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Mobility survey RESULTS
Presentation of the Mobility survey RESULTS conducted by BRUSSELS METROPOLITAN
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DAY TO DAY MOBILITY IN BRUSSELS
ACCORDING TO COMPANIES, MOBILITY impacts mostly : Quality of air environment Employees' Comfort Work hours 33% OF RESPONDING COMPANIES HAVE MOBILITY SOLUTIONS MOST FREQUENT ONES (around 65%) Bicycle parking, showers & changing rooms, home working, public transport fully card paid LESS FREQUENT ONES (around 20%) Car Pooling, flexible hours, company bicycles, green car policy Innovation solutions proposed by companies (own mobility solutions that could help building a portefeuille mobilite) Un service de bus prenant en charge les enfants à leur domicile ou autre lieu stratégique pour les amener à l'école et les ramener le soir.- Prise en charge à de 50 à 100% du prix de l'abonnement aux transports et à 100% du prix de l'abonnement Villo!- travail conjoint avec des entreprises proches ou similaires (IPSS)- du coaching entre cyclistes avertis et cyclistes qui se remettent en selle.- deux semaines de test gratuit d'un vélo (au choix) (grâce à l'ASBL ProVelo)- un plan de mobilité depuis 2000 ; un coordinateur mobilité depuis 2007 ; Villo comme vélo de service depuis 2009 ; indemnité piéton (=cycliste) ; télétravail 2 jours/semaine pour presque tout le personnel...- Prise en charge à 50% du prix d' abonnement aux transports en commun- bureaux satellites sur les site de l'entreprise; voitures partagées de l'entreprise; blue bikes- un système de transport de nuit via les taxis- Mise à disposition de tickets STIB (gratuits) pour les déplacements professionnels dans Bruxelles. THIS IS MAINLY DUE TO : Company localisation (61%) Congested roads (62%) Lack of Public transportation (54%)
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RESPONDING COMPANIES ARE MOSTLY ACTIVE in public administration (18%)
To find mobility solutions, Companies would consider …. … working with neighbour companies ON Carpooling (37%) Encourage use of bicycle (21%) Parking management (17%) company bikes (16%) RESPONDING COMPANIES ARE BASED on a unique site (47%), on multiple sites (53%) RESPONDING COMPANIES ARE MOSTLY ACTIVE in services (34%) in public administration (18%) Innovation solutions proposed by companis (own mobility solutions that could help building a portefeuille mobilite) Un service de bus prenant en charge les enfants à leur domicile ou autre lieu stratégique pour les amener à l'école et les ramener le soir.- Prise en charge à de 50 à 100% du prix de l'abonnement aux transports et à 100% du prix de l'abonnement Villo!- travail conjoint avec des entreprises proches ou similaires (IPSS)- du coaching entre cyclistes avertis et cyclistes qui se remettent en selle.- deux semaines de test gratuit d'un vélo (au choix) (grâce à l'ASBL ProVelo)- un plan de mobilité depuis 2000 ; un coordinateur mobilité depuis 2007 ; Villo comme vélo de service depuis 2009 ; indemnité piéton (=cycliste) ; télétravail 2 jours/semaine pour presque tout le personnel...- Prise en charge à 50% du prix d' abonnement aux transports en commun- bureaux satellites sur les site de l'entreprise; voitures partagées de l'entreprise; blue bikes- un système de transport de nuit via les taxis- Mise à disposition de tickets STIB (gratuits) pour les déplacements professionnels dans Bruxelles. … SHARING DATA - Do it already today (6%) Will do it within 2 years (20%) Will do it within 3-5 years (27%) Will do it later (23%) Will never do it (27%)
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Expectations of COMPANIES vis a vis the GOVERNING AUTHORITIES
90% would like a ‘unique booth’ to buy STIB, DE LIJN, SNCB, TEC tickets 86% would like a discount fare on periphery car parks for users using public transport to reach their final destination 93 % -87%would like a unique guichet to buy stib. the lijn, SNCB, TEC tickets 93% -82% would like a discount fare on peripheric parkings for users using public transport to reach their final destination85% -86% would like a unique fare for public transport in the whole RER zone79% 89% would like regional coordination on public road works would like reserved riding lines opera car pooling cars44% -55‰ are pro a congestion tax (as in London), depending on what tile you enter the city 85% would like a unique fare for public transport in the whole RER zone 84% would like regional coordination on public road works 50% are pro a congestion tax, to encourage less traffic, off peak time
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HELP ! 14% companies consider relocating if nothing improve mostly towards a train station/ airport or near the ring entrance MOBILITY EXPECTATIONS FROM EMPLOYEES Are HIGH AND VARIOUS ‘strong coordination, collaboration between the four regions’, ‘qualitative and coordinated public transports’ ‘maintain train service in case of strike’ solutions in general : ‘free periphery car parks, sponsored Public Transports, more and more secure cycling pathways’ ‘multi-modal real time info’, ‘lanes for car-poolers’…. THERE IS A HUGE need for collaborative GOVERNANCE TO HELP FIND MOBILITY SOLUTIONS
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