Télécharger la présentation
La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez
Publié parMainard Rossignol Modifié depuis plus de 9 années
1
livre page 48
2
There are 4 different ways to form questions. Félicitations!! You already know 2 of the ways ☻ We have not “officially” studied this concept until now. This is your chance to learn how to ask me (Madame Humphrey) anything!
3
Donnez-moi vos (your) exemples. (Parlez!) table 1table 5 table 2table 6 table 3table 7 table 4table 8 (Teacher calls on each table to read their example question. Repeat it loudly enough for everyone to hear.)
4
Look at my examples of questions we used in class this year. DO NOT copy my examples right now. Do you see any patterns?
5
Ça va? Tu as 15 ans? Tu es amusant? Tu es québécois? Pierre est suisse? Anne est française? Tu aimes l’art? Le cours de l’hisotire est important?
6
You say a sentence but change your tone to make it a question. (Teacher models questions and sentences. Can draw to show how the intonation changes. You can have students repeat you.) Tu aimes l’art?Tu aimes l’art. Tu parles français?Tu parles français. Pierre est suisse?Pierre est suisse. Note: this is informal Use with friends and family in casual conversation
7
Form questions with the words given. Use intonation. Parlez avec un partner à votre table! (Tmodels a necessary can do one together if they have trouble.) 1. étudier à la bibliothèque 2. voyager en Afrique 3. jouer au foot 4. écouter de la musique 5. aimer le français 6. manger un sandwich
8
Est-ce que tu as 15 ans? Est-ce que tu es amusant? Est-ce que tu es québécois? Est-ce que Pierre est suisse? Est-ce que Jaqueline est française? Est-ce que tu aimes l’art? Est-ce que le cours de l’hisotire est important? Est-ce que tu aimes mieux l’art ou la géographie?
9
It looks odd and you only hear a couple of the letters, but it is a great help when you listen to someone speak French. If you hear est-ce que, someone just asked you a question. Note: this is somewhat formal. Mamdame Spence uses this in French 2, 3, 4 & 5. You need to practice it so you learn how to use it!!
10
Put Est-ce que in front of a sentence and it becomes a question. If the word after Est-ce que starts with a vowel, do this: Est-ce qu’il est français? Est-ce qu’elle aime l’hisotire? Est-ce qu’il y a (are there) trois stylos? drop the e on que and put in apostrophe
11
Make questions with the words given. Use Est-ce que. Parlez avec un partner à votre table! (Teacher models a necessary can do one together if they have trouble.) 1. étudier à la bibliothèque 2. voyager en Afrique 3. regarder la télé 4. jouer au foot 5. écouter de la musique 6. aimer le français 7. manger un sandwich 8. oublier tes devoirs (homework)
12
On (we) regarde la télé ce soir, d’accord? On commence à trois heures, d’accord? Nous étudions à la bibliothèque, d’accord? Nous rencontrons à nos amis ce soir, d’accord? OR Tu aimes l’art, n’est-ce pas? Tu manges à dix heures et demie, n’est-ce pas? Le cours de l’hisotire est important, n’est-ce pas? Pierre voyage à Paris ce soir, n’est-ce pas?
13
They go at the end of a statement and make it a question. You must pay attention to meaning. Your sentence must make sense. d’accord = OK? n’est-ce pas = don’t we?
14
Make questions with the words given. Use d’accord. Parlez avec un partner à votre table! (teacher models a necessary can do one together if they have trouble) 1. étudie à la bibliothèque ce soir 2. regarder la télé 3. jouer au foot 4. regarder la télé à huit heures
15
Make questions with the words given. Use n’est-ce pas. Parlez avec un partner à votre table! (Teacher models a necessary can do one together if they have trouble.) 1. aime dessiner 2. regarder la télé à lundi 3. danser ce samedi
16
Parles-tu français? Aimes-tu les maths? Manges-tu à onze heures? Est-elle étudiante? Habitez-vous à Beavercreek?
17
Invert (switch) the order of the subject pronoun and the verb and hyphenate them. IF YOU DON’T KNOW what a verb and subject pronoun are, just look at the examples below. Aimes-tu les maths? Manges-tu à onze heures? Est-elle étudiante? Habitez-vous à Beavercreek?
18
If the verb ends in a vowel and you use il or elle, add a t between the verb and the pronoun. IF YOU DON’T KNOW what a verb and subject pronoun are, just look at the examples below. French flows together. Without the “t” the words have a pause between them. Joue-t-elle du piano? Voyage-t-il au Québec?
19
Make questions with the words given. Use inversion. Parlez avec un partner à votre table! (Teacher models a necessary can do one together if they have trouble. If they have problems, ask them to write a sentence and then switch the subject and verb. Give English example: You are 17. Are you 17?) 1. regarder la télé 2. jouer au foot 3. écouter de la musique 4. aimer le français 5. manger un sandwich
20
Intonation: You say a sentence but change your tone to make it a question. Est-ce que: Put Est-ce que in front of a sentence and it becomes a question. Use qu’ instead of que if the next word starts with a vowel.
21
Tag question: Put a tag question at the end of a sentence. d’accord = OK? n’est-ce pas = don’t we/you, doesn’t he/she? Inversion: Invert (switch) the order of the subject pronoun and the verb and hyphenate them. If the verb ends in a vowel and you use il or elle, add a t between the verb and the pronoun.
22
livre page 48 áctivité 1 livre page 48 áctivité 2 and/or livre page 49 Essayez! Have students write 4 questions and survey others. Ask them to use Est-ce que and one other way to form a question. Other activities in the question formation folder.
Présentations similaires
© 2024 SlidePlayer.fr Inc.
All rights reserved.