Télécharger la présentation
La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez
Publié parMarianne Breton Modifié depuis plus de 6 années
1
Donnez votre avis ! Depuis votre smartphone, sur : De nombreux lots à gagner toutes les heures !!! Claviers, souris et jeux Microsoft… Merci de nous aider à améliorer les TechDays Notation
2
Introduction à Windows 8 et Windows Phone 8
Alex L’idée de cette présentation, et de faire un rapide tour d’horizon, de Windows 8 et Windows Phone 8, afin de présenter les différences, mais surtout la cohérence des deux plate-formes. En un mot de démystifier ce qu’il est possible de faire en commun pour nous développeurs. COHERENCE DE LA PLATFORME. ET DONC DE RASSURER l’AUDIENCE Alex Eric Microsoft Technical Evangelists APP101
3
Un peu d’histoire DOS->Windows 9X Windows Présentation Manager*
Windows NT->Windows XP/VISTA/7/8 Smartphone Tablette Programmer’s Workbench - Quick Basic/VB - Quick C/VC… Eric Une des 1ere étape, c’est plus de Win9X (Windows 95, ME etc..) Nous n’avons pas cesser d’innover, Précurseur : 2001 : Sur les appareils Mobile avec Pocket PC 2002 (avant pas de téléphonie), on est parmi les premier à faire des smartphones (Windows Mobile ;-)) sur lesquels on peut installer des apps tierces 2002 : Les 1er sur Tablette PC (Non Tactile) (HP Compaq TC1000, Toshiba M4 avec Stylet). et finalement après un temps de mise au point et de prise en compte de nos différents partenaires. Nous avons un écosystème important , des éditeurs, des constructeurs, etc…, notre OS doit s’adapter à des milliers de périphériques. D’ailleurs l’ensemble de notre ecosysteme à eu des preview de l’OS plus d’un an à l’avance. DEMO de vieux OS. CONVERGENCE CHANGEMENT D’habitude ENTRE LES DIFF2RENTS OS, DEMO
4
Stratégie : 3 écrans et un nuage
Alex Ray Ozzie Technology Alliance luncheon in Seattle end of 2009 3 écrans (le PC, le telephone et la television) et un nuage pour leur apporter du contenu, de la valeur.
5
Une interface unique Eric
Chez nous notre stratégie c’est un OS unique…. La aujourd’hui, c’est Windows 8, l’OS du PC aux Tablettes Un seul langage de design pour les différents écrans, du 82 pouces tactile en entreprise au 4 pouces que nous avons dans la poche, en passant par l’écran du salon et du PC. Conçu pour tous les moyens d’interaction : clavier, souris, tactile, mouvements et voix. DEMO ? WP 8 Même noyau que celui sur le PC L’interface Moderne fait couler beaucoup d’encre. Souvenez-vous nous avons connu les même doutes lors du passage de DOS à Windows. « Cela ne fonctionnera pas en entreprise » Ceux qui n’y sont passé, ne sont plus là pour en parler… Notre stratégie c’est du PC (Traditionnel) aux Tablettes sous toutes ses formes. Le PC c’est l’ordinateur abordable de bureautique, le PC puissant pour le développeur, la station de travaille pour la 3D, le PC survitaminé du hardcode gamer, l’ul C’est Windows Embedded
6
Etat aujourd’hui 1.300 Milliard de PC 800 Millions de Windows 7
Windows = 80% pdm 60 millions de copies Windows 8 4.4 Millions de Nokia vendu sur WP8 (au trim) Alex 60 Millions de copies Windows 8 en Deux mois, au 8/01/2013, chiffre à réactualisé Nokia : Baisse des PCs. Le marché du PC tel qu’on le connait, évolue, et ralenti, toute fois le monbre d’appareils connectés ne cesse d’augmenter globalement. Ces nouveaux appareils sont des téléphones de plus en plus puissants (intel et ses SOC les tablettes, les hybrides, mais aussi les consoles , telle que XBOX, qui est utilisée aujourd’hui, pas seulement pour du jeu, mais également pour de la consommation de Vidéo, et d’informations et pas seulement par des hommes mais de plus en plus par des femmes. Capture Ecran XBOX. Visual Studio l’outil de développement unifié Le PC en baisse, donc le faite d’avoir innover sur un OS qui cible plusieurs forms facteurs, permet de gagner d’un coté ce que l’on à peut etre perdu de l’autre.
7
Windows ré-imaginé Tout ce qui était bien dans Windows 7 est encore mieux dans Windows 8 Eric “Let’s talk Windows. We like to talk of Windows 8 as Windows reimagined with a new start screen, unified input across touch, mouse and keyboard but preserving all the great work that we did in Windows 7”. Makes Windows 7 even better --- Everything that runs on Windows 7 still runs on Windows 8 (in the same architecture) Reimagines Windows from chipset to experience new range of capabilities, scenarios and form factors
8
Expérience Windows 8 Expérience utilisateur « Fast & Fluid »
9/17/2018 Expérience Windows 8 Expérience utilisateur « Fast & Fluid » Immersif et plein écran Le tactile comme citoyen de premier ordre au niveau du clavier et de la souris Les applications connectées au Cloud Pas de compromis pour une expérience sur les périphériques et les architectures Eric This is the summary for the previous demos.. Mention Windows on ARM since you can’t show it.. © 2012 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.
9
Investissements principaux
9/17/2018 Investissements principaux Windows Runtime (WinRT) Expérience utilisateur Environnement d’exécution Windows Store Eric Mentions these are not in order of importance. Hint of Windows on ARM, but don’t add it as a bullet. © 2012 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.
