Télécharger la présentation
La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez
Publié parNadine Bonin Modifié depuis plus de 11 années
1
GRIEVANCE HANDLING AT NATIONAL OFFICE PROCÉDURE DE GRIEF AU BUREAU NATIONAL
2
STEP ONE GRIEVANCE LIST ÉTAPE UN LISTE DE GRIEFS
3
DND sends a list of grievances for a final level grievance hearing DND sends a list of grievances for a final level grievance hearing Both DND and UNDE each have a grievance clerk (Ronda Seguin is UNDEs assistant) Both DND and UNDE each have a grievance clerk (Ronda Seguin is UNDEs assistant) UNDE compares the list with files that may or may not exist at UNDE. UNDE compares the list with files that may or may not exist at UNDE. MDN envoie une liste de griefs pour auditionner au palier final MDN et UEDN ont des commis pour les griefs (Ronda Seguin est celle pour UEDN) UEDN compare la liste avec les dossiers qui existent ou non au bureau national
4
STEP TWO GRIEVANCES NOT FOUND AT UNDE ÉTAPE DEUX GRIEFS NON EXISTANTS A L`UEDN
5
UNDE sends first letter to local for grievance material and documents. (delay!) UEDN envoie la première lettre demandant toute documentation relatif au grief. (delai!)
6
If grievance is received and includes a 3 rd level transmittal form, the file is passed to the assigned U.S.O. Si la documentation reçue inclut la transmission au troisième palier, le dossier va à lagent-e responsable.
7
STEP THREE NO RESPONSE TO FIRST LETTER ÉTAPE TROIS AUCUNE RÉPONSE A LA PREMIERE LETTRE
8
A second letter is sent and repeats a request for grievance material, etc… (delay!) Une deuxième lettre à la section locale répète la première demande (délai!)
9
If Local does not respond a second time, UNDE obtains a copy of the grievance form from DLRO. Si la section locale ne répond pas une deuxième fois, lUEDN obtient une copie du grief de DGRTR.
10
Grievance form from DGLR allows for a third request BUT more specific to the grievance. (delay!) Présentation du grief permet à lagent-e de demander de linformation une troisième fois, MAIS spécifique au grief. Présentation du grief permet à lagent-e de demander de linformation une troisième fois, MAIS spécifique au grief.(délai!)
11
STEP FOUR UNION SERVICES OFFICERS ROLE ÉTAPE QUATRE ROLE DE LAGENT-E DE SERVICE
12
Acknowledges receipt and if necessary requests missing documents Acknowledges receipt and if necessary requests missing documents Sorts, researches & prepares final hearing Sorts, researches & prepares final hearing Schedules mutual date = final hearing. Schedules mutual date = final hearing. Accuse réception et si nécessaire demande les documents pour compléter le dossier. Accuse réception et si nécessaire demande les documents pour compléter le dossier. Révise, recherche, prépare pour laudition au dernier palier. Révise, recherche, prépare pour laudition au dernier palier. Cédule une date daudition finale. Cédule une date daudition finale.
13
STEP FIVE ARGUMENTS/PROOF PRESENTED AT FINAL GRIEVANCE HEARING ÉTAPE CINQ LES ARGUMENTS/PREUVES PRÉSENTÉS AU PALIER FINAL
14
If an extension is requested by DLRO based on arguments presented, UNDE will normally agree. If an extension is requested by DLRO based on arguments presented, UNDE will normally agree.(delay!) This final hearing becomes a first consultation = Local is advised. This final hearing becomes a first consultation = Local is advised. Le ministère peut demander une prolongation pour vérifier les preuves. UEDN peut accepter. (délai!) Le ministère peut demander une prolongation pour vérifier les preuves. UEDN peut accepter. (délai!) Cette audition devient la première consultation = section locale est avisée. Cette audition devient la première consultation = section locale est avisée.
15
ÉTAPE SIX AVIS DAUDITION STEP SIX NOTICE OF HEARING
16
If grievance relates to an article of the collective agreement or section 92 – Form 14 is sent to the grievor to be returned to UNDE. If grievance relates to an article of the collective agreement or section 92 – Form 14 is sent to the grievor to be returned to UNDE. Local receives notice of hearing to expect a final level reply in the future. Local receives notice of hearing to expect a final level reply in the future. Section locale reçoit un avis daudition et attend une réponse finale. Section locale reçoit un avis daudition et attend une réponse finale. Si le grief est relié à la convention collective, ou à la section 92, le membre recevra un formulaire 14 pour retourner à lUEDN. Si le grief est relié à la convention collective, ou à la section 92, le membre recevra un formulaire 14 pour retourner à lUEDN.
17
STEP SEVEN REFERRAL TO ADJUDICTION ÉTAPE SEPT RENVOI A LARBITRAGE
18
Completing Form 14 (step six) does not guarantee a referral to adjudication Completing Form 14 (step six) does not guarantee a referral to adjudication The PSAC will determine if YES or NO! The PSAC will determine if YES or NO! Lenvoi du formulaire 14 (sixième étape) ne garantie pas un renvoi à larbitrage Lenvoi du formulaire 14 (sixième étape) ne garantie pas un renvoi à larbitrage Seulement lAFPC déterminera OUI ou NON! Seulement lAFPC déterminera OUI ou NON!
19
GRIEVANCE PROCEDURE… OTHER RELATED ISSUES PROCÉDURE DE GRIEF…AUTRES SUJETS
20
STAFF RELATIONS grievance under your collective agreement grievance under your collective agreement RELATIONS DE TRAVAIL un grief sous votre convention collective un grief sous votre convention collective
21
NATIONAL JOINT COUNCIL (NJC) T28 National Joint Council (NJC) Directives Grievance levels: local officer in charge local officer in charge departmental liaison officer (DLO) departmental liaison officer (DLO) NJC Secretariat - Executive Committee NJC Secretariat - Executive Committee CONSEIL NATIONAL MIXTE (CNM) Il existe 28 directives au Conseil national mixte (CNM)Niveaux: Dirigeant-e local-e en charge Dirigeant-e local-e en charge Dirigeant-e de liaison du ministère Dirigeant-e de liaison du ministère Secrétariat du CNM - comité exécutif Secrétariat du CNM - comité exécutif
Présentations similaires
© 2024 SlidePlayer.fr Inc.
All rights reserved.