Télécharger la présentation
La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez
Publié parAurore Claudel Modifié depuis plus de 9 années
2
French First Level Les couleurs!
3
First Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop confidence and enthusiasm to communicate using the language being learnt Develop an awareness and understanding of patterns and sounds of language Begin to develop an understanding of, interest in and respect for other countries, cultures and languages Appreciate and understand the value of language learning Recognise familiar written words when listening Explore how gesture, expression and emphasis are used to help understanding. Listen, recognise and respond to familiar voices in short, predictable conversations Understand and respond to familiar spoken vocabulary Actively take part in daily routines Listen and join in with stories, song or poem Enjoy engaging with simple and familiar texts on my own and with others using resources to support learning Participate in familiar games, paired speaking and short role plays Take part in simple, paired conversations about themselves giving simple opinions and asking simple questions
4
Vocabulary Colours Aim to teach at least 5 of the colours at Early Level initially and build up as pupils progress towards 1 st. C’est de quelle couleurWhat colour is it? C’est It is bleublue blancwhite rougered vert green jauneyellow rose pink noirblack gris grey violetpurple marronbrown Tu aimes le bleu?Do you like blue? J’adore le…I love J’aime le… I like Je n’aime pas le…I don’t like Je déteste le…I hate
5
For Early/First Level, start with about 5 only and work your way up to all the colours!
6
Introducing vocabulary You can try this as an alternative to introducing vocabulary. Make colour cards for and give each group/pair a set. Ask them to listen to the colour and look at the word and then hold up the colour they think it is.
7
Ecoutez et regardez les couleurs en français…
8
Choississez la couleur
9
bleu
10
orange
11
violet
12
blanc
13
rouge
14
vert
15
rose
16
gris
17
noir
18
marron
19
jaune
21
Des groupes arc en ciel
22
Des introductions en groupe. Bonjour Ça va? Je m’appelle… Ma couleur préférée c’est le….
23
Apportez-moi un objet….
24
C’est de quelle couleur?
25
C’est bleu
26
C’est blanc
27
C’est rouge
28
C’est vert
29
C’est jaune
30
C’est rose
31
C’est noir
32
C’est orange
33
C’est gris
34
C’est violet
35
C’est marron
36
C’est de quelle couleur?
37
C’est vert!
38
C’est rouge
39
C’est jaune
40
C’est marron
41
C’est noir
42
C’est bleu
43
C’est rose
44
C’est violet
45
C’est blanc
46
Regardez les couleurs. Qu’est-ce qui manque? Fermez les yeux. Ouvrez les yeux.
49
Oui, c’est bleu!
51
Oui, c’est rose!
53
Oui, c’est rouge!
55
Oui, c’est orange!
57
Oui, c’est noir!
59
Oui, c’est vert!
61
Oui, c’est blanc!
63
Oui, c’est violet!
65
Oui, c’est marron!
67
Oui, c’est gris!
68
A vous maintenant!
69
Mettez les cartes au centre de la table
70
Trois personnes ferment les yeux
71
Une personne enlève une carte
72
Ouvrez les yeux!
73
Qu’est-ce qui manque?
74
Mettez les cartes au centre de la table
75
Ecoutez la couleur…
76
Frappe la couleur sur la table!
77
Brain Training – Les Couleurs
78
Brain Training! Challenge: say the colour that the word is written in, and not the word itself!
79
rouge
80
noir
81
vert
82
rose
83
gris
84
bleu
85
jaune
86
marron
87
bleu
88
orange
89
rouge
90
blanc
91
vert
92
rouge
93
jaune
94
blanc noir
95
jaune
96
marron
97
bleu
98
vert
99
blanc
100
gris
101
rouge
102
orange
103
rouge
104
violet
105
bleu
106
jaune
107
noir
108
blanc
109
gris
110
rouge
111
violet
112
Arc en ciel
113
Rouge et jaune et rose et vert, Orange, violet et bleu. Je connais les couleurs, Toutes les couleurs De mon arc en ciel
114
Je connais les couleurs, Toutes les couleurs De mon et
117
Tu aimes quelles couleurs?
118
Tu aimes le bleu?
119
J’adore le bleu!
120
J’aime le jaune.
121
Je n’aime pas le rouge.
122
Je déteste l’orange!
123
Tu aimes…? J’adoreJ’aime Je n’aime pasJe déteste
124
Tu aimes…? J’adoreJ’aime Je n’aime pasJe déteste
125
Tu aimes…? J’adoreJ’aime Je n’aime pasJe déteste
126
Tu aimes…? J’adoreJ’aime Je n’aime pasJe déteste
127
Tu aimes…? J’adoreJ’aime Je n’aime pasJe déteste
128
Tu aimes…? J’adoreJ’aime Je n’aime pasJe déteste
129
Tu aimes…? J’adoreJ’aime Je n’aime pasJe déteste
130
Tu aimes…? J’adoreJ’aime Je n’aime pasJe déteste
131
Tu aimes…? J’adoreJ’aime Je n’aime pasJe déteste
132
Tu aimes…? J’adoreJ’aime Je n’aime pasJe déteste
133
Tu aimes…? J’adoreJ’aime Je n’aime pasJe déteste
134
Class colour survey 1.Pupils can practice asking Tu aimes…+ a colour by surveying each other around the class. This can then be linked to creating a graph, tally marks etc. Tu aimes quelle couleur? Means which colour do you like? And could be used as a title for a graph. Combien de personnes aiment le jaune? = How many people like yellow
135
Embedding the language tip Use French colours for cooperative groups – les rouges, les bleus etc. Ask pupils “c’est de quelle couleur?” when reading stories, creating art work etc.
136
Les chansons
138
You will find a bank of sample ICT activities which you can use to practise the vocabulary in the classroom. This is not a prescriptive list of activities and you can use or adapt them to suit the needs of your class. You will find a set of more supported activities in Early Feelings and more challenging activities in Level 2 Feelings. Each of the slides contains an image of the website page. If you click on the image it will take you to the page. Alternatively you can use a link address which you will find in the slide notes. ICT Resources online
139
L’institut français Les deux petites souris
140
Languages online
141
Au revoir!
Présentations similaires
© 2024 SlidePlayer.fr Inc.
All rights reserved.