La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

Personal presentation and peer assessment

Présentations similaires


Présentation au sujet: "Personal presentation and peer assessment"— Transcription de la présentation:

1 Personal presentation and peer assessment
Another writing with everything covered – clear objectives Speaking Listening

2 Alphabet and spelling Numbers Months Colours Hair and eyes Adjectives and agreement Avoir Etre Present tense endings Negatives Opinions Time phrases Intensifiers

3 Saying & asking how something is pelt
septembre The alphabet Saying & asking how something is pelt

4 Satisfactory learning
To recognise and understand sounds for different letters of the alphabet Good learning To say different letters of the alphabet Outstanding learning To ask how something is spelt and respond correctly

5 A ah Papa Abracadrabra bras 5

6 B bay 6

7 C say 7

8 D day 8

9 E euh le de Je me ne dessin repas reU p, fit tennis chev· IX demi
chemise regarder 9

10 F eff 10

11 G jay 11

12 H ash 12

13 I ee •cahier sÏ!K huit avril lundi habite!' Italie fils sou 'is anoual
p tit timide hi to" minuit cyclisme cuisine lit pidne 13

14 J jee 14

15 K car 15

16 L ell 16

17 M em 17

18 N en 18

19 O oh 19

20 P pay 20

21 Q koo musiqu qui g}i11masdq ~e piqu <-nique quand quatre ql1atorz
banqu disque manque attaqu é l1:itadon Quel belgique 21

22 R air Frere Ronronner Regarder 22

23 S ess 23

24 T tay 24

25 U ew 25

26 V [vay] 26

27 W dooblavay 27

28 X eeks 28

29 Y eegrek 29

30 Z zed zedbed 30

31 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
L’alphabet français A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

32 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
L’alphabet français A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

33 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
L’alphabet français A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

34 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
L’alphabet français A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

35 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
L’alphabet français A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

36 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
L’alphabet français A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

37 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
L’alphabet français A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

38 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
L’alphabet français A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

39 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
AH BAY SAY DAY EUH EFF JAY ASH EE JEE CAR ELL EM EN OH PAY KOO AIR ESS TAY EW VAY DOOBLAVAY EEKS EEGREK ZED

40 Pendu! Something blue Famous city Food Famous person Oui Non
Pupils play hangman in pairs and choose a word (in English) and must give letters in French to guess. Oui Non

41 Un jeu Comment ça s’écrit? Ça s’écrit…
All pupils choose a name of a city in the world they would like to visit and must walk around the classroom asking each other how it is spelt to find out the names of different cities where different pupils would like to visit

42 Listen to your teacher and write down the French words. 1-5
Listening Practice 1 Listen to your teacher and write down the French words. 1-5 S P AG H E T T I S drÔle Kit de survie brun L U N E T T E S Je m’appelle C H E V E U X j’ai très quatorze

43 Wednesday lesson

44 Grow the sentence… (add what you can to make it longer and better!)
Mon père s’appelle Tom. J’ai les yeux noirs. Je n’aime pas les chats. Je suis modeste. Students have to change something in the sentence – it could be one detail, it could be the whole thing, it could be adding an additional detail to ‘grow’ the sentence.

45 NB: Ta réponse doit avoir 7 mots.
Qu’est-ce que tu aimes? Qu’est-ce que tu n’aimes pas? Comment s’appelle ta mère? Qu’est-ce que tu as dans ton kit de survie? Give students the questions and 1 minute for question 1 to think through (not write down) an answer with exactly 7 words. Take a few answers in whole class feedback. Then give them 3 minutes to do the same for the next 2 questions. Then give them 3 minutes to choose 1 of the 3 remaining questions and try to come up with a sentence of 10 words – they will need either a connective for this, either ‘y’ or ‘pero’ or a ‘porque’. They can be encouraged to use other forms of the verb other than 1st person too here. This highlights some of the different ways to extend answers. NB: Ta réponse doit avoir 7 mots. Et maintenant, 10+ mots

46 2. Qu’est-ce que tu aimes? 1.Comment t’appelles-tu?
Speed dating 1.Comment t’appelles-tu? 2. Qu’est-ce que tu aimes? 3.Comment s’appelle ton père? 4.Qu’est-ce que tu as dans ton kit de survie? 5. Tu as les yeux et les cheveux de quel couleur? I’ve put a whole range of discussion questions on this slide that would fit broadly into the theme of school and education – it might not be appropriate to have them all at once but it should be possible to build up to these, taking perhaps 3 per lesson to practise in a speaking line/speed-dating activity.

