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Publié parValérie Dumas Modifié depuis plus de 9 années
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1 Ce document est la propriété d ’EADS CCR ; il ne peut être communiqué à des tiers et/ou reproduit sans l’autorisation préalable écrite d ’EADS CCR et son contenu ne peut être divulgué © EADS CCR 2003 Perturbation du système ILS lié à des interférences de type multitrajets en milieu aéroportuaire Gilles PERES, Pierre BENJAMIN EADS/CCR France URSI Paris 24-25 Février 2005
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2 Ce document est la propriété d ’EADS CCR ; il ne peut être communiqué à des tiers et/ou reproduit sans l’autorisation préalable écrite d ’EADS CCR et son contenu ne peut être divulgué © EADS CCR 2003 The Corporate Research Centre acts as a European unit in different locations to satisfy regional customer needs The G.I.E. CCR is the French site of EADS CRC Corporate Research Center (CRC), geographical Location
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3 Ce document est la propriété d ’EADS CCR ; il ne peut être communiqué à des tiers et/ou reproduit sans l’autorisation préalable écrite d ’EADS CCR et son contenu ne peut être divulgué © EADS CCR 2003 Instrument Landing System /LOC ground station The ILS system is an aid for landing composed of : A ground station containing : An array antenna called LOCALIZER used for the horizontal guidance of the aircraft An antenna called GLIDE used for the vertical guidance of the aircraft
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4 Ce document est la propriété d ’EADS CCR ; il ne peut être communiqué à des tiers et/ou reproduit sans l’autorisation préalable écrite d ’EADS CCR et son contenu ne peut être divulgué © EADS CCR 2003 Instrument Landing System /LOC on aircraft Antenna in the radome : -For LOCALIZER - For GLIDE
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5 Ce document est la propriété d ’EADS CCR ; il ne peut être communiqué à des tiers et/ou reproduit sans l’autorisation préalable écrite d ’EADS CCR et son contenu ne peut être divulgué © EADS CCR 2003 Modelling of an ILS/LOC ground station Comparison of far field pattern of a THOMSON 25 antennas (ASERIS (MoM), analytic formulas, Aeroport de Paris model) Model of an ILS/LOC ground station with ASERIS-EMC2000-BE Equivalent model: array of 2 phased electric dipole
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6 Ce document est la propriété d ’EADS CCR ; il ne peut être communiqué à des tiers et/ou reproduit sans l’autorisation préalable écrite d ’EADS CCR et son contenu ne peut être divulgué © EADS CCR 2003 From the previous pattern the DDM can be computed. This curve called “linear zone“ indicates the horizontal position f the aircraft with respect to the runway axis. Modelling of an ILS/LOC ground station CSB pattern SBO pattern Ddm = f (E CSB, E SBO )
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7 Ce document est la propriété d ’EADS CCR ; il ne peut être communiqué à des tiers et/ou reproduit sans l’autorisation préalable écrite d ’EADS CCR et son contenu ne peut être divulgué © EADS CCR 2003 Validation in a simple case of interference The previous numerical model have been applied on a simple case of interference and compared to a reference software ATOLL developed by Ecole Normale de l‘Aviation Civile (ENAC). This case consists in computing the DDM along the runway in presence of a large flat plate This case as really well reproduced with Method of Moments while UTD faced some discontinuities in the field even if acceptable.
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8 Ce document est la propriété d ’EADS CCR ; il ne peut être communiqué à des tiers et/ou reproduit sans l’autorisation préalable écrite d ’EADS CCR et son contenu ne peut être divulgué © EADS CCR 2003 Application on a real case of interference Problem description Boeing 747-300 taxiing ASERIS-HF and ASERIS-EMC2000 have been applied in such conditions
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9 Ce document est la propriété d ’EADS CCR ; il ne peut être communiqué à des tiers et/ou reproduit sans l’autorisation préalable écrite d ’EADS CCR et son contenu ne peut être divulgué © EADS CCR 2003 Application on a real case of interference Meshed model of the aircraft for ASERIS-EMC2000-BE CAD model for ASERIS-HF
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10 Ce document est la propriété d ’EADS CCR ; il ne peut être communiqué à des tiers et/ou reproduit sans l’autorisation préalable écrite d ’EADS CCR et son contenu ne peut être divulgué © EADS CCR 2003 Application on a real case of interference The code to code comparisons indicate similar results while GTD software predicts a wider perturbation than MoM (computation for MoM 12 hours, GTD 30 mn on a 2 GHz processor)
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11 Ce document est la propriété d ’EADS CCR ; il ne peut être communiqué à des tiers et/ou reproduit sans l’autorisation préalable écrite d ’EADS CCR et son contenu ne peut être divulgué © EADS CCR 2003 Application on a real case of interference The comparisons with the measurement indicates the MoM is much closer from the measured DDM The main differences are - the impact of the Glide tower (not present in he numerical model) - A greater and sharper impact close to the object due to a high frequency filtering Impact of Glide tower
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12 Ce document est la propriété d ’EADS CCR ; il ne peut être communiqué à des tiers et/ou reproduit sans l’autorisation préalable écrite d ’EADS CCR et son contenu ne peut être divulgué © EADS CCR 2003 Application on a real case of interference Surface current densities on the aircraft : confirmation of the major impact of the vertical fin Current for CSB pattern Current for SBO pattern
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13 Ce document est la propriété d ’EADS CCR ; il ne peut être communiqué à des tiers et/ou reproduit sans l’autorisation préalable écrite d ’EADS CCR et son contenu ne peut être divulgué © EADS CCR 2003 Application on a real case of interference Impact of Glide tower
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14 Ce document est la propriété d ’EADS CCR ; il ne peut être communiqué à des tiers et/ou reproduit sans l’autorisation préalable écrite d ’EADS CCR et son contenu ne peut être divulgué © EADS CCR 2003 CONCLUSION + Un modèle numérique d’ILS/LOC (du réseau d’émetteur jusqu’au calcul de la ddm) existe et est validé + L’approche multitrajets GTD & MOM permet d’inclure les avions stationnés et l’environnement aéroportuaire. - Scène 3d décrivant l’environnement pauvre (Travaux avec OKTAL-SE) - Accélération du calcul HF pour une scène complète
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