La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

Film: Kralj pleše (Le roi danse), Gérard Corbiau, 2000, umetnost u službi uspostavljanja apsolutne monarhije Luja XVI Izbor najboljih plasnih scena: http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=BMvpvDjFvHA.

Présentations similaires


Présentation au sujet: "Film: Kralj pleše (Le roi danse), Gérard Corbiau, 2000, umetnost u službi uspostavljanja apsolutne monarhije Luja XVI Izbor najboljih plasnih scena: http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=BMvpvDjFvHA."— Transcription de la présentation:

1 Film: Kralj pleše (Le roi danse), Gérard Corbiau, 2000, umetnost u službi uspostavljanja apsolutne monarhije Luja XVI Izbor najboljih plasnih scena: Film:

2 Poussin, 'Et in Arcadia Ego', 1637-38
Politički apsolutizam Luja XIV će se osećati i u umetnostima: Luj XIV uspostavlja kontrolu nad umetnicima novim konceptom školovanja osniva Kraljevsku akademiju slikarstva i skulpture, koja će nadalje zameniti tradicionalno učenje pri ateljeima starijih majstora. Program Akademije je zasnovan na strogo zasnovanom sistemu teorijskih pravila, i pokazaće se nesposobnim da proizvede značajnijeg umetnika… l’Académie royale est fondée en 1648, par Colbert, son ministre des finances, et par Lebrun, qui en devient directeur en 1663. umetnikaCe dirigisme exercé sur les arts plastiques par Louis XIV, s’appuyait sur un nouveau concept d’éducation des artistes: l’Académie royale de peinture et sculpture est fondée, remplaçant l’apprentissage traditionnel auprès d’un maître. Le programme de l’Académie est basé sur un système de « règles » théoriques et rationnelles à l’extrême, et se montre incapable de produire d’artiste significatif Poussin, 'Et in Arcadia Ego',

3 Poussin, L’enlèvement des Sabines, 1634-35
Do kraja veka, članovi Akademije će biti podeljeni u dva suprotstavljena tabora u odnosu na svoj stav po pitanju primata linije, smatrane izrazom racija (« pusinisti ») ili boje, smatrane izrazom emocija (« rubensovci »). par Colbert, son ministre des finances, et par Lebrun, , 'Et in Arcadia Ego', 185x121 l’Académie royale est fondée en 1648, Lebrun en devient directeur en 1663. Poussin, L’enlèvement des Sabines, Rubens, L’enlèvement des filles de Leucipe, 1617

4 Umetnost XVIII veka Posle smrti Luja XIV… Louis XIV ( )

5 Antoine Watteau, L’Embarquement pour Cythère (1717)
Posle smrti Luja XIV, diktatorski položaj Akademije će biti umanjen, i rubensisti trijumfuju ulaskom Antoana Vatoa (Antoine Watteau, ) u Akademiju, sa svojim delom Ukrcavanje za Kiteru (1717). en 1717 Antoine Watteau, L’Embarquement pour Cythère (1717)

6 Tema ovih Vatoovih dela ne uklapa se u hijerarhiju tema koja je Akademija uspostavila (na vrhu istorijske i mitološke kompozicije, na začelju mrtva priroda). Za ovo delo, Akademija mora da definiše novi žanr: galantne zabave... Le sujet de L’embarquement pour Cythère ne rentrait dans aucun des stricts sujets établis par l’Académie (qui les classe par ailleurs par importance: historique ou biblique au sommet de l’hiérarchie, nature morte en dernier).Pour cette œuvre l’Académie dut établir un nouveau genre: les fêtes galantes.

7 Ovaj termin se odnosi na celokupno Vatoovo delo, koje prikazuje otmeno društvo ili pozorišne glumce u pastoralnim ambijentima, kombinujući pozorište i stvarni život na veoma ličan način.... Ovaj stil odgovara ukusu tog vremena: naime, plemstvo, dotad vezano za Versajski dvor, smrću Luja XIV biva napokon oslobođeno stega nadzora starog kralja... watteau francuski teatar e terme se rapporte à l’ensemble de l’œuvre de Watteau, qui peint la société élégante ou les acteurs de théâtre dans des décors champêtres, mêlant de façon très personnelle le théâtre et la vie réelle…

8 Rokoko (stil Luj XV) Arhitektura: uređenje enterijera
Skulptura: “barok u minijaturi” Slikarstvo: senzualno... En Autriche et Allemagne: les palais et les églises aussi

9 Sa smrću Luja XIV, plemstvo, napokon oslobođeno stega nadzora starog kralja, napušta Versaj i u Parizu gradi svoje domove. Gradnja u gradu ne omogućava monumentalne građevine, pa se to nadoknađuje raskošnom unutrašnjom dekoracijom. Louis XIV ( ) Hôtel de Soubise, Paris, Le Salon de la Princesse, Boffrand

