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jeudi, le 4 septembre 2014 Joey

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Présentation au sujet: "jeudi, le 4 septembre 2014 Joey"— Transcription de la présentation:

1 jeudi, le 4 septembre 2014 Joey ASG BUS

2 F 1 Turn in 1st of 2 pages (front/back) WITH FULL HEADING AND NUMBER ON BOTH SIDES! (For 100). If you don’t have one side done, turn in blank notebook papers with name/class/date & #number & state what’s missing. If you’re missing both front/back, Turn in 2 blank pages labeled. Turn in 2nd of 2 pages. If you don’t Have it done, blank paper with name/ Class/date/#, title of work for EACH! 3. Turn in supplies for 80% 4. Practice for oral grade 5. ORAL GRADE: rest work on practice pages. BRING BOOK AND SUPPLIES UP WITH YOU!

3 French 1 ORAL QUIZ_ Wed & Thurs.
1.Greeings: Bonjour “Bonjour Madame” (Spell name in French for +5) Comment t’appelles tu? “Je m’appelle Bob” Quel âge as-tu? “J’ai quinze ans” 2. L’alphabet:

4 More about ORAL GRADE: 3. Comptez 0 à 20

5 F 1----part 4. Les couleurs
Rouge Gris/ Grise Jaune Vert/ verte Blanc/ blanche Violet/ violette & Pourpre Noir/ noire Brun/ brune & Marron Orange Bleu/ bleue Rose

6

7 F 2 ALL Sentences-50?, Number pages for 100% If you don’t have 1 side, turn in blank notebook paper with name/class/date & # & state description. If you don’t have either page, turn in 2 pages. Supplies-80 Review days, months, phonics Q & A-finish copying your skit and then practice with partner 5. Work on number math pages (2) PreAP-Late sentences & borrowed words “G”

8 F 2: Les nombres 0-100

9 F 2 ALL: Les chiffres et le calendrier!
(#) Un jeu:

10

11 Les Franco-phoniques 3 There are 3 presentation lessons in Franco-phoniques. This is the second lesson. Each lesson introduces 8 or 9 letters, letter combinations or letter-strings with a picture or short phrase. There is room for differentiation even at the presentation stage, as the whole phrase can be introduced or just one word. Rha-08

12 ch un chat To get the sound I would suggest making the ‘shh’ gesture (finger to lips) when you introduce this one. Pupils never get confused as to the real meaning of the word as long as they are clear what the picture is!

13 lle une gorille This is one of the most important sounds in French and the one represented by the most spelling varieties – it can subsequently form the basis of many a different starter!

14 th le thé

15 r une robe rouge I like the build up of rhyme and meaning in this one. Of course you could just focus on the word ‘fruit’ instead.

16 g un garage Priority word here is pain but again the rhyme with the picture gives this one strength.

17 j un jardin Sometimes pictures just seem ‘fit for purpose’ – there are 3 words to reinforce this sound within this picture. Focus on douche for the action perhaps.

18 x Excellent! soixante 60 Again, an absolutely key sound that is contained within millions of French words. It helps students here to see the different spellings but here the same sound.

19 Il y a un mouton blanc et un mouton noir.

20 Les parents, les grand-parents et l’ enfant!

21 Qu’est-ce qu’il y a? un gâteau trois chapeaux trois cadeaux

22 Le singe saute sur le lit.

23 Le chien se relaxe sur le lit.

24 La fille pense sur le lit.

25 Il y a deux yeux sous le lit!

26 C’est l’anniversaire de mon frère.

27 Le lapin est dans le jardin.
C’est quel animal? Où est-il? Le lapin est dans le jardin.

28 On va pratiquer les Francophoniques!
x cheveux trois vent d n Shhhh! avion canard r p e loup lampe février

29 F 2 SKIT—oral quiz with partners A & B-All 2’s!!!
1A. Comment t'appelles-tu? 1B. Enchanté, Je m’appelle ___, et toi? 2A. Comment vas-tu? 2B.Bien, merci, et toi? 3A. Quel âge as-tu? 3B. J’ai # ans, et toi? 4A. Quelle est ta nationalité? 4B. Je suis…. et toi? 5A. Où habites-tu? 5B. J’habite à (Spring) et toi? 6A. D’où viens-tu? 6B. Je viens des Etats-Unis et toi? 7A. Quand est ton anniversaire? 7B. Mon anniversaire, c’est le… et toi? 8A. Qu’est-ce que tu aimes faire? 8B. J’aime (verbe) et toi? 9A. As-tu des frères ou des sœurs? 9B. Non, je suis enfant unique…./J’ai 2 …. 10A. Quelle est ta matière préférée? 10B.Je préfère (le français, l’anglais, l’histoire, les maths, l’informatique, l’art, la musique, l’éducation physique, les sciences). Et toi? Pratiquez! (SAY-next Mon & Tues or Wed. & Thurs. in front of class, memorized!)

30 F2 All-LISONS! (if time…)
Salut! Je m'appelle Madeleine. J'ai 15 (quinze) ans et mon anniversaire, c'est le 17 (dix-sept) août. Je suis française. Je suis née en Corse. Aujourd’hui, j’habite à Paris, une des plus belles villes du monde ! J'aime le tennis, parce que c'est de bon exercice. J'aime aussi dormir, parce que c'est relaxant. Je n'aime pas le golfe, parce que ce n'est pas amusant à regarder. Aussi, je n'aime pas l'équitation parce que c'est ennuyant. Je suis sociable et musicale. J'aime texter avec mes amies. Ma cuisine préférée est la cuisine italienne. Mon numéro de téléphone, c'est J’ai une sœur, je ne suis pas un enfant unique. J’adore ma famille!