10
Windows Kernel Services
La plateforme Windows 8 Windows Store Apps Desktop Apps View XAML HTML / CSS HTML JavaScript Model Controller C/C++ C#, VB JavaScript (Chakra) C C++ C# VB Windows Runtime APIs Communication & Data Graphics & Media Devices & Printing System Services Eric Application Model Internet Explorer Win32 .NET SL Kernel Windows Kernel Services
11
WinRT APIs Fundamentals Devices User Interface Communications & Data
9/17/2018 WinRT APIs Fundamentals Application Services Threading/Timers Memory Management Authentication Cryptography Globalization Devices Geolocation Portable Sensors NFC User Interface SVG Tiles Input Accessibility Printing HTML5/CSS XAML DirectX Controls Data Binding Communications & Data XML Networking SMS Notifications Streams Contracts Local & Cloud Storage Web Media Playback Capture PlayTo Visual Effects Eric © 2012 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.
12
Modèle d’exécution Alex
13
Direct3D, XAudio2, MediaFoundation, Win32 & COM
9/17/2018 Windows Phone API Microsoft .NET Windows Phone Runtime (WinPRT) Direct3D, XAudio2, MediaFoundation, Win32 & COM APIs Windows Phone 8 Managé Managé & Natif Natif Alex The Windows Phone SDK lets you build apps using a variety of languages and tools. You can build your app using XAML and your choice of managed language, which allows you to maintain your investments from existing apps. To provide greater flexibility and performance, Windows Phone 8 introduces the ability to use C++ within your XAML app and in games written using Direct3D. The Windows Phone API Reference node encompasses the complete set of API available on Windows Phone 8. The following diagram illustrates the set of APIs that make up the Windows Phone API. © 2012 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.
14
Enfin ! Visual Studio 11 9/17/2018 Alex
© 2012 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.
15
Windows Phone Runtime API
9/17/2018 Windows Phone Runtime API Windows Runtime total Windows Phone Runtime 600 specific Alex Windows Phone Runtime is a subset of native API that is built into the operating system. It is implemented in C++ and projected into C#, VB.NET, and C++, making it easy for you to consume naturally in the language of your choice. Developers that are familiar with the Windows Runtime will find the Windows Phone Runtime easy to learn. The frameworks are very similar. The following diagram shows the relationship between Windows Phone Runtime and Windows Runtime in terms of the API surface area it implements. The diagram has three distinct areas and these are described as follows: 1 The set of Windows Runtime API not supported on Windows Phone 8. The API surface area of Windows Runtime is very large, with over 11,000 members. We’ve adopted a subset for Windows Phone 8 that allows you to build compelling phone scenarios. Area 1 in the diagram above represents the APIs that are not available on Windows Phone 8. 2 The set of Windows Runtime API adopted for Windows Phone 8. This is represented by area 2 in the above diagram and consists of approximately 2,800 members. For some types, we have not implemented certain members. For others we have added additional members to support phone-only features. In both cases, these differences are noted in the API reference documentation. 3 We’ve added key APIs needed to build great apps for the phone. These are represented by area 3 in the diagram and total about 600 members. For example, we have brand-new APIs for speech synthesis and recognition, VOIP, and other features. Creating these as Windows Runtime style APIs means you can use them regardless of the programming language you use for your app. Uniquement WP : Speech, SIP (Software Input Panel, clavier virtuel), VoIP integration, etc. Common 2.800 © 2012 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.
16
DESIGN Alex
17
Principes identiques Pride in craftsmanship More with less
Fast and fluid Authentically digital Win as one Alex
18
Langage différent Windows 8 Windows Phone 8 +Paysage Charm bar
Snap view Semantic zoom Application bar (haut & bas) +Portrait Panorama Pivot Application bar (bas & menu) Alex
19
Outils identiques PowerPoint Storyboarding .PSD / .AI
Blend for Visual Studio Schema Storyboard (Design) Prototype (Design & Code) Production (Design & Code) Alex
20
Alex
21
Sessions à voir DES208 : Le skeuomorphisme et l’approche authentiquement numérique de Microsoft DES210 : Making-of du design d'applications Windows 8 : BMW, Telefonica, APHP, … DES204 : Design Windows 8: Retours d'expérience DES201 : Réconcilier l'identité de mon application avec les guidelines Eric
22
REALISATION/CODE Eric
23
Architecture Eric
24
Outils Portable Class Library Add as link Windows Runtime Components
XAML Compilation conditionnelle Eric
25
Eric
26
Sessions à voir APP213 : Fichier, Nouveau projet… Et après ?
APP223 : Réutilisation de code entre windows 8 et Windows Phone 8 Eric
27
QUALITE DE CODE Alex
28
Tests unitaires Intégrés Windows Store App Windows Phone App
Portable Class Library Alex
29
Alex
30
Sessions à voir ALM209 : Visual Studio 2012 pour Windows 8 ALM203 : Développer avec Visual Studio et TFS 2012 ses applications Windows Store Eric
31
DEPLOIMENT/STORE OU PAS !
Alex
32
Un compte pour les gouverner tous
Store Windows Store Windows Phone Store Un compte pour les gouverner tous Alex
33
Session à voir APP208 : Bien soumettre et monétiser votre application Windows 8 et Windows Phone 8 CLI304 : Votre application d'entreprise en une heure : De la création au déploiement Eric
34
Conclusion Convergence App Windows 8 + App Windows Phone 8 = Win!
Eric & Alex Portabilité Design Différents écran
35
L’Accélérateur Windows
Ressources Coaching Visibilité aka.ms/accelerateur-windows Alex Accélérateur Windows
36
Goodies ∞♥
Présentations similaires
© 2024 SlidePlayer.fr Inc.
All rights reserved.