Télécharger la présentation
La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez
Publié parAncel Benoist Modifié depuis plus de 10 années
1
Influence of standards implementation on students motivation in the French classroom Innsbruck, Sept. 17th, 2011 Dr. Mareschal Michel, BG/BRG Purkersdorf michel.mareschal@gympurkersdorf.ac.at
2
FRENCH TEACHING IN AUSTRIAN SECONDARY SCHOOLS BEFORE STANDARDS IMPLEMENTATION
3
MAJOR SKILL: WRITING first priority: avoiding language mistakes grammar correction spelling correction
4
ERROR FREE WRITING step 1: choosing (complex) subjects step 2: reading original texts (C2) step 3: writing using content and language of original texts
5
IMPACT ON STUDENTS excessive demand content oriented – learning by heart no autonomous writing discouragement + disappointment
6
A-LEVEL (REIFEPRÜFUNG) writing part no listening comprehension no reading comprehension writing only/ dictionary allowed = 100%
7
A-LEVEL (REIFEPRÜFUNG) writing part / new version listening comprehension for students learning French 6 years no reading comprehension writing / dictionary allowed 100% [or 80% + 20% listening]
8
UNEQUAL SKILLS WRITINGWRITINGREADING SPEAKINGLISTENING GRAMMAR WRITING
9
FRENCH TEACHING IN AUSTRIAN SECONDARY SCHOOLS SINCE STANDARDS IMPLEMENTATION [to be finalised 2013/14]
10
« Je revendique toujours une part de subjectivité dans la note attribuée à un candidat. Si lon essaye à tout prix de la supprimer, on risque de rendre les enseignants très mal à laise. Les examinateurs et les enseignants sont des professionnels formés. Dun autre côté, il ne sagit pas non plus de laisser libre cours à la subjectivité, qui doit être réduite autant quon le peut et cest là le rôle des barèmes. » Christine Tagliante, Lévaluation et le Cadre européen commun, Clé International, 2007
11
EQUAL SKILLS SPEAKING READINGCOMPREHENSION LANGUAGE in USE WRITING LISTENINGCOMPREHENSION
12
A-LEVEL (REIFEPRÜFUNG) writing part [not yet completely finalised] listening comprehension reading comprehension [language in use] [writing/ no dictionary allowed]
13
IMPACT ON STUDENTS well-balanced demand fair encouragement + satisfaction
14
GENERAL OBSERVATIONS students motivation increase increasing motivation result from standards implementation: skills are equally taught and tested
15
GENERAL OBSERVATIONS students performances change for the better number of students choosing French increase
16
Thank you very much for your attention!
Présentations similaires
© 2024 SlidePlayer.fr Inc.
All rights reserved.