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FLOWVR Schéma d’une application interactive classique.

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Présentation au sujet: "FLOWVR Schéma d’une application interactive classique."— Transcription de la présentation:

1 FLOWVR Schéma d’une application interactive classique

2 Inputs 3D Scene Outputs A very schematic overview

3 Data Acquisition Input 2 Simulation Static 3D Objects Graphics Rendering 3D Representation Data Acquisition Input 1 Graphical data Mechanical data La simulation gère directement une partie des objets de la scène (représentation mécanique et graphique) chargés via des fichiers Rendering control (view point, wireframe, etc) Association d’un représentation mécanique et graphique à l’input 1

4 Data Acquisition Input 2 Simulation Static 3D Objects Graphics Rendering 3D Representation Data Acquisition Input 1 Graphical data Mechanical data Rendering control (view point, wireframe, etc) Haptics (position data) Haptics (Local mechanical Simulation) Haptics (Rendering) 3D Representation Calcul des forces sur La zone de contact local entre la donné fournie par la simulation et le périphérique Haptique.

5 Data Acquisition (tracker/3Dmouse) (flowvr-vrpn) Parallel Simulation (Gromacs/NAMD) Static 3D Objects Graphics Rendering (display wall) (flowvr-render) 3D Representation Data Acquisition (keyboard/tracker) (flowvr-vrpn) Graphical data Mechanical data Rendering control (view point, wireframe, etc) Haptics (phantom) (position data) (flowvr-vrpn) Haptics (Local mechanical Simulation) VMD-like Haptics (phantom) (Rendering) (flowvr-vrpn) 3D Representation VTK pipeline


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