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These slides correspond to the description of the Virtual Retina simulator. The all work has been published in Journal of Computational Neuroscience 2008.

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1 These slides correspond to the description of the Virtual Retina simulator. The all work has been published in Journal of Computational Neuroscience 2008. FACETS

2 Adrien Wohrer Pierre Kornprobst
Model and large-scale simulator of a biological retina with contrast gain control Adrien Wohrer Pierre Kornprobst INRIA Sophia Antipolis Odyssée project team

3 Journal of Computational Neuroscience (2008)
Bio-inspired model Journal of Computational Neuroscience (2008) Analogue Spiking <<Ce modele est bio inspire je disais, puisque nous sommes partis de la physiologie, representee par cette coupe de la retine, (CLICK) que l’on peut schematiser de cette facon, avec les grandes classes principales de cellules que l’on cherche a modeliser. Evidemment, le modele que developpe reste une abstraction car la retine est objet extremement complexe a etudier, et si on veut faire un simulateur, il s’agit de trouver des compromis entre realisme, temps d’execution et qualite des resulats obtenus. (CLICK)(CLICK) Ainsi, notre modele cherche a mettre en equation les principales couches de la retine, et on distingue deux grandes parties (CLICK), une partie purement analogique et une partie impulsionnelle. Sans pouvoir entrer dans les details, les etapes essentielles sont les suivantes.>> (CLICK)

4 Virtual Retina Up to 100,000 neurons in 100* real time
Up to 100,000 neurons in 100* real time Recursive filtering Event-driven spike simulation Open-source software (APP, CeCILL C license) 3 levels of use Direct code (C++) Download/Install full software Run it on a web-service

5 C++ library Enter the code ! Generic tools
Synaptic ports and transmissions Log-polar schemes and filtering Spatio-temporal filtering Spiking arrays XML serialization Generic tools Model extensions Other models

6 Customized XML definition file
Choose the level of complexity : Radial scheme (fovea), or rectangular (uniform). Contrast gain control, or not. X/Y cells. Spikes, or not. Etc.

7 On-line web service An easy way to test and use the software. Authors:
Nicolas Debeissat Pierre Kornprobst Thierry Vieville Adrien Wohrer


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