Télécharger la présentation
La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez
1
Draft standards review system AFNOR
Delft Thierry BERGIER Manager of production processes (public enquiries, administration consultation, publications, layout) Antoine NAËL Quality manager Project manager « New public enquiry »
2
The Afnor project « New Public Enquiry »
Started in 2008, for the following reasons : 3 answers by enquiry in average 36% get no answer 10% of answers come from 0,5% of enquiries Bad user return on the current Web application (bad user friendlyness) Goals : Promote the public enquiry process and the standards Increase efficiency (more answers) Facilitate the backoffice work 3 orientations Communication means Targeting User friendlyness Scope : national, european and international drafts Launch date = July 1st, 2010 A. Naël - T. Bergier
3
Optimisation of communication efforts/costs
Impossible to customize every public enquiry More than 1800 public enquiries processed a year Solution = setup different levels of promotion Regular 80% of enquiries Enhanced 19% of enquiries Wide audience 1% of enquiries A. Naël - T. Bergier
4
Targets Mirror committee Options 1%
Very large list (ex: transversal fondamental standard) 19% Enhancement if regular lists are not sufficient (ex: sector fundamental standard) 80% Other stakeholders (specific list managed by the Mirror committee) Mirror committee A. Naël - T. Bergier
5
Identification of stakeholders – Enhanced public enquiry
Synergies Groupe Régions / Certif / Formation / Editions Communautés existantes Réseaux sociaux, etc. Répondants EP ayant manifesté un intérêt pour le thème / secteur de l’EP Prospects Identifier des groupes actifs de discussion sur des sujets analogues Extraire des listes à partir des critères proposés NAF, ICS, fonctions (Acheteurs, demandes de renseignement) Norm’Alert Rechercher parmi les comptes Epweb Lister les personnes contactées intéressées par les travaux de normalisation mais qui n’ont pas souhaité devenir membre Rejoindre la communauté, échanger et promouvoir le projet en EP Enrichir la liste des parties intéressées associée à la CN * activité réalisée tout au long du processus de normalisation A. Naël - T. Bergier
6
General process and planning
En avril et novembre En mai et décembre Sélection des projets pour la formule « extra » Proposition par BN et validation liste AFNOR Normalisation Présentation des projets au DMI, DCP et Action régionale Équivalent normes phare Définition des plans d’actions par projet Echanges avec responsables de département AFNOR Propositions BN Planification continue des projets de documents normatifs* J J - 30 J + 60 Analyse du projet 1 2 3 Lancement EP Suivi EP Clôture EP formule « classique » ou Assistance Progression EP Document de dépouillement Capitaliser infos répondants Préparer réunion de dépouillement Info CN Info autres parties intéressées Mise à dispo Epweb Info site AFNOR - Recherche nouvelles PI - Info perso aux experts - Plaquettes - Newsletter EP Formule « plus » Équivalent normes du mois A. Naël - T. Bergier * Liste des formules « extra » susceptible d’être actualisée en cours d’année
7
33% of opened mails go until the application (the old one)
7 tests of the new information message were conducted on real standards (wide audience public enquiries) : s sent : Opening ratio of 25%, 33% of opened mails go until the application (the old one) A. Naël - T. Bergier
8
Fundamental fonctional choices
No more identification needed to consult the draft (identification required to answer) Paragraph online consultation The table of comments, after resolution of comments, is available online to the respondants Home page promotion of short number of enquiries RSS, alerts Can be used to process other kind of consultation The respondants are prompted to indicate their type of interest regarding the standard (producer, user, supplyer, tester, etc.) Satisfaction form on the draft review system Unchanged : announcement of enquiry start Draft can be downloaded and commented offline Automatic creation of the table of comments A. Naël - T. Bergier
9
New portal « Enquêtes Publiques AFNOR »
A. Naël - T. Bergier
10
Home page A. Naël - T. Bergier
11
Direct access by sector
Home page Direct access by sector A. Naël - T. Bergier
12
Home page Search engine A. Naël - T. Bergier
13
Best place for 5 drafts max
Home page Best place for 5 drafts max A. Naël - T. Bergier
14
Last minutes enquiries
Home page Last minutes enquiries A. Naël - T. Bergier
15
Sector view A. Naël - T. Bergier
16
All draft for public comments in this sector
RSS All draft for public comments in this sector A. Naël - T. Bergier
17
A. Naël - T. Bergier
18
Email alert for this result
A. Naël - T. Bergier
19
A. Naël - T. Bergier
20
Navigation Draft presentation
A. Naël - T. Bergier
21
Progress bar Complementary tools
A. Naël - T. Bergier
22
A. Naël - T. Bergier
23
Place to write comments and proposal
A. Naël - T. Bergier
24
Localisation of comments and other comments (option)
A. Naël - T. Bergier
25
A. Naël - T. Bergier
26
vote Satisfaction enquiry
A. Naël - T. Bergier
27
Nouvelle page de garde automatique
A. Naël - T. Bergier
28
Un formulaire de réponse hors ligne ergonomique
Les chapitres sont pré-renseignés pour plus de confort et de fiabilité à la compilation des réponses A. Naël - T. Bergier
29
Des fonctions complémentaires pour suivre les enquêtes publiques qui m’intéressent
A. Naël - T. Bergier
30
A. Naël - T. Bergier
31
Progression of my responses Overall decision of Mirror committee
A. Naël - T. Bergier
32
A. Naël - T. Bergier
33
Download of Table of resolved comments
Results of enquiry Download of Table of resolved comments A. Naël - T. Bergier
34
A. Naël - T. Bergier
35
Pour l’ingénieur BN Un document de dépouillement à compléter
A. Naël - T. Bergier
Présentations similaires
© 2024 SlidePlayer.fr Inc.
All rights reserved.