La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

Travail en suspens Lessons remaining: Tuesday 9 th April Thursday 11 th April Monday 15 th April** Wednesday 17 th April Friday 19 th April Tuesday 23.

Présentations similaires


Présentation au sujet: "Travail en suspens Lessons remaining: Tuesday 9 th April Thursday 11 th April Monday 15 th April** Wednesday 17 th April Friday 19 th April Tuesday 23."— Transcription de la présentation:

1 Travail en suspens Lessons remaining: Tuesday 9 th April Thursday 11 th April Monday 15 th April** Wednesday 17 th April Friday 19 th April Tuesday 23 rd April Thursday 25 th April** Lana x 4 Alysha x 4 Jonah x 1

2  Greeting: Bonjour tout le monde/Chers camarades de classe/Mesdames et Messieurs…..  Introduction  Development  Short conclusion: Summation that may include a personal opinion or a solution to the problem.  A sentence which closes the presentation: Merci de m’avoir écouté.  Use vous throughout as you are talking to many people.  Use exclamations to convey emotions on paper!!!  Underline important words that you would emphasise when delivering your speech or presentation.  Ask rhetorical questions and exclamations to convince: Voulez-vous mettre deux heures pour faire un trajet en ville? NON!  Use logical connectors to structure your presentation: Tout d’abord/premièrement/deuxièmement/finalement/d’ailleurs/alors/donc/ainsi Votre professeur vous a demandé de faire une présentation sur les inconvénients des transports publics. Écrivez le texte de votre présentation

3  Title  Introductory paragraph to give some basic information about the athlete you are interviewing.  Interview with question & answer format:  (Prénom) Question:  (Athlète) Réponse :  Question and answer in logical order: d’abord/ensuite/d’ailleurs/aussi  A sentence which closes the interview: Merci d’avoir répondu aux questions. Je vous souhaite bonne chance à l’avenir.  Use vous throughout as you are talking to someone you don’t know.  Use of present, past and future tenses. Vous avez interviewé un(e) athlèthe célèbre pour le journal de votre école. Vous lui avez demandé pourquoi il/elle a choisi ce sport, ce qu’il/elle a dû faire pour deveir champoin(nne) et ce qu’il/elle va faire à l’avenir. Écrivez le texte de votre interview.

4  Date  Formal greeting: Monsieur/Madame…  Introduction where you present yourself and explain the motive of your letter.  Development with examples to show what skills you will have as a guide.  Formal close to the letter: Veuillez agréer, Monsieur/Madame, l’expression de mes sentiments distingués.  Use logical connectors to structure your letter: Tout d’abord/premièrement/deuxièmement/finalement/d’ailleurs/alors/donc/ainsi  Question and answer in logical order: d’abord/ensuite/d’ailleurs/aussi  Use vous throughout as you are talking to someone you don’t know.  Use of present, past and future tenses. Vous voulez travailler comme guide dans votre ville pendant le week- end. Écrivez une lettre au bureau de tourisme. Vous vous présentez, vous expliquez pourquoi vous leur écrivez et pourquoi vous seriez un(e) bon(ne) guide. Écrivez la lettre.


Télécharger ppt "Travail en suspens Lessons remaining: Tuesday 9 th April Thursday 11 th April Monday 15 th April** Wednesday 17 th April Friday 19 th April Tuesday 23."

Présentations similaires


Annonces Google