47 Speed dating 1.Comment t’appelles-tu? 2. Qu’est-ce que tu aimes? 3.Comment s’appelle ton père? 4.Qu’est-ce que tu as dans ton kit de survie? 5. Tu as les yeux et les cheveux de quel couleur? Speed dating 1.Comment t’appelles-tu? 2. Qu’est-ce que tu aimes? 3.Comment s’appelle ton père? 4.Qu’est-ce que tu as dans ton kit de survie? 5. Tu as les yeux et les cheveux de quel couleur? Speed dating 1.Comment t’appelles-tu? 2. Qu’est-ce que tu aimes? 3.Comment s’appelle ton père? 4.Qu’est-ce que tu as dans ton kit de survie? 5. Tu as les yeux et les cheveux de quel couleur? Speed dating 1.Comment t’appelles-tu? 2. Qu’est-ce que tu aimes? 3.Comment s’appelle ton père? 4.Qu’est-ce que tu as dans ton kit de survie? 5. Tu as les yeux et les cheveux de quel couleur? Speed dating 1.Comment t’appelles-tu? 2. Qu’est-ce que tu aimes? 3.Comment s’appelle ton père? 4.Qu’est-ce que tu as dans ton kit de survie? 5. Tu as les yeux et les cheveux de quel couleur? Speed dating 1.Comment t’appelles-tu? 2. Qu’est-ce que tu aimes? 3.Comment s’appelle ton père? 4.Qu’est-ce que tu as dans ton kit de survie? 5. Tu as les yeux et les cheveux de quel couleur? Speed dating 1.Comment t’appelles-tu? 2. Qu’est-ce que tu aimes? 3.Comment s’appelle ton père? 4.Qu’est-ce que tu as dans ton kit de survie? 5. Tu as les yeux et les cheveux de quel couleur? Speed dating 1.Comment t’appelles-tu? 2. Qu’est-ce que tu aimes? 3.Comment s’appelle ton père? 4.Qu’est-ce que tu as dans ton kit de survie? 5. Tu as les yeux et les cheveux de quel couleur? I’ve put a whole range of discussion questions on this slide that would fit broadly into the theme of school and education – it might not be appropriate to have them all at once but it should be possible to build up to these, taking perhaps 3 per lesson to practise in a speaking line/speed-dating activity. Speed dating 1.Comment t’appelles-tu? 2. Qu’est-ce que tu aimes? 3.Comment s’appelle ton père? 4.Qu’est-ce que tu as dans ton kit de survie? 5. Tu as les yeux et les cheveux de quel couleur? Speed dating 1.Comment t’appelles-tu? 2. Qu’est-ce que tu aimes? 3.Comment s’appelle ton père? 4.Qu’est-ce que tu as dans ton kit de survie? 5. Tu as les yeux et les cheveux de quel couleur?

48 GRAMMAR You will be asked use the correct parts of AVOIR and ETRE.
This is for ETRE

49 PRESENTING AVOIR – TO HAVE
J’ai I have Tu as You(s) have Il/Elle/on a He/she/one has Nous avons We have Vous avez You(pl) have Ils/elles ont They have

50 Match up Understanding language
J’ai You have Je suis You are Tu es I have Tu as He has Il est I am Il a He is

51 Match up Understanding language
Nous sommes You have Nous avons You are Vous êtes We are Vous avez They have Ils sont We have Ils ont They are

52 Reminder of words for MY
Le stylo Mon stylo Le père Mon père Ma gomme La gomme Ma mère La mère L’appareil photo Mon appareil photo Mon oncle L’oncle Mes kleenex Les kleenex Les parents Mes parents

