La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

© Boardworks Ltd 2005 1 of 21. © Boardworks Ltd 2005 2 of 21 Comme dhabitude Part 4 Sois sage! The imperative Une lettre Asking for help Reading harder.

Présentations similaires


Présentation au sujet: "© Boardworks Ltd 2005 1 of 21. © Boardworks Ltd 2005 2 of 21 Comme dhabitude Part 4 Sois sage! The imperative Une lettre Asking for help Reading harder."— Transcription de la présentation:

1 © Boardworks Ltd 2005 1 of 21

2 © Boardworks Ltd 2005 2 of 21 Comme dhabitude Part 4 Sois sage! The imperative Une lettre Asking for help Reading harder texts More dictionary skills Table des matières

3 © Boardworks Ltd 2005 3 of 21 Trouve les paires! 1Fais la vaisselle! 2Fais tes devoirs! 3Ferme ton livre! 4Lave la voiture! 5Ne téléphone pas à tes amis! 6Ne regarde pas la télé! 7Mange des fruits! 8Ne rentre pas après dix heures! D B H G A E C F Sois sage! 1 AB C D E F G H

4 © Boardworks Ltd 2005 4 of 21 Sois sage! 2

5 © Boardworks Ltd 2005 5 of 21 GRAMMAR If you want to tell somebody to do something in French, you need to use a form called the imperative. As well as in the last exercise, you have already met the imperative in these classroom instructions: Ecoute! Regarde! Ferme ton cahier! If you are talking to one other person who is the same age or younger, you use the tu form of the imperative, just as you would use the tu form of the verb when talking to them. The imperative 1

6 © Boardworks Ltd 2005 6 of 21 GRAMMAR With regular –er verbs the tu form always ends in –es. E.g Tu manges une pomme. You are eating an apple. To make the imperative, and turn the sentence into a command, simply take off the tu from the beginning, and the –s from the ending. E.g. Mange une pomme!Eat an apple! This works with other –er verbs that are irregular too. E.g. Tu vas à lécole. You are going to school. Va à lécole!Go to school! The imperative 2

7 © Boardworks Ltd 2005 7 of 21 GRAMMAR With other verbs, there is no need to take off the –s, so they are even easier. Tu fais la vaisselle.You are doing the washing-up. Fais la vaisselle!Do the washing-up! If you are talking to more than one person, or to an adult, then you need to make the vous form of the verb into an imperative. This is simple, whatever kind of verb you are using! Just take off the vous from the beginning. E.g.Vous prenez la deuxième rue à gauche. You are taking the second road on the left. Prenez la deuxième rue à gauche. Take the second road on the left. The imperative 3

8 © Boardworks Ltd 2005 8 of 21 GRAMMAR If you want to tell someone not to do something, all you need to do is make the imperative negative. This is quite easy. Just put ne and pas on either side of the verb. Dont forget to change ne to n before a vowel or silent h. Change the following imperatives to the negative form. Make sure you know what they all mean. Which are in the tu form, and which are in the vous form? 1 Fermez la porte! 2 Lave la voiture! 3 Faites la lessive! 4 Donne à manger au chat! 5 Fais ton lit! Ne fermez pas la porte! Ne lave pas ta voiture! Ne faites pas la lessive! Ne donne pas à manger au chat! Ne fais pas ton lit! The imperative 4

9 © Boardworks Ltd 2005 9 of 21 Trouve les verbes! 1_______ la vaisselle! 2_______ tes devoirs! 3_______ la porte! 4_______ la voiture! 5Ne __________ pas à tes amis! 6Ne __________ pas la télé! 7_______ une banane! 8Ne __________ pas après dix heures! Fais Ferme Lave téléphone regarde Mange rentre laver…..téléphoner…..rentrer fermer…..faire x 2 regarder…..manger Sois sage! 3

10 © Boardworks Ltd 2005 10 of 21 Madame Garrigue laisse un message pour sa fille, Elise. Corrige les phrases! 1Elise doit manger le chat. 2Elle doit téléphoner à sa grandmère. 3Elle doit aller au supermarché. 4Elle doit faire la lessive. 5Elle doit ranger la salle de bains. 6Elle doit regarder la télévision. Elise, je reviens vers 22h30 ce soir. Sil te plaît: Donne à manger au chat. Téléphone à Tante Marie pour lui remercier. Achète du pain à la boulangerie. Prépare le dîner pour ton frère et toi. Range ta chambre. Fais tes devoirs! 1Elise doit donner à manger au chat. 2Elle doit téléphoner à sa tante. 3Elle doit aller à la boulangerie. 4Elle doit faire la cuisine. 5Elle doit ranger sa chambre. 6Elle doit faire ses devoirs. Sois sage! 4

11 © Boardworks Ltd 2005 11 of 21 Une lettre 1

12 © Boardworks Ltd 2005 12 of 21 Activités: 1Relis la lettre de Ben. Dessine une image de sa famille et écris une description pour laccompagner. 2Dessine un plan de lappartement de Ben. 3Imagine que tu es Ben. Quelles sont les autres choses que tu aimes / naimes pas? Une lettre 2

