La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

Français 1: Chapitre 3: Tout pour la rentrée. CHAPTER 3: TOUT POUR LA RENTREE  In this chapter, you will learn to: Make and respond to requests Ask others.

Présentations similaires


Présentation au sujet: "Français 1: Chapitre 3: Tout pour la rentrée. CHAPTER 3: TOUT POUR LA RENTREE  In this chapter, you will learn to: Make and respond to requests Ask others."— Transcription de la présentation:

1 Français 1: Chapitre 3: Tout pour la rentrée

2 CHAPTER 3: TOUT POUR LA RENTREE  In this chapter, you will learn to: Make and respond to requests Ask others what they need and tell what you need. Tell what you’d like and what you’d like to do. Get someone’s attention. Ask for information. Express and respond to thanks. http://www.youtube.com/ watch?v=DKfwvE3WK1M

3 A L’ECOLE (3-1) Un cahier Un crayon Une gomme Une calculatrice Un taille- crayon Un classeur Un livre Une trousse Des feuilles de papier Une regle Un stylo Un sac a dos

4 MAKING AND RESPONDING TO REQUESTS (3-1) To ask someone for something:  Tu as un stylo?  Vous avez un crayon? To respond:  Oui, voila. Here.  Non. Je regrette. Je n’ai pas de crayons. I’m sorry. I don’t have any…

5 MAKING AND RESPONDING TO REQUESTS (3-1)  Tu as une calculatrice, Paul?  J’ai un stylo, un crayon, une regle, et des feuilles de papier, mais je n’ai pas de calculatrice!

6 INDEFINITE ARTICLES (3-1) The articles un and une both mean a or an. The article des means some. Masculine (a; an) Feminine (a; an) Plural (some) Negative (a; an; any) Indefinite Article ununedesde (d’) Example J’ai un crayon.J’ai une regle.J’ai des stylos. Je n’ai pas de papier. Notice that un, une, and des change to de in negative sentences (ne…pas). J’ai un crayon, mais je n’ai pas de papier.

7 INDEFINITE ARTICLES (3-1) Is it plural? (ends in s or x) Is it negative? (ne...pas) Is it masculine? Is it feminine? No YesYes YesYes YesYes YesYes Does it start with a vowel? No YesYes d’ de des un une

8 INDEFINITE ARTICLES (3-1) Translate each sentence from English to French. Be sure to conjugate avoir and use the correct indefinite article. 1.I have a calculator. 2.We have some pens. 3.Jérôme does not have a notebook. 4.They (girls) have pieces of paper. 5.Do you have a pencil?

9 EXPRESSING NEEDS (3-1) To ask what someone needs:  Qu’est-ce qu’il te faut pour les maths? What do you need for..? (informal)  Qu’est-ce qu’il vous faut pour la geo? What do you need for..? (formal) To tell what you need:  Il me faut un stylo et un classeur. I need…

10 VOCABULAIRE (3-1) un compasdes crayons de couleur un feutre du liquide correcteur du ruban adhesif une tenue de gymnastique

11 A vous! Express your needs for 4 of your classes!  Fold the white page  You will have 4 strips  On each strip, you will write a class which you have, with what teacher, at what time you have that class, your opinion of this class and the supplies which you need for that class J’AI…………à………..AVEC………..C’EST……….. Pour le cours de……..IL ME FAUT…………………. Ex: J’ai EPS à sept heures vingt du matin AVEC Monsieur McInnes, c’est genial! Pour le cours D’EPS, il me faut une tenue de gymnastique.


Télécharger ppt "Français 1: Chapitre 3: Tout pour la rentrée. CHAPTER 3: TOUT POUR LA RENTREE  In this chapter, you will learn to: Make and respond to requests Ask others."

Présentations similaires


Annonces Google