La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

Welcome to Unité 4 Leçon 9: The one with Cats and light sabers Pg 134-149.

Présentations similaires


Présentation au sujet: "Welcome to Unité 4 Leçon 9: The one with Cats and light sabers Pg 134-149."— Transcription de la présentation:

1 Welcome to Unité 4 Leçon 9: The one with Cats and light sabers Pg 134-149

2 NOTES Light saber = un sabre laser “Luc, je suis ton père”

3 Je plaisante! (Just kidding) Only making sure you’re still awake. Let’s learn the real vocab.

4 a student Une élève Une étudiante Un élève Un étudiant NOTES

5 Une camarade Un camarad A classmate NOTES

6 a woman Une femme Une dame Un homme Un monsieur a man NOTES

7 Une profUn prof A teacher Un professeur NOTES

8 Une voisineUn voisin A neighbor NOTES

9 La description physique pour les hommes ou les garçons (physical descriptions for men or boys) Some other words to know: Roux – redheaded Fort – strong Faible – weak Laid – ugly Moche – plain Âgé – old Vieux - old NOTES

10 How to ask about and describe men and boys NOTES

11 La description physique pour les femmes ou les filles (physical descriptions for women or girls) Some other words to know: Rousse – redheaded Forte – strong Faible – weak Laide – ugly Moche – plain Âgée – old Vieille - old NOTES

12 How to ask about and describe women and girls NOTES

13 On your own paper – to turn in for a grade! You have 10 minutes. (pg 139 in book) Write 2 sentences about each person!

14 Les objets (objects) NOTES

15 Quelques objets feminine (a few feminine objects) NOTES

16 Quelques objets masculine (a few masculine objects) NOTES

17 With a partner –turn and talk don’t relocate, please! (pg 143 in book) Est-ce que tu préfères le scooter ou le vélo? With a partner, take turns asking what your partner would prefer to receive for his/her birthday. Partner 1 will ask the questions for #1,2,3 and partner 2 will answer. Switch for #4,5,6

18 With a partner –turn and talk don’t relocate, please! (pg 143 in book) Ask your partner if he/she has the following items. Partner 1 will ask the questions for #1,2,3 and partner 2 will answer. Switch for #4,5,6 Est-ce que tu as une guitare? P1: P2: OR Non, je n’ai pas une guitare.

19 On your own paper – to turn in for a grade! You have 10 minutes.( pg 139 in book) Write 2 sentences about each person! Mon vélo ne marche pas bien. Ma télé marche bien. 1.Mon appareil-photo ne marche pas bien. 2.Mon scooter marche bien. 3.Ma châine hi-fi marche bien. 4.Mon vélo ne marche pas bien. 5.Ma radiocassette marche bien. 6.Ma montre ne marche pas bien.

20 Talking about items and their places… NOTES

21 Quelques choses feminine dans ta chambre (a few feminine things in your room) Une fenêtre Une table Une bibliothéque Une chaiseUne commode Une lampe Une porte NOTES

22 Quelques choses masculine dans ta chambre (a few masculine things in your room) Un fauteuil Une table Un lit Un tapis Un bureau Un placard NOTES

23 On your own paper – to turn in for a grade! You have 10 minutes.( pg 146 in book) Write 2 sentences about each person! Mon vélo ne marche pas bien. Ma télé marche bien. 2. La guitare est derrière la chaise. 3. Le livre est dans le sac. 4. Le vélo est devant la fenêtre. 5. L’ordinateur est sur le bureau. 6. Le sac est sur la table. 7. La radio est sur le bureau. 8. Le CD est sur la table. In a complete sentence, tell where each object is. 1. La raquette est sous le lit. 9. Le portable est sur la chaise.

24 Mon ordinateur – this is extra vocabulary – not needed to be memorized right now – write it if you want it! ENVOYER = to send (an –er verb that changes spelling with certain subjects Je’envoieNous envoyons Tu envoiesVous envoyez Il/elle envoieIls/elles envoient

25 prennez-le! (take that!)


Télécharger ppt "Welcome to Unité 4 Leçon 9: The one with Cats and light sabers Pg 134-149."

Présentations similaires


Annonces Google