13 © Boardworks Ltd 2005 13 of 21 Une lettre 3

14 © Boardworks Ltd 2005 14 of 21 Nom: Nicholas Smith Anniversaire: 22 / 6 Domicile: Londres Maison: 4 chambres, jardin Famille: 1 frère, 1 sœur (John– 3 ans, Julie– 5 ans) Animaux: 1 chat - Poppy Parents: Sue – travaille dans un magasin, Pete – travaille dans une banque Adore: jouer au basket, regarder la télé Aime: les serpents Naime pas: les devoirs Déteste: Julie, sa sœur! Une lettre 4 Ecris la réponse de Nicholas en français. Voici quelques détails pour taider, si tu veux:

15 © Boardworks Ltd 2005 15 of 21 Une lettre 5

16 © Boardworks Ltd 2005 16 of 21 GRAMMAR Sometimes you will have problems understanding what someone is saying to you in French. Here are a few phrases that might help! Can you match them with the English? 1.Je ne comprends pas. 2.Pouvez-vous répéter ça? 3.Pouvez-vous parler plus lentement? 4.Quest-ce que ça veut dire en anglais? 5.Comment dire computer en français? 6.Ça sécrit comment? A)Can you speak more slowly? B)How do you spell that? C)I dont understand. D)What does that mean in English? E)Can you repeat that? F)How do you say computer in French? 1 = C 2 = E 3 = A 4 = D 5 = F 6 = B Asking for help

17 © Boardworks Ltd 2005 17 of 21 GRAMMAR Sometimes you will have to read something which seems to be full of words you dont understand. Here are some tips for dealing with harder texts. 2) Dont panic! There is no need to understand every single word! 4) Scan the text for words you do know, and for words which are similar in English. This might give you an idea of what it is about. You could underline these words to make them stand out. 5) Try to decide which words are key words, i.e. those which are most important in the text. If you dont understand them, use a dictionary to help you, but dont get carried away – just concentrate on the words which seem most important. 3) What kind of a text is it? Where is it from? Who is it written for? This might help your understanding. 1) If you have to answer any questions on the text, always read these first so that you know what to look out for. Reading harder texts 1

18 © Boardworks Ltd 2005 18 of 21 GRAMMAR Here is a difficult passage from the Internet. Using some of the strategies you have just learnt, can you get the gist of the text? La première Coupe a été organisée sur le continent Américain en Uruguay en 1930. La cérémonie d'ouverture s'est déroulée dans le stade "l'Estadio Centenario" le 18 juillet 1930. Quinze jours plus tard, la finale est jouée dans un stade plein à craquer et l'Uruguay remporte la première Coupe de l'histoire du football. 1930: Coupe du monde: Uruguay LES STATS: Nombre total de buts: 70 sur 18 matchs (soit 3.88 buts par match) 1er But en Coupe du monde: (le 13 juillet) Lucien Laurent pour la France contre le Mexique). But le plus rapide: (le 14 juillet) Constantin Stanciu, 1ère minute pour la Roumanie contre le Pérou. Meilleur buteur: Guillermo Stabile (Argentine, 8 buts) 1ère expulsion en Coupe du monde: Mario De Las Cas (le 14 juillet, Pérou-Roumanie). Reading harder texts 2

19 © Boardworks Ltd 2005 19 of 21 GRAMMAR Here is another. What can you learn this time? Eurovision: un peu dhistoire 1956 7 pays se présentent au premier Concours Eurovision de la chanson. Chaque participant peut interpréter 2 chansons dans la langue de son choix. Seule restriction: La performance ne doit pas dépasser 3 minutes et demi Le gagnant est désigné par un jury (composé de 2 représentants par pays) qui attribue des points de 1-10. 1974 La Suède gagne avec « Waterloo » et ABBA devient et restera le groupe le plus populaire du Grand Prix de l'Eurovision. 1996 Le nombre des pays participants passe à 23. l'Irlande gagne: c'est la 7ème victoire d'un même pays dans l´histoire du Grand Prix de l´Eurovision. Reading harder texts 3

20 © Boardworks Ltd 2005 20 of 21 GRAMMAR You have already learnt a bit about effective dictionary use. Another useful dictionary skill is the ability to look words up fast! This usually depends on how well you know the order of the letters in the alphabet. Heres a way of practising: 1Choose ten unknown French words from the dictionary that all start with the same letter. Write them down, taking care not to put them in alphabetical order. 2Now time your partner. How long does it take him or her to look up all ten words and note the meaning of each? 3Swap over. Now you look up your partners ten words. Can you do it any faster? More dictionary skills

21 © Boardworks Ltd 2005 21 of 21 Before you go on to the next chapter, complete this activity: Choose one of the following web pages: http://sobritish.free.fr/fetesnat.htm http://perso.wanadoo.fr/2bs/spaghetti.htm Using a dictionary and any images or familiar vocabulary on the page, see if you can work out what the page is advertising or giving information about. Then write a short paragraph explaining what information you were able to glean from the page. Which key words helped you to work out what the text was about? Cultural activities


Télécharger ppt "© Boardworks Ltd 2005 1 of 21. © Boardworks Ltd 2005 2 of 21 Comme dhabitude Part 4 Sois sage! The imperative Une lettre Asking for help Reading harder."

Présentations similaires


Annonces Google