31 FRAP DÛ: les papiers (du français interactif et de la politesse)
Montrez et Racontez! (Madame: ma poupée) Regardons “Frozen” Les devoirs: Les papiers (FI & P), MONTREZ & DITES au sujet de votre objet, Regardez & étudiez “les phrases” sur Youtube à 11:30.

32 1. Here is my doll. His name is Patoodi. 2. He's a clown. 3
1. Here is my doll. His name is Patoodi. 2. He's a clown I got him when I was around 6 years old. He is 47 years old. 4. He used to have a string you could pull for him to talk. 5. I never liked him. 6. My twin Sister has the same doll, but she liked it My mom threw away all my dolls in the trash by accident. 8. He is the only doll that got saved. 9. I lost his hat so now, he’s bald He is special to me because he is the only doll from my childhood, but I think that He is scary. FRAP-Bring your object. Say 10 things about him in French. It must be memorized, but you can have a list like this in English. Due: FRIDAY!

33 F 3 Phonics, verbs, self-description
Les phrases 50%, les fournitures scolaires 80% Les autres verbes irréguliers avec les phrases idiomatiques Regardez: “youtube” Pg. 5-quels sont vos qualités ou vos défauts? Pg. 6- livre-discutez la cuisine! Les devoirs: Étudiez les 5 verbes! Apportez un photo!

34 F 3 l’Interro: les verbes 1-5 Écrivez tout, traduisez & conjugez!
15. Faire-to ___ 16. Je__ Nous__ 17. Tu __ Vous __ 18. Il __ Ils __ 22. Venir-to ___ 23. Je __ Nous __ 24. Tu __ Vous __ 25. Il __ Ils __ 29. Aller- to __ 30. Je __ Nous __ 31. Tu __ Vous __ 32. Il __ Ils __ Être-to ___ 2. Je___ Nous ___ 3.Tu __ Vous ___ 4. Il __ Ils ___ 8. Avoir-to ___ 9. Je__ Nous __ 10. Tu__ Vous __ 11. Il __ Ils __

35 F 3: AVOIR-To have J’ai * Nous avons Tu as * Vous avez
IL/Elle/On a * Ils ont

36 F 3-avoir… utilisé dans des expressions idiomatiques:
pour indiquer une possession (!) ex: J’ai mon cahier et mon crayon pour ma classe de maths. (I have my workbook and my pencil for my math class.) utilisé dans des expressions idiomatiques: avoir de la chance-to be lucky avoir sommeil-to be tired, sleepy

37 F 3: avoir (des expressions idiomatiques)
… (#) an(s) … faim/soif … raison/tort … besoin de … avoir hâte de … peur de … honte de to be # years old to be hungry/thirsty to be right/wrong to need to be eager to to be afraid of to be ashamed of

38 … l’habitude de … l’intention de … l’âge de … le temps de
F 3: Avoir expressions pg. 2 … l’habitude de … l’intention de … l’âge de … le temps de … la place de … le droit de … l’air (de) … envie de ….mal (à)… to be used to to intend to be old enough to to have (the) time to to have (the) room for to have the right to to look like/seem to feel like/be in the mood for To have an ache(hurt…)….

39 J’ai envie de visiter la France!
F 3:Avoir envie de… J’ai envie de visiter la France!

40 F 3--ÊTRE-to be JE SUIS TU ES Il/Elle/On EST NOUS SOMMES VOUS ÊTES
ILS SONT

41 F 3-être… utilisé dans des expressions idiomatiques:
pour décrire un nom: ex: Nous sommes grands! Tu n’es pas mon ami? utilisé dans des expressions idiomatiques: être en avance To be early être à l’heure To be on time être en retard To be late être en train de + infinitif (ex: Je suis en train de manger—I am busy eating! (To be in the middle of doing… or busy doing…)

42 F 3-Les autres EXPRESSIONS d’ ÊTRE:
Être d’accord-To agree EX.-Je suis d’accord! I agree! Être à + name of person or stress pronoun (To belong to someone) À qui est ce livre? Il est à Marie. Who(m) does this book belong to? It belongs to Marie.

43 Le 2-5 septembre (week 2) lundi mardi mercredi jeudi vendredi OFF
F 1-Numbers, ABC, name, age, colors Supplies & Sentences-100 FIRST DAY OF TIGER DEN F 1-Prep for oral grade Sentences-50, supplies 90 Do #/color pages F 1 Sentences-0 Supplies-80 Oral quiz Supplies-70 or call home Oral quiz continued #/Color pages Next: Borrowed words/project F 2 Phonics, skit prep Supplies and sentences for 100 Number, days, months review Supplies for 90, sentences-50 F 2 Review of French 1 Work on number page Supplies for 80, Sent-0 F 2 Continue review of French 1 Prep for skit, see project specs Wed/Thurs: Skit F 2 PreAP Same with 10 new sentences due for 100 today Bor. Words “G” Wed. for 100 Same, with 10 sentences for 50 Bor. Words “G” today for 100, tomorrow for 50 Same Late extra work due Same F 3 Phonics, phrases, verbs and idioms all week-review F 3 Same as M-F Peruse text, review F 3 Same as M-F & review F 3 Quiz on top 5 verbs and review Same M-F FRAP 1. Avez-vous regardé le vidéo-11:30 * 2. Le français interactif: les devoirs** 3. Finissons le film “Frozen” 4. les 2 livres? Les fiches de la politesse Video, FI, film, politesse H/W: Prep for show & tell (10 phrases par Coeur) FI due La politesse due SHOW & TELL-oral grade 105 Finish film Finish SHOW & TELL –oral grade 100

44 FIN! Extra! /html/languages/video_player_b.shtml index=4&list=PLPmAVC8P675KMJe08i- PBf_Oc7u5C9nkJ


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