Télécharger la présentation
La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez
Publié parBernadette Georges Modifié depuis plus de 9 années
1
TRANSPORT François Lacôte Senior Vice President & Technical Advisor Foot print CO2 chez Alstom Transport Atelier Contrainte Carbone en Méditerranée IPEMED, 25 Juin 2010
3
Urban passenger transport energy efficiency (Kwh/p.km)
4
Intercity passenger transport energy efficiency (Kwh/p.km)
5
Energy Efficiency (kwh/t.km) for freight transport 0 2 4 6 8 1010 1212 1414 1616 1818 TrainsLorriesAirplanes O,O 1 O,35 15,9 Energy efficiency for freight (Kwh/t.km)
6
C02 emissions for Intercity passenger transport (gCO2/p.km)
9
Why a very high-speed train? < 10gr CO2 * * Based on electricity producing less than 250 gr of CO2 per KW.h
10
Why a very high-speed train? 0.4 litre * In oil equivalent terms ENERGY CONSUMPTION (per 100 km per passenger) * 1.2 litre 2 to 3 litres 5 to 7 litres
11
HSL Highway Source: SNCF -I Why a very high-speed train? Land requirements are smaller
13
TGV 150 : 574,8 Km/h 13 100 Km en moins de 15 minutes Coût de l’énergie : - 1€ par voyageur ! 100 Km en moins de 15 minutes Coût de l’énergie : - 1€ par voyageur !
14
www.alstom.com
Présentations similaires
© 2024 SlidePlayer.fr Inc.
All rights reserved.