La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

Didcot Girls School, Oxfordshire, England and Lycée Denis Diderot, Marseille, France LC-SE Project 2002 - 2003.

Présentations similaires


Présentation au sujet: "Didcot Girls School, Oxfordshire, England and Lycée Denis Diderot, Marseille, France LC-SE Project 2002 - 2003."— Transcription de la présentation:

1 Didcot Girls School, Oxfordshire, England and Lycée Denis Diderot, Marseille, France LC-SE Project 2002 - 2003

2 Didcot Girls School Un établissement public non sélectif Un établissement public non sélectif Unisexe (filles) jusquà 16 ans Unisexe (filles) jusquà 16 ans Mixte de 16 à 18 ans Mixte de 16 à 18 ans 1385 élèves dont 237 dans la section supérieure 1385 élèves dont 237 dans la section supérieure Ville de 25 000 habitants et plusieurs villages Ville de 25 000 habitants et plusieurs villages

3 Lycée Denis Diderot State technical college State technical college Mixed Mixed 1400 students aged from 15 to 22 years 1400 students aged from 15 to 22 years City of 800 000 inhabitants City of 800 000 inhabitants

4 Janvier 2002 Conférence à Paris le 18 janvier Conférence à Paris le 18 janvier Cinq décisions principales prises ce jour-là Cinq décisions principales prises ce jour-là Projet limité aux classes de langues la première année Projet limité aux classes de langues la première année Classes de seconde (première) Classes de seconde (première) Communication par courrier électronique Communication par courrier électronique Possibilité de visites Possibilité de visites Thème du projet Thème du projet

5 February/March 2002 Regular email communication between Didcot and Marseilles to complete the LC- SE planning form Regular email communication between Didcot and Marseilles to complete the LC- SE planning form Developing project topic Stereotypes Developing project topic Stereotypes Setting objectives Setting objectives Pupil involvement planned from September 2002 Pupil involvement planned from September 2002

6 Été 2002 Soutien des chefs détablissement Soutien des chefs détablissement Visite de la classe de seconde européenne en Angleterre, mai Visite de la classe de seconde européenne en Angleterre, mai Matinée à Didcot le 7 mai Matinée à Didcot le 7 mai Bienvenue et petit déjeuner avec la direction Bienvenue et petit déjeuner avec la direction Rencontre des deux classes Rencontre des deux classes Activités pour briser la glace Activités pour briser la glace

7 Autumn 2002 New AS classes ready to start project New AS classes ready to start project 23 Didcot students 23 Didcot students 36 Marseilles students 36 Marseilles students Small groups rather than pairings, to avoid difficulties caused by unequal numbers Small groups rather than pairings, to avoid difficulties caused by unequal numbers Emailing during lesson time Emailing during lesson time Emails sent to a general school address Emails sent to a general school address

8 Extraits Echange de détails personnels au début Echange de détails personnels au début Echange de questions liées aux programmes étudiés en classe ensuite Echange de questions liées aux programmes étudiés en classe ensuite Echange de points de vue Echange de points de vue

9 De Marseille à Didcot Im going to talk to you about english stereotype: introvert, serious, blond with blue eyes, traditional. I would like you to talk me about french stereotype. Im going to talk to you about english stereotype: introvert, serious, blond with blue eyes, traditional. I would like you to talk me about french stereotype.

10 De Marseille à Didcot Everybody says that english teenagers play cricket after school, is that a stereotype? Everybody says that english teenagers play cricket after school, is that a stereotype?

11 De Didcot à Marseille No, en Angleterre on ne joue pas cricket après école chacun jour. En Angleterre il y a un stéréotype que les Français mangent beaucoup des escargots et de cuisses de grenouilles – cest vrai? No, en Angleterre on ne joue pas cricket après école chacun jour. En Angleterre il y a un stéréotype que les Français mangent beaucoup des escargots et de cuisses de grenouilles – cest vrai?

12 De Marseille à Didcot Personnellement je ne déjeune jamais avec des croissants et je déteste les cuisses de grenouilles (mais le baiser français cest trop bien). Personnellement je ne déjeune jamais avec des croissants et je déteste les cuisses de grenouilles (mais le baiser français cest trop bien). Dailleurs je parie que vous ne devez pas être comme nous nous limaginons: la pluie tout le temps, les gentlemens, les oeufs et le bacon le matin, votre amour pour la reine et vos célèbres goûts originaux pour les vêtements et la cuisine. Etes-vous vraiment comme ça? Dailleurs je parie que vous ne devez pas être comme nous nous limaginons: la pluie tout le temps, les gentlemens, les oeufs et le bacon le matin, votre amour pour la reine et vos célèbres goûts originaux pour les vêtements et la cuisine. Etes-vous vraiment comme ça?

