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Objectifs d’une revue de performance

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Présentation au sujet: "Objectifs d’une revue de performance"— Transcription de la présentation:

0 Revue de performance GRF-0058
Version française / Date / 03/06/2013

1 Objectifs d’une revue de performance
Échanger avec les fournisseurs sur leurs résultats de performance opérationnelle. Comparer ces résultats aux attentes de Safran. Valider conjointement les objectifs et les plans d’action nécessaires à l’atteinte de ces objectifs. C’est au cours de cette Revue que Safran restitue ses éléments de cotation et présente au fournisseur les perspectives du Groupe le concernant.

2 Fournisseurs éligibles
Pour les fournisseurs Groupe (au moins 2 clients Safran) : Une liste est validée 1 fois/an par le CAG parmi les fournisseurs suivi pars des Compte Clef Safran (40 en 2009 sur 104 CC) Principaux critères : Panel Cible Enjeux majeurs Performances insuffisantes Suivi renforcé D’autres revues peuvent être organisées à l’initiative des sociétés qui devront s’assurer de la mutualisation et du contenu. Pour les fournisseurs spécifiques à une société Sous la responsabilité de la société

3 Organisation des revues
Pour les fournisseurs Groupe avec ACC*, celui ci est pilote de l’organisation de la revue. Contributeurs à la préparation : Les fonctions Achats, SD, Qualité et logistique des sociétés. Participants : Fonctions Pilotes Groupe en charge du fournisseur (ACC, QACC, Pilote SD) qui, de par leurs missions respectives représentent Safran. Agenda type : 1. Rappel du contexte de la revue performance groupe (Safran) 2. Situation du fournisseur (Fournisseur & Safran) 3. Performances vues par le fournisseur (Fournisseur) 4. Cotations Safran (Safran) 5. Validation et notification des objectifs (Fournisseur & Safran) 6. Plan d’actions et pilotage (Fournisseur & Safran.) nota : l’équipe de préparation pourra décider de cibler certains thèmes. Le bilan est « Safran » même si certains résultats (qualité, ponctualité…) sont présentés par société. Exiger la présence de représentants de la Direction du Fournisseur. * Ou l’acheteur de la société à l’initiative de la revue

4 Organisation des revues : Contexte
1. Contexte (Safran) : Le kit de communication permet d’exposer au fournisseur pourquoi Safran a mis en place ces revues (évolution des revues Qualité) Rappeler au fournisseur comment et pourquoi il est retenu pour la démarche Ne pas hésiter à souligner qu’il s’agit de progresser en commun

5 Organisation des revues : Situation fournisseur
2. Situation du fournisseur Document type à préparer par le fournisseur Organisation Activités et principaux clients Business plan Eléments financiers significatifs Outils d’améliorations continues Activités et relations avec Safran Contrats et opportunités de business Politique Achats Safran Démarches SD, développement durable Innovation Pays émergents

6 Organisation des revues : Situation fournisseur
2. Situation du fournisseur Synthèse à discuter et consolider avec le fournisseur en séance Forces Faiblesses Risques Opportunités

7 Organisation des revues : Performance fournisseur
3. Présentation de sa performance par le fournisseur Document détaillé à préparer par le fournisseur : 1. Évolutions majeures pouvant affecter les performance 2. Plan d’actions de la revue précédente  Puis pour chacune des 6 parties suivantes, sont présentés sous une forme quantitative les faits marquants, les événements de non-qualité et de non-respect des délais, les causes racine (identifiées à partir d’une méthode telle que le 5M), les plans d’actions engagés et leur efficacité :  3. Système de management 4. Processus 5. Procédés 6. Approvisionnements 7. Produits livrés 8. Plan d’actions

8 Organisation des revues : Performance Fournisseur
4. Cotations par société Résultats commentés par société : Volumétrie. Quantité de pièces Nombre de ligne de commande Chiffres, Résultats. qualité compétitivité logistique capacités techniques et industrielles management et finances Commentaires :

9 Organisation des revues : Performance Fournisseur
4. Cotations Synthèse commentée globale Safran par thème : Qualité Compétitivité Logistique Capacités techniques et industrielles Management et finances

10 Organisation des revues : Notification des Objectifs
A discuter et consolider en séance avec le fournisseur Logistique Qualité Technique Commercial/autres Texte explicatif Et autres Texte explicatif Et autres Texte explicatif Et autres Texte explicatif Et autres Court-terme Texte explicatif Et autres Texte explicatif Et autres Texte explicatif Et autres Texte explicatif Et autres Moyen-terme

