Télécharger la présentation
La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez
Publié parOdille Michon Modifié depuis plus de 9 années
2
Lesson objectives: Literacy To learn the vocabulary on what we eat for breakfast. To use the past tense to say (I ate, I drunk etc.) Numeracy No numeracy for this lesson Lesson specific objective To learn what the words for what we eat for breakfast.
3
Les céréales
4
La tartine
5
Le pain grillé
6
Les croissants
7
Les petits pains
8
Le beurre
9
Le thé
10
Le café
11
Le chocolat chaud
12
Le lait
13
Le jus d’orange
14
Les œufs
15
La confiture
16
Le pain
17
Les fruits (pronounce le free)
18
Le miel
19
Task 1 5 minutes Try and translate the following- Butter Toast Milk Hot chocolate Eggs Jam Honey
20
Past tense This is a table of what the words would look like Masculine du Je mange du pain. Feminine de la Je mange de la confiture. Plural des Je mange des œufs
21
Je mange des croissants avec de la confiture et je bois du chocolat chaud. Je mange du pain grillé avec du beurre et je bois du juis d’orange et du café Je mange des céréales avec du lait et je bois du jus d’orange Je mange des fruits et je mange de céréales avec du lait. Je bois du café Je mange des œufs avec du pain grillé et je bois du jus d’orange et du café Je mange du pain grillé ave du miel et je bois du lait Translate these in your books! (Task 2)
22
I ate croissants with jam and I drunk hot chocolate. I ate toast with butter and I drunk Orange juice and Coffee I ate cereals with milk and I drunk Orange juice I ate fruit and I also ate cereals with milk. I drunk coffee I ate eggs with toast and I drunk Orange juice and Coffee I ate toast also with honey. I drunk milk
23
Plenary:
24
Homework By next lesson, Write a few little paragraphs in your book on wjat you ate and drunk. Day 1 – Paragraph 1 Day 2 - Paragraph 2 Day 3 - Paragraph 3 Day 4 – Paragraph 4 Alltogether, you should have 4 paragraphs. This will be due in 5 days
Présentations similaires
© 2024 SlidePlayer.fr Inc.
All rights reserved.