actions. Our differentiator is how we do this differently to our competitors. Our essence is taken from the essence of the brand promise: activating leadership. AIESEC is about providing the platform and necessary tools for youth to develop themselves, so that they can have a positive impact on their environments.

22 AIESEC SENEGAL….NTMS 2010 Commitment in learning, ready for actions 27 au 30 Déc. 2009

23 AIESEC SENEGAL….NTMS 2010 Commitment in learning, ready for actions Regrouper vous en 4 groupes! 1.Vous allez donner 4 sortes de produit. 2.Verifier si c’est alligné au Brand. 3.Utiliser le Filtre 20 minutes

24 27 au 30 Déc. 2009 AIESEC SENEGAL….NTMS 2010 Commitment in learning, ready for actions RETOUR - RESTITUTION  Groupe 1  Groupe 2  Groupe 3  Groupe 4

25 27 au 30 Déc. 2009 AIESEC SENEGAL….NTMS 2010 Commitment in learning, ready for actions QUESTIONS – REPONSES SUGGESTIONS - CRITIQUES

26 27 au 30 Déc. 2009 AIESEC SENEGAL….NTMS 2009 Commitment in learning, ready for actions Amadou Moctar SIDIBE MCVP IM & Project Coordinator 77 782 72 92 / moctar.sidibe@aiesec.net


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