11 Organisation des revues : Plan d’action et pilotage
A discuter et consolider en séance avec le fournisseur Mode d’exploitation de la revue et suivi des actions Chantiers à lancer…. et planification Actions correctives… et planification

12 Conclusions Bilan synthétique
A discuter et consolider en séance avec le fournisseur Points positifs… Points à améliorer… Enjeux majeurs… Dates et RV importants… Perspectives…

13 Performance Review GRF-0058
English Version / Date / 03/06/2013

14 Objectives of a performance review
Exchange with the supply sources on their operational performance results. Compare these results with Safran’s expectations. Jointly validate the objectives and action plans required to meet these objectives. It is during this Review that Safran presents the Group’s ratings and outlooks for the supply source.

15 Eligible supply sources
For Group supply sources (at least 2 Safran customers): A list is validated once a year by the Purchasing Steering Committee among the supply sources monitored by Safran Key Accounts (40 in 2009 out of 104 KA) Main criteria: Target Panel Major issues Insufficient performance Tighter monitoring Other reviews can be organized on the initiative of the companies concerned which must ensure that the meetings and their content are pooled. For supply sources specific to one company Under the responsibility of the company

16 Review organization For Group supply sources with a ACC*, the latter supervises the organization of the review. Staff providing input for preparation: Purchasing, SD, Quality and Logistics functions of the companies. Participants: Group Leader functions in charge of the supply source (ACC, QACC, SD Pilot) who represent Safran via their respective missions. Standard agenda: 1. Reminder of the context for the group performance review (Safran) 2. Situation of the supply source (Supply source & Safran) 3. Performance as seen by the supply source (Supply source) 4. Safran ratings (Safran) 5. Validation and notification of the objectives (Supply source & Safran) 6. Action plan and supervision (Supply source & Safran.) Note: the preparation team may decide to focus on certain topics. The assessment is “Safran” even if certain results (quality, punctuality, etc.) are presented by the company. Request the presence of representatives of Supply Source Management. * Or the buyer of the company initiating the review

17 Review organization: Context
1. Context (Safran): The communication kit is used to explain to the supply source why Safran has set up these reviews (changes from Quality reviews) Remind the supply source how and why it has been retained for the initiative Do not hesitate to underline that the objective is to make progress together

18 Review organization: supply source situation
2. Situation of the supply source Standard document to be prepared by the supply source Organization Activities and main customers Business plan Significant financial data Continuous improvement tools Activities and relations with Safran Contracts and business opportunities Safran Purchasing Policy Sustainable Development initiatives, Supplier Development Innovation Emerging countries

19 Review organization: supply source situation
2. Situation of the supply source Overview to be discussed and consolidated with the supply source during the meeting Strengths Weaknesses Risks Opportunities

20 Review organization: supply source performance
3. Presentation of its performance by the supply source Detailed document to be prepared by the supply source: 1. Major changes liable to affect performance 2. Action plan from the previous review   The following issues are then presented in quantitative form for each of the 6 following sections: highlights, non-quality events and non-compliance with lead-times, root causes (identified using a method such as 5M), action plans undertaken and their efficiency :  3. Management system 4. Processes 5. Procedures 6. Procurement 7. Products delivered 8. Action plan

21 Review organization: supply source performance
4. Ratings per company Results commented by the company: Flow rate volume. Quantity of parts Number of order lines Figures, Results. quality competitiveness logistics technical and industrial capabilities management and finance Comments:

22 Review organization: supply source performance
4. Ratings Global overview commented by Safran by topic: Quality Competitiveness Logistics Technical and industrial capabilities Management and finance

23 Review organization: Notification of Objectives
To be discussed and consolidated during the meeting with the supply source Logistics Quality Technical Commercial / Other Explanatory text Others Explanatory text Others Explanatory text Others Explanatory text Others Short term Explanatory text Others Explanatory text Others Explanatory text Others Explanatory text Others Medium term

24 Review organization: action plan and supervision
To be discussed and consolidated during the meeting with the supply source Operating mode for the review and follow-up of actions Projects to be launched… and scheduling Corrective actions… and scheduling

25 Conclusions Overview To be discussed and consolidated during the meeting with the supply source Positive points… Points for improvement… Major issue… Dates and important meetings… Outlooks…


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