10 Tako nastaje rokoko, intiman i dekorativan stil, u kome dominira maštovitost i razigranost. Zovemo ga još i stil Luj XV. Rococo aussi d’après rocaille (en italien barocco) Le style en est intime, ornemental, donnant libre cours à l’imagination personnelle: les décorateurs français l’appellent style rocaille, ou Rococo. Nous l’appelons aussi style Louis XV. Hôtel de Soubise, Paris, Le Salon de la Princesse, Boffrand

11 Pastelni tonovi u kombinaciji sa belim i pozlatom su omiljene boje rokokoa.
Pozlaćena štukatura krivudavih linija (cvetne girlande), podseća na čipku. Les couleurs favorites du style sont le blanc, l’or et des couleurs pastel (vert pale, gris perle, rose, lilas). La ligne est sinueuse, les motifs décoratifs, en stuc doré, de guirlandes de fleurs, feuillage, amours, dragons… rappellent la dentelle.

12 Kraljeva/ kraljičina soba u Versaju (nameštene u rokoko stilu u vreme Luja XV)

13 Rokoko u Austriji i Nemačkoj
Palate i crkve takođe...

14 Rokoko u Austriji i Nemačkoj nailazi na plodno tlo: u rokoko stilu ukrašavaju se ne samo plemićki enterijeri, već i palate i crkve... qui n’avait jamais renoncé aux aspirations gothiques: murs dématérialisés, lumière, hauteur… Balthasar Neumann, Kaisersaal du palais épiscopal, Wurtzburg, Autriche.

15 Tijepolo, freska na plafonu episkopske palate, Wurtzburg , Austrija

16 Barokni koncept iluzionističkog oslikavanja plafona ovde dostiže svoju poslednju fazu: retke grupice figure oivičavaju bekrajno plavo nebo i ružičaste oblake... Ovde vidimo fresku na plafonu episkopske palate u Virtcburgu, u Austriji, u izradi najvećeg majstora ovog perioda, venecijanskog slikara Tiepola (Giovanni Battista Tiepolo, )

17 Stepenište episkopske palate, Vircburg, Austrija, freska na plafonu: Apolon i Četiri kontinenta, Tiepolo, 1751

18 Tiepolo, Apollon et les continents, 1751, Wurtzbourg

19 Skulptura rokokoa Barok: visina 2 m Le Bernin, 1625, Otmica Prozerpine
Satyre vers 1775, Le Rapt 1625 : mais Proserpine ne veut pas, elle se débat, c’est le drame, la tragédie baroque… notez, la Bacchante est consentante, elle a même l’air de prendre l’initiative… pensez aux fêtes galantes... Barok: visina 2 m Le Bernin, 1625, Otmica Prozerpine Rokoko: visina 57 cm Clodion, Satir i Bahantkinja, 1775

20 Skulptura rokokoa po formi liči na baroknu, ali je malih dimenzija, neka vrsta « baroka u minijaturi » , često provokativno erotična: ova skulptura je namenjena ličnoj, privatnoj upotrebi... la sculpture est moins liés à l’architecture qu’en Europe centrale La sculpture rococo ressemble à la sculpture baroque par sa forme, mais elle est de petites dimensions, une sorte de « baroque en miniature » , destinée à un « usage privé ». Elle est souvent d’un érotisme provocant. Clodion, Satyre et Bacchante, vers 1775

21 Slikarsvo je senzualno i intimno i po stilu i po temama.
Jean-Honoré Fragonard ( ) Jean-Honoré Fragonard, Kupačice, 1765

22 Fragonar slika senzualne i prefinjene scene bezbrižnog života plemstva
Fragonar slika senzualne i prefinjene scene bezbrižnog života plemstva... Nažalost, Vato će nadživeti vreme rokokoa: sprema se Francuska revolucija, a ona će doneti i nove umetničke ideale... Fragonard, L’escarpolette

23 Mini test 2: Rokoko U kom kontekstu se u Francuskoj javlja rokoko? (Kome je ta umetnost namenjena, u vreme vladavine kog monarha se pojavljuje? ) U Francuskoj, u arhitekturi, rokoko se naročito nalazi u ……..? Kako biste opisali rokoko skulpturu? Koje su karakteristike rokokoa u slikarstvu?


Télécharger ppt "Film: Kralj pleše (Le roi danse), Gérard Corbiau, 2000, umetnost u službi uspostavljanja apsolutne monarhije Luja XVI Izbor najboljih plasnih scena: http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=BMvpvDjFvHA."

Présentations similaires


Annonces Google