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Publié parAdalard Arnaud Modifié depuis plus de 10 années
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Frédéric PERODEAU Délégué Général Institut Français du Merchandising October 2013 « A New Way of Selling »
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Institut Français du Merchandising One association connnecting retailers and suppliers Our expertise: Merchandising and Shopper Knowledge instores 310 Members Workshops and studies Key Meetings: « Les Journées Annuelles de lIFM »
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8 à 10000 in one supermarket 400 000 sku grocery 60 à 90000 grocery skus in one hypermarket 300 used by a family 10 up to 50 per shopping basket Source IRI Shopper study 2010
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Shopping time is decreasing: 40 to 50 minutes means 1 minute to select the right sku among 1000 Hypermarket: 150 skus of toothpaste 550 skus of shampoos
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Le malaise! What an embarrassment
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market(s) market(s)
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Discount Specialists Historical trade
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We cant sell all to everybody
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" Le problème des hypers, c'est que la vie s'en est échappée au profit de la rentabilité » Georges Plassat, PDG de Carrefour Journée LSA.
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Economie de la demande Illimité Prix Négociables Media Traditionnels & Nouveaux Media Multiplicité des Points de Vente Magasi ns en dur Frontières Media Traditionn els Econo mie de loffre Prix Fixes MODELE RIGIDEMODELE FLEXIBLE De nouveaux business models
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TRANSFORMING SHOPPER EXPERIENCE 1) NEW PRODUIT
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TRANSFORMING SHOPPER EXPERIENCE 2) P.O.S. INNOVATION
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TRANSFORMING SHOPPER EXPERIENCE 3) E-SHOPPING
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TRANSFORMING SHOPPER EXPERIENCE DIGITALE INNOVATION
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Is when a shopper visits a store to check out a product but then purchases it on line SHOWROOMING Issues ? Solutions ? -Lower sales - Sellers work and inform the customer on behalf of competitors: demotivation / fatigue - Lower price / Best Price Guarantee -Add value - Search exclusivity -Make shopping fun / enjoyable -Build a close relationship (social networking / membership)
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And the winner is……
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Just looking fee
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82% of purchases are still made in a store in Europe 45% of in-store purchases ae influenced by online serch
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Les prochaines étapes de la construction du Multicanal 2012: le site web parfait 2012: Le magasin parfait Plus la complexité saccroît et plus la satisfaction du client souffre Darty peut faire la différence et gagner en panier moyen, en revenu par client et en fidélité accrue : Synchronisation des canaux, Simplification du parcours dachat, Une plus profonde compréhension des besoins consommateurs, Des propositions localisées et personnalisées …. Avec une ouverture sur loffre globale Là où le client veut, quand il veut!
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