La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

Pour Mme Gareau Par: Heather St.Amour  In a sentence, the verb is the word or group of words that identifies the action. A verb is characterized by.

Présentations similaires


Présentation au sujet: "Pour Mme Gareau Par: Heather St.Amour  In a sentence, the verb is the word or group of words that identifies the action. A verb is characterized by."— Transcription de la présentation:

1

2 Pour Mme Gareau Par: Heather St.Amour

3  In a sentence, the verb is the word or group of words that identifies the action. A verb is characterized by its tense and its mood.  The tense indicates the _____ of the action. The _______ the _____________, the _______, and the _________ are tenses.  The mood indicates the ________ of the speaker toward the action. The __________, the _________, the _________, and the ________ are moods. Time PresentPassé composé Imparfait Conditional Attitude Indicative Imperative Subjonctive Conditional

4  The subjunctive mood is subjective, it is used to express feelings, judgments, and emotions relating to an action. It states what is considered desirable, possible, doubtful, uncertain, and so on. It is the mood of what may be or might be.  The subjunctive is used primarily:  -In dependant clauses introduced by que, after verbs and expressions of will, desire, emotion, doubt (il faut que…, je regrette que…, je doute que).

5 1--- For regular verbs (er,ir,re) whose conjugations are the same for ils and nous. a). Find the ils, elles, (3 rd person) form of the present indicative and remove the ending (ex: ent ) b). Add the ending: e, es, e, ions, iez, ent

6 parlerfinirvendresortirendings Present indicative ils parlentfinissent vendent Sortent Present subjunctive que je que tu qu’il que nous que vous qu’ils finisse finissiez vendes vendions Vendent sorte sortiez parle parles parle parlions parliez parlent finisses finissions finissent vende vendiez sortes sortions sortent -e -es -e -ions -iez -ent

7  The same pattern also applies to several verbs which are irregular in the present indicative. battre conduire connaitre courir dire écrire lire ils battent ils conduisent ils connaissent ils courent ils disent ils écrivent ils lisent que je que j’ que je Present IndicativePresent Subjunctive batte conduise connaisse coure dise écrive lise

8 Ils mettent Ils partent Ils plaisent Ils rient Suivent Vivent Mettre Partir Plaire Rire Suivre Vivre Que je Present IndicativePresent Subjective mette parte plaise rie suive vive

9 2--- For irregular verbs ( whose conjugations are different in nous and ils) PayerPrendreVenirEndings Present indicative Ils paient Nous payons Prennent Prenons Viennent Venons Present subjunctive Que je Que tu paies Qu’il Que nous payions Que vous Qu’ils paient Prenne Preniez Viennes Vienions Viennent paie payiez Prennes Prenions Prennent vienne Vienne Vieniez -e -es -e -ions -iez -ent

10 3--- For common irregular verbs (avoir, etre, aller, faire) avoirêtreallerFaire Que j’ Que tu Qu’il Que nous Que vous Qu’ils Que je Que tu Qu’il Que nous Que vous Qu’ils Que j’ Que tu Qu’il Que nous Que vous Qu’ils Que je Que tu Qu’il Que nous Que vous Qu’ils aie aies ait ayons ayez aient sois soit soyons soyez soient aille ailles aille aillions ailliez aillent fasse fasses fasse fassions fassiez fassent

11 Il il vaut il est It is It is a Expressions of opinion / necessity faut necessary mieux better bon utile essential important nécessaire juste normal naturel bizarre dommage good useful Essential Important necessary fair normal natural odd pity

12 Accepter Admettre Désirer Exiger Préférer Souhaiter Vouloir Douter Croire Penser Etre impossible Etre douteux To To be Expressions of desire/ will / doubt accept admit desire expect prefer wish Want Doubt Believe Think impossible doubtful

13 Rewrite the following sentences using the expression in parenthesis and changing the present indicative verb into the subjunctive. 1). Je / avoir / un “A” en francais? (Il est juste que) Il est juste que j’aie un “A” en français. 2). Tu / réfléchir / à l’avenir? (Il est important que) Il est important que tu réfléchisses à l’avenir. 3). Il / apprendre / a programmer un ordinateur? ( Il est utile que) Il est utile qu’il apprenne à programmer un ordinateur. 4). Nous / suivre / des cours de karaté? (Il est bizarre que) Il est bizarre que nous suivions des cours de karaté. 5). Vous / manquer / l’autobus? (Il est domage que) Il est domage que vous manquiez l’autobus.

14 6). Ils / etre / responsible. (Il est nécessaire que) _______________________________________. 7). Je / faire / mes devoirs. (Il faut que) _______________________________________. 8). Je / avoir / le temps. (Je doute que) _______________________________________. 9). Tu / aller / a l’école. (Elle veut que) _______________________________________. 10). Nous / prendre / l’autobus. (Ils exigent que) _______________________________________.


Télécharger ppt "Pour Mme Gareau Par: Heather St.Amour  In a sentence, the verb is the word or group of words that identifies the action. A verb is characterized by."

Présentations similaires


Annonces Google