53 Listening Practice 2 Listen to your teacher and write down what you have in your survival kit. 1-5 CAMERA USB STICK MOBILE PHONE PAPER HANDKERCHIEFS HIGHLIGHTERS

54 Listening Practice 3 Listen to your teacher and write down what these people are like. 1-5 SOPHIE INTELLIGENT MARK CURIOUS ANNETTE POLITE PAULINE GENEROUS PIERRE LAZY

55 Listening Practice 4 Listen to your teacher and write down
what is said about each person. Hair/height/appearance/ eyes 1-5 SAMIRA BLOND LONG HAIR/BLUE EYES VALENTIN STRAIGHT RED HAIR/HANDSOME MARINA MID LENGTH CURLY HAIR/AVERAGE SHORT BROWN HAIR/BROWN EYES/TALL LUDO HENRI BLACK HAIR/SMALL/GREY EYES

56 Je me présente Work on your own:
Write a presentation about yourself (challenge) and about your partner. Your name Your age and birthday Your hair and eyes colour Your personality At least 3 things you like and why At least 2 things you don’t like and why What you have in your survival kit and why Your partner’s name Your partner’s personality Your partner’s birthday and age What your partner has in his survival kit What your partner like and doesn’t like (2 things) Things to include: Adjectives Intensifiers Opinion phrases Negatives Connectives

57 Je me présente – speaking
Success criteria: tick if you included: Your name Your age and birthday Your hair and eyes colour Your personality At least 3 things you like and why At least 2 things you don’t like and why What you have in your survival kit and why Your partner’s name Your partner’s personality Your partner’s birthday and age What your partner has in his survival kit What your partner like and doesn’t like (2 things) Success criteria: tick if you included: Your name Your age and birthday Your hair and eyes colour Your personality At least 3 things you like and why At least 2 things you don’t like and why What you have in your survival kit and why Your partner’s name Your partner’s personality Your partner’s birthday and age What your partner has in his survival kit What your partner like and doesn’t like (2 things) Tick if included: Adjectives Intensifiers Opinion phrases Negatives Connectives Tick if included: Adjectives Intensifiers Opinion phrases Negatives Connectives

58 Comment s’appelle ton père? Tu as un animal?
Qu’est-ce que tu aimes? Comment s’appelle ton père? Tu as un animal? Translate: I have blue eyes “MERCREDI” comment ça s’écrit? Tu aimes la musique? Décris ton meilleur ami/ ta meilleure amie Tu as les yeux de quelle couleur? Comment s’appelle ta mère? Translate: “I’m not modest” Tu as les cheveux de quelle couleur? Translate: my dad is called Tom Décris ton père Translate: I don’t have a rubber Translate: “I don’t like music” Comment t’appelles-tu? Comment t’appelles tu? Tu es petit(e)? “SYDNEY” comment ça s’écrit? Qu’est-ce que tu as dans ton kit de survie? Qu’est-ce que tu as dans ta trousse? Décris un musicien. “AUSSI” comment ça s’écrit? Quand est ton anniversaire? Quelle est la date de ton anniversaire? Tu aimes le français? Pourquoi? Quel âge as-tu? Qu’est-ce que tu détestes? Décris ta mère Tu aimes les reptiles? Tu es comment? Tu as des frères ou des soeurs? Quelle est la date? Tu es grand(e)? “LÉA” comment ça s’écrit?

59 In pairs, translate as much as you can!
Mon ami s’appelle Ash. Il est très gentil et assez drôle. Il aime le sport et adore les pizzas. Dans son kit de survie, il a un portable, un MP3, une trousse avec des crayons et une gomme. Il a aussi des barres de céréales et des pokéballs. Moi, dans mon sac, j’ai des chips, une gourde, une barre de chocolat et un portable. Pour moi, un portable, c’est essentiel. J’ai aussi un MP3. La musique, c’est très très important pour moi. J’ai aussi un magazine, mais ce n’est pas très important. J’aime la musique et les vidéos sur Youtube. Et toi? They can have a blank piece of paper. It needs to be timed. The pair that translated more (and accurately) is the winner.


Télécharger ppt "Personal presentation and peer assessment"

Présentations similaires


Annonces Google