13 De Marseille à Didcot Is it true that english girls are all in love with Prince William? Is it true that english girls are all in love with Prince William?

14 De Marseille à Didcot Et est-ce que ton prénom a un rapport avec Victoria Beckham? Que penses-tu delle? Et est-ce que ton prénom a un rapport avec Victoria Beckham? Que penses-tu delle?

15 De Marseille à Didcot Are social classes important for you? Are social classes important for you? Which social class do you come from? Which social class do you come from? Do you feel excluded from the others because of your social class? Do you feel excluded from the others because of your social class?

16 De Marseille à Didcot Est-ce quil est difficile de porter un uniforme tous les jours pour ta propre personnalité? Car je suis une fille qui aime bien avoir sa propre personnalité. Est-ce quil est difficile de porter un uniforme tous les jours pour ta propre personnalité? Car je suis une fille qui aime bien avoir sa propre personnalité.

17 De Marseille à Didcot Est-ce que le fait de ne pas avoir de garçons à lécole vous dérange-t-il? Est-ce que le fait de ne pas avoir de garçons à lécole vous dérange-t-il?

18 De Marseille à Didcot Today, in english, we had to read an excerpt from Wuthering Heights. Have you ever read this book? Do you like it? Can you tell us the story because we have not the time to read it. Today, in english, we had to read an excerpt from Wuthering Heights. Have you ever read this book? Do you like it? Can you tell us the story because we have not the time to read it. But our teacher told us that the majority of British people have read this story and wed like to know why? But our teacher told us that the majority of British people have read this story and wed like to know why?

19 De Marseille à Didcot Indeed, we have seen that stereotyping plays an important place in our everyday lives, at school, in the street or at job, especially stereotypes between French and English people. All the people we see and meet, to make their life easier, classify and categorize people into groups. In fact, its extremly difficult for the mind to organize and recall information: so, the mind is lazy, and reject too complex things….. Indeed, we have seen that stereotyping plays an important place in our everyday lives, at school, in the street or at job, especially stereotypes between French and English people. All the people we see and meet, to make their life easier, classify and categorize people into groups. In fact, its extremly difficult for the mind to organize and recall information: so, the mind is lazy, and reject too complex things…..

20 De Marseille à Didcot ……..Dune manière, créer, critiquer les autres nest pas tellement différent de senvoyer des fleurs et réhausser sa propre valeur. Donc créer des stéréotypes nest pas difficile mais les rayer : cest avoir de la bonne volonté afin davoir des contacts avec des gens différents et avoir de nouvelles idées. ……..Dune manière, créer, critiquer les autres nest pas tellement différent de senvoyer des fleurs et réhausser sa propre valeur. Donc créer des stéréotypes nest pas difficile mais les rayer : cest avoir de la bonne volonté afin davoir des contacts avec des gens différents et avoir de nouvelles idées.

21 Planned Visits 3 to 8 February 2003, 36 students from Marseilles to Oxford 3 to 8 February 2003, 36 students from Marseilles to Oxford Spending three days at Didcot Girls School Spending three days at Didcot Girls School 9 to 13 February, 12 students from Didcot to Marseilles 9 to 13 February, 12 students from Didcot to Marseilles Spending three days at Lycée Diderot Spending three days at Lycée Diderot

22 Format of visits Two days shadowing students at school Two days shadowing students at school Presentation of the projects on stereotypes to the partner class on the third day Presentation of the projects on stereotypes to the partner class on the third day Private accommodation Private accommodation One evening spent at home with families One evening spent at home with families

23 2003-2004 Continuation du projet avec les classes de langues en première Continuation du projet avec les classes de langues en première Développement de lappariement, participation dautres disciplines Développement de lappariement, participation dautres disciplines

24 Benefits for students Increased motivation to participate and to improve their language skills Increased motivation to participate and to improve their language skills Language development in real time Language development in real time Opportunities to travel Opportunities to travel Topic-based learning beyond the text book Topic-based learning beyond the text book Enhanced cultural awareness Enhanced cultural awareness

25 What we have learned Commitment of Headteachers Commitment of Headteachers Staff to meet face to face as soon as possible Staff to meet face to face as soon as possible Regular contact by email Regular contact by email Early meeting of pupils to make project real Early meeting of pupils to make project real Opportunity to communicate in lesson time Opportunity to communicate in lesson time Choice of topic to support curriculum Choice of topic to support curriculum Group link, rather than individual Group link, rather than individual Plan flexibly Plan flexibly


Télécharger ppt "Didcot Girls School, Oxfordshire, England and Lycée Denis Diderot, Marseille, France LC-SE Project 2002 - 2003."

Présentations similaires